IDC: Cloud computing je na vzestupu

2. 10. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: IDC)
Více než stovka IT odborníků z celé republiky se setkala 20. září 2012 v pražském hotelu Hilton na konferenci IDC Cloud Computing Roadshow, která přinesla nejnovější pohledy a trendy v oblasti cloud computingu.
Vladimir Kroa, Research Director, IT Services, IDC CEMA

Konference se zabývala přínosy a riziky spojenými s užíváním cloud computingu, ukázaly možné právní nástrahy a v neposlední řadě hodnotily spolehlivost cloudových řešení. Přednášky osvěžila živá debata na téma cloud a bourání vžitých konvencí, do které se kromě panelistů zapojila i řada účastníků.

„Využití cloudu je v České republice na vzestupu a dynamika dalšího růstu bude záviset na řadě faktorů – na straně poptávky především na ochotě subjektů přizpůsobit IT procesy a otevřít se myšlence sdílených kapacit, aby plně využily výhod tohoto modelu. Na straně nabídky na ceně licencí pro poskytovatele a zdali poskytovatelé veřejného cloudu přesvědčí korporátní sféru o bezpečnosti a spolehlivosti tohoto modelu,“ řekl Vladimír Kroa, ředitel výzkumu v oblasti IT služeb ve společnosti IDC.

„Jedním z významných témat cloud computingu je ochrana dat, a to nejen z technického, ale i právního hlediska. Před přechodem na tento model využívání ICT by si každý zákazník i dodavatel měl ujasnit, jaké služby vlastně budou poskytovány a jaká data budou v cloudu zpracovávána. České i evropské právo například velice přísně reguluje export osobních údajů, existuje i řada sektorových chráněných informací (jako jsou bankovní údaje, utajované informace, advokátní i lékařské tajemství apod.). Smlouvy by tyto otázky měly řešit. Stejně tak by měly garantovat postupy pro řešení neočekávaných událostí, jako je nedostupnost dat nebo jejich poškození, ale též jejich neoprávněné zveřejnění apod. Kromě toho musí být smlouvy vždy formulovány natolik jasně, aby jim rozuměli nejen IT pracovníci zúčastněných stran, ale i jejich manažeři a samozřejmě pro případ sporu i soudy. Jednou z oblastí, na kterou strany často zapomínají, je pak tzv. exit plán, tedy postupy pro okamžik zániku smlouvy. Exit plán by měl dát jistotu oběma stranám v tom, jak budou data umístěna v cloudu vrácená zákazníkovi tak, aby nebyla ohrožena kontinuita jeho provozu,“ řekl Tomáš Nielsen, právník společnosti Nielsen Meinl.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Trh podnikových WLAN sítí vzrostl ve druhém čtvrtletí roku 2025 o 13,2 %

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle výsledků průzkumu společnosti IDC vzrostl celosvětový prodej komponentů bezdrátových lokálních sítí (WLAN) pro podniky ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně o 13,2 % a dosáhl hodnoty 2,6 miliardy USD, čímž navázal na růstový trend trhu z předchozího kvartálu. Čtěte více

Agentní AI v příštích letech ovládne rozpočty firem na IT

28. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Agentická umělá inteligence bude podle IDC v příštích pěti letech dominovat růstu firemních rozpočtů na IT. V roce 2029 do ní budou podniky investovat přibližně 1,3 biliionu dolarů. Bezprecedentní růstová prognóza navíc signalizuje transformaci IT od softwaru k produktům a službám založeným na umělé inteligenci. Čtěte více

Prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2025 vzrostl o 13,1 %

11. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů IDC vzrostly celosvětové dodávky tabletů ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně o 13,1 % na celkových 38,3 milionu kusů. Trh tak navázal na pozitivní vývoj prodeje z prvního čtvrtletí. Hlavními tahouny růstu byly výměna starších zařízení za nová způsobená dobíhajícími produktovými cykly, zvětšování skladových zásob před zavedením cel nebo podpora vzdělávacích projektů v Číně. Čtěte více

Celosvětový prodej smartphonů ve 2. čtvrtletí stagnoval

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Navzdory globální nejistotě a slabé poptávce v Číně se celosvětový prodej chytrých telefonů ve druhém čtvrtletí tohoto roku zvýšil v objemu o jedno procento. Výrobci se klesající prodeje snaží kompenzovat vyššími cenami, které chtějí v očích zákazníků ospravedlnit integrací funkcí na bázi umělé inteligence i do cenově dostupnějších zařízení. Čtěte více