SAP Sapphire Now 2019: Experience is everything

30. 5. 2019. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing a SAP)
Na výroční 30. konferenci, která se letos opět odehrála v americkém Orlandu, ukázali představitelé společnosti SAP, která je lídrem v oblasti podnikového softwaru, řadu novinek, přičemž stěžejním tématem se stalo řízení zkušenosti. Ta má změnit způsob, jak spolu firmy a jejich zákazníci interagují, a mít dopad na další rozvoj a růst firem.

Událost, která přilákala desítky tisíc posluchačů, dostála své pověsti jedné z nejdůležitějších technologických konferencí. Svědčila o tom nejen precizní skladba prezentovaných témat, důležité novinky, představená strategická partnerství, bezpočet doprovodných akcí a seminářů, ale také intenzita, s jakou SAP informoval o zásadních změnách, které s sebou nese řízení zkušenosti, jež se do budoucna stane důležitou konkurenční výhodou.

O globálním významu akce vypovídala také účast desítek technologických partnerů společnosti, v čele s globálními technologickými lídry. K přítomným návštěvníkům, jejichž počet přesahoval 20 tisíc, promluvilo více než 720 spíkrů, kteří přítomným nabídli různé úhly pohledu na klíčové produkty SAPu, do popředí se dostaly také reálné příběhy zákazníků, kteří se podělili o své zkušenosti a popsali, jaký dopad a přínos má spolupráce se společností, která se stala za dobu své existence synonymem podnikových systémů.

Qualtrics a X-data a O-data

Keynote, které se zhostil Bill McDermott, se věnovala řízení zkušenosti, kterou CEO SAPu označil coby nový mezník, který je zásadní pro globální společnosti, které chtějí zůstat na špici. O této oblasti následně mluvil jako o nové hnací síle pro další růst a inovace, přičemž zdůraznil, že SAP je odhodlaný svým zákazníkům zpřístupnit nástroje, které jim usnadní prorazit ve zcela nové éře byznysu. Důraz na zkušenosti, ať už zákazníků, nebo zaměstnanců, se promítl i v těch nejzásadnějších prezentovaných novinkách, na jejichž představení se podílel také Ryan Smith, spoluzakladatel a CEO společnosti Quatrics, kterou SAP akvíroval před několika měsíci.

Pro práci s X-daty, tedy těmi týkajícími se zkušenosti, v kombinaci z tzv. tvrdými O-daty (obchodní výsledky) představil SAP desítku nástrojů (čtyři pro zákaznickou zkušenost – CX, tři pro zaměstnaneckou, tři pro průzkum trhu), které jsou připraveny pro integraci do podnikových systémů. Firmy dostanou přístup k tomu, jak reagují jejich zákazníci, ale zjistí také, co se děje napříč celou firmou a jak mohou reagovat, aby dosáhly nejlepších možných obchodních výsledků.

Důležitou novinkou v oblasti CX bylo uvedení Experience Managementu do softwaru SAP C/4HANA, čímž vzniklo komplexní cloudové řešení pro řízení zákaznické zkušenosti, díky kterému mohou organizace zjistit okamžitě zákaznickou odezvu, porozumět jí, a především na ni reagovat.

Zajímavou novinkou byla také řešení pro řízení zkušenosti zaměstnanců, která mění stávající HR platformy na výkonné nástroje, které mohou významně ovlivnit, jak se společnosti chovají ke svým zaměstnancům. Prezentovaná řešení shromažďují zkušenosti zaměstnanců během celé doby trvání jejich pracovního poměru a HR oddělení dávají účinný nástroj, díky kterému mohou lépe porozumět potřebám lidí a uzpůsobit jim své procesy tak, aby pozitivně ovlivnily chod celé společnosti.

Užší spolupráce s Applem

Na konferenci Sapphire Now došlo také na oznámení užší spolupráce SAPu a Applu. Při této příležitosti přizval Bill McDermott na pódium samotného Tima Cooka a společně představili, že applovská ML technologie Core ML bude dostupná také jako součást služby SAP Cloud Platform SDK určené pro iOS. Znamená to, že SAP Cloud Platform SDK umožní firmám vytvářet vlastní inteligentní aplikace pro iOS postavené na řešení SAP Leonardo. Nativně na iOSu poběží také mobilní aplikace pro služby SAP SuccessFactors, SAP Concur a SAP Asset Manager.

SAP plánuje i další rozšiřování spolupráce s Applem, sám Bill McDermott oznámil, že se rozšíří nabídka aplikací pro Mac a přijdou zcela nové aplikace využívající možnosti applovské platformy. Bill McDermott také prohlásil, že Apple míří do enterprise, což zákazníci SAPu vítají s ohledem na jednoduchost, která je zařízením Applu příznačná, a vysoký stupeň bezpečnosti. Podle McDermotta zákazníci dostanou díky této spolupráci technologických lídrů k dispozici unikátní platformu pro vytváření zcela nových podnikových aplikací, které mohou představovat konkurenční výhodu. Jeho slova podpořil i Tim Cook, CEO Applu, který potvrdil, že zákazníci vnímají zařízení od Applu jako přínosná pro svůj byznys, a uvítal, že se tato zkušenost bude díky vzájemné spolupráci rozšiřovat a uvedl, jak jej těší, že se díky kooperaci se SAPem mohou stát z hardwaru Applu ta nejlepší podniková zařízení, na kterých budou odbavovány ty nejdůležitější byznysové procesy. SAP s Applem dohromady nabízejí společnostem devět aplikací připravených k nasazení pro různé oblasti, které byly vytvořeny pomocí řešení SAP Cloud Platform SDK.

Hasso Plattner a budoucnost ve veřejném cloudu

Největší ohlas vzbudila přednáška, kterou zastal spoluzakladatel SAPu Hasso Plattner. Plattner se s lehkostí, nadsázkou a humorem pustil do témat, jako byla restrukturalizace vysokého managmentu SAPu a jeho omlazení, které uvítal.

Dále uvedl, že se jeho pozornost v současné době upírá na veřejný cloud, což je podle jeho slov budoucnost. Blíže se pak věnoval cloudovým službám a in-memory technologii SAP HANA.

Společně s Jaredem Smithem, spoluzakladatelem Qualtricsu, se následně věnoval důležitosti zpětné vazby a potřeby analyzovat zákaznickou zkušenost. Prohlásil, že je nutné soucítit s uživatelem, což je oblast, kde podle Plattnera mohl mít SAP rezervy. Získání zpětné vazby od zákazníků, kterou může Qualtrics zprostředkovat, je podle Plattnera zásadní a dopad akvizice může mít podle něj takový dosah, že by se stal tím nejdůležitějším v dosavadní historii společnosti. Plattner také vyzval všechny zákazníky a uživatele, aby s firmou sdíleli své zkušenosti, a zavázal se, že zpětnou vazbu bude SAP zohledňovat, a to na úrovni těch nejmenších detailů.

Produktová část aneb SAP HANA a inteligentní podnik

Vedle vizí, akvizic a řady vedlejších projektů bylo samozřejmě neodmyslitelnou částí konference představení celé řady produktových novinek a inovací ve stávajícím portfoliu. Blíže se podíváme na některé konkrétní novinky, o kterých byla na konferenci řeč.

Pro služby SAP HANA a SAP Cloud Platform byla na konferenci Sapphire Now uvedena řada inovací, jako například SAP Data Warehouse Cloud, řešení pro sjednocování heterogenních dat, nebo řešení pro správu dokumentů pro velké podniky, které vzešlo z užší spolupráce s OpenTextem, v současné době běžící jako služba na aplikaci SAP Cloud Platform (dočkat by se mělo i zaintegrování do SAP S/4HANA Cloud a dalších aplikací).

Hodně pozornosti se dočkaly také technologie umělé inteligence, IoT, AR a jejich využití v byznysových procesech. Díky inteligenci, analýze a vyhodnocení mohou zákazníkům pomoci činit efektivnější rozhodnutí. S touto problematikou neodmyslitelně souvisí RPA, na což SAP reagoval službou SAP Intelligent Robotic Process Automation, která je určena k automatizaci byznysových procesů pomocí tzv. „botů“, kteří zastávají repetitivní a automatizovatelné činnosti.

Více prostoru bylo věnováno také novým možnostem propojení IoT řešení SAP Leonardo s Amazon Web Services. Nově mají zákazníci možnost využít AWS IoT Core jako spojovací a ovládací vrstvu pro telemetrická data, která jsou určena pro SAP Leonardo a zákazníci mají rovněž možnost rozšířené podpory pro své byznysové procesy lokálně na platformě AWS IoT Greengrass. Klíčové byznysové funkce ze SAP Leonardo IoT Edge pak poběží v aplikaci AWS IoT Greengrass Edge prostředí letos později, výsledkem by měla být nižší latence a optimalizace vytížení šířky pásma a konektivity.

Inteligentní podnik snadno a rychle

Jak se může organizace transformovat v inteligentní podnik, byla otázka, na které SAP představil odpověď ve formě připravených „bundlů“ – balíků SAP produktů poskládaných tak, jak jsou nejčastěji pospolu používány a jak přinášejí největší obchodní hodnotu. Tyto sady mají společnostem usnadnit transformaci, přičemž jsou koncipovány tak, aby našly využití napříč různými průmyslovými odvětvími – některé z nich jsou pak vyhraněny specifickým oborům a jejich potřebám. Tyto balíčky jsou k dispozici pro SAP S/4HANA, SAP C/4HANA a SAP SuccessFactors. Všechny balíčky obsahují řešení SAP Intelligent Robotic Process Automation, SAP Conversational AI a SAP Leonardo Machine Learning. K dispozici jsou jako Silver a Gold varianty, přičemž druhá zmíněná zahrnuje ještě službu SAP Analytics Cloud.

Video : 
Štítky: