Penta partnersky fotogenická

12. 4. 2011. (redaktor: Richard Voigts, zdroj: DCD Publishing)
Třetí setkání společnosti Penta a Fototrade s partnery na fototechniku proběhla tradičně ve „fotografickém“ hotelu Academic v Roztokách u Prahy. Představeny byly distribuce, obchodní modely a 13. mezinárodní výstava Žena/Woman Strakonice.
Petr Strbačka, jednatel Penta CZ a Fototrade

„Naším cílem je váš profit,“ prohlásil Petr Strbačka, jednatel Penta CZ a Fototrade partnerům. Sdělil jim výsledky společností Penta a Fototrade s tím, že se zaměřily hlavně na zvýšení ziskovosti, což se i přes snížení obratu povedlo.

Fotoaparátů se v Česku prodává stabilně téměř půl milionu ročně. Nabídka skupiny Penta a Fototrade je společná a mají výhradní zastoupení značek, o něž se starají. Společnými atributy produktů v nabídce Penta a Fototrade jsou výhradní zastoupení pro jednotlivé produkty v České a Slovenské republice, s pevnou obchodní a cenovou politikou generující profit, obchodní a marketingovou a technickou podporou a zajištěným servisem. Skupina hodlá posílit i marketing.

Novinkami v distribuci jsou produkty PhotoTV, Sports Camera a špičkové brašny Delsey. Mezi další distribuované fotografické značky ve skupině patří Canon, Fujifilm, Hasselblad, Mitsubishi, Nikon, Leica, Olympus, Samsung, Sekonic, Tamron, dále pak, Tiffen (fotografické filtry), DiCaPac (podvodní pouzdra), Giottos (stativy). Novinkou v obchodní politice je tzv. externí sklad pro produkty Olympus (fotoaparáty PEN a jejich příslušenství, dalekohledy a záznamníky), fotoaparáty Samsung a objektivy Tamron.

Externí sklad je obdobou komisního prodeje, avšak s odlišným druhem fakturace. Úspěchem Fototrade jsou fotokiosky Mitsubishi, kterých rozmístila na „veřejných místech“ už přes tři sta, což jednak posiluje argumentace resellerů pro prodej fotoaparátů pro možnost jednoduchého tisku fotografií přímo z paměťových karet, jednak možnost instalace kiosku na vlastní prodejně díky opakované návštěvě zákazníka. Na setkání byla představena horká novinka „Mitsubishi expres fotokniha“ pro výrobu fotoknih formátu 10x15cm, kterou si může koncový uživatel vyrobit sám za několik minut.

Druhý den setkání, tzv. „Profiday“ byl věnován jak dealerům, tak fotografickým „fajnšmekrům“ a hlavně profesionálům. Zde byli prezentovány středoformátové fotoaparáty Leica S2 a Hasselblad H4D přímo od zástupců výrobců. K vidění byla poprvé v Čechách i lahůdka pro nadšené fanoušky Ferrari a Hasselblad, kteří ocení inovace, kvalitu a design obou značek světového věhlasu. Fotoaparát se speciální povrchovou úpravou v unikátním barevném provedení Ferrari "Rosso Fuoco" a s firemním erbem Ferrari je dodáván se základním 80mm objektivem. Set je vyroben v limitované sérii 499 kusů, každý přístroj nese svoje číslo a je prodáván ve speciálním balení za 21 499 euro.

Skupina, resp. její „fotografická“ část, podporuje i fotografické projekty, mezi něž patří publikace vydavatelství PhotoArt, International Photo Camp, a zejména třináctá mezinárodní výstava soutěže Žena/Woman Strakonice 2011. Uzávěrka soutěže proběhne 4. 10., oznámení výsledků od 15. 11. a slavnostní vernisáž 3. 12. 2011.

Obrazová galerie: