Microsoft Partner Day 2011 – získejme spolu

28. 9. 2011. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: DCD Publishing)
Microsoft pozval své partnery a prodejce na celodenní konferenci s názvem Microsoft Partner Day 2011. Odehrála se 27. září 2011 v pražském hotelu Clarion. Na úvod vystoupil ředitel českého Microsoftu Roman Cabálek, který prozradil, jaký byl fiskální rok 2011, co čeká společnost příští rok a hovořil i o partnerském ekosystému. Reseller Magazine byl mediálním partnerem.
Roman Cabálek, ředitel českého Microsoftu

Konferenci zahájil Martin Tolar, obchodní ředitel Microsoftu pro malé a střední firmy. V hlavním sále účastníky seznámil s programem celého dne, a pak již předal slovo Romanovi Cabálkovi. Ten naznačil, že růst této pobočky byl téměř dvojciferný, což pomohlo jen u nás zaměstnat na 50 tisíc lidí a odhaduje, že obrat partnerského ekosystému Microsoftu v České republice dosáhl 30 miliard korun.

Dařilo úspěšně plnit plán ve všech divizích. Nejméně se dařilo ve veřejném sektoru, kde prý Microsoft zůstal za svým očekáváním, a také v případě prodejů MS Office do malých firem a domácností. Lepší výsledky by prý mohli dosáhnout i co se týká počtu prodaných serverových licencí. I přesto, se však česká pobočka za minulý rok stala nejúspěšnější na celém světě.

Microsoft, aby mohl nabídnout svá řešení zákazníkům, jen v posledním roce utratil za vývoj 9,5 miliardy dolarů. Předpokládá, že Česká republika má stále ještě potenciál v prodeji nových počítačů. Cabálek odhaduje, že by se jich za dalších 12 měsíců mohlo prodat na 1,2 milionů.

V úvodním slovu nechyběly ani demo ukázky Reného Keyzlara, Petra Vášy a Michala Juřka. Pak Roman Cabálek stanovil cíle pro následující rok. Česká pobočka Microsoftu se chce zaměřit především na růst v podnikové oblasti, nabízet databáze a aplikační platformy, dále pokračovat v transformaci do cloudu, posílit konkurenceschopnost ČR, snížit míru pirátství a zaměřit se na spotřebitele. V závěru poděkoval všem co podnikají s Microsoftem a svou prezentaci uzavřel slovy „Získejme spolu“.

Pak se návštěvníci rozdělili do šesti sekcí – Solution Partners, Dynamics, TopVAR, Retail, Hosters a Resellers. Každá z nich byla zaměřena pro jiný typ partnerů. Pro vás jako prodejce byla speciálně určena posledně jmenovaná sekce.

Tu odstartoval Milan Hrabovský, obchodní ředitel OEM divize Microsoft a seznámil resellery s programem tohoto bloku přednášek. Po něm již Petr Váša demonstroval integraci Small Business Serveru Essentials s cloudovými službami Office 365 a také prezentoval možnosti nasazení Microsoft serverů pro vytvoření robustního, spolehlivého a přitom levného řešení virtualizace pro vaše zákazníky.

Lukáš Křovák pohovořil na téma na co se soustředit rok před uvedením nové verze Windows, jak se mění trh počítačů a jak se těmto změnám přizpůsobit.

O licencování OEM produktů pohovořil Petr Janovský. Ten pomohl posluchačům osvěžit si licenční vlastnosti OEM produktů a ukázal, jak najít platné podmínky pro užívání OEM software a jaké podklady jsou důležité pro prokázání legality. Dále jste se mohli dozvědět o výhodách spojení OEM licence + Software Assurance.

Po obědové pauze následovala přednáška Petra Bobka. Ten hovořil o podmínkách promoakce určené studentům a zaměřeného na sadu Office 2010 pro studenty a domácnosti. Dále popsal cloudové služby Office 365 a také jak se zapojit do prodeje Office 365 a zmínil provize a výhody pro prodejce.

René Keyzlar na ukázkách představil klíčové funkce a služby integrované ve Windows Phone. Důraz byl kladen na prodejní argumenty a scénáře využití v praxi jak pro soukromou potřebu, tak pro firemní využití. Také oficiálně oznámil dostupnost Windows Phone verze 7,5 (známé jako Mango).

Michal Forejt představil Microsoft hardware (myši, klávesnice a HD kamery) a novinky pro Xbox 360.

Odpoledne uzavřel svoji přednáškou Tomáš Kantůrek. Ten prozradil a na praktických ukázkách demonstroval, jak Windows 7, Windows Phone, Xbox a Windows Home Server mohou pomoci vytvořit digitální domácnost.

Po skončení oficiální části konference jste mohli zajít na závěrečný koktejl, kde jste měli možnost pohovořit s vedením společnosti Microsoft, vašimi partner account manažery a ostatními partnery.

V rámci doprovodného programu konference jste mohli navštívit výstavu nejnovějších modelů notebooků, informovat se na stánku Microsoft Partner Network a diskutovat s autorizovanými distributory či certifikovanými partnery nabízející školení produktů a služeb Microsoft. K dispozici byly po celý den i herní konzole Xbox 360 s Kinectem.

Reseller Magazine byl mediálním partnerem.

Obrazová galerie: