Fujitsu Forum 2011

15. 11. 2011. (redaktor: Richard Voigts, zdroj: DCD Publishing)
Fujitsu Fórum probíhá každý rok v Mnichově a je největší akcí pro zákazníky a partnery Fujitsu v Evropě. Co přineslo to letošní a s jakými produkty a službami plánovanými pro příští rok se mohli jeho návštěvníci seznámit?
Hans-Dieter Wysuwa, Limbos Veerle, Fujitsu

Fujitsu je čtvrtou největší IT společností na světě a třetí největší v dodávce služeb. Její partnerský program se postupně naplňuje. Tvrdí o sobě, že má nejúplnější portfolio hardwarových produktů. Japonské technologie Fujitsu vyrábí s německou precizností (v německém Augsburgu). Hodlá organicky růst, na rozvíjejících se trzích zdvojnásobit svůj obrat do roku 2014 a investovat do nich.

Výzkum a vývoj má také v Evropě, zejména pro servery x86, a je vlastníkem 102 tisíc patentů. Cloud Fujitsu nechápe jako dodávku technologií, nýbrž jako model dodání IT. Má pro tento pojem dnešní doby odpovědi jak pro CEO (ředitele firem), tak pro CTO (šéfy technologií). Zároveň je největším poskytovatelem služeb údržby IT technologií na světě.

Co se změnilo pro partnery Fujitsu

Hans-Dieter Wysuwa, Senior Vice President Product Sales Group a Managing Director Germany, vystoupil před partnery s odpověďmi, co se za uplynulý rok povedlo.

V roce 2010 (viz Reseller Magazine 01/2011) společnost Fujitsu slíbila, že bude partnerský prodejní kanál řídit – ohledně nabídek, kontraktů, zákazníků, cen a vašeho byznysu. Fujitsu na faktech dokladovala, že je jediným velkým hráčem IT na světě, který je stoprocentně orientován na prodejní kanál. Za příměr brala podle skladby produktů společnosti IBM, HP, Dell, Oracle/Sun, LG, Acer, Samsung, Lenovo a ostatní.

Fujitsu působí ve více než 100 zemích světa, má v nich k dispozici skupinu služeb, marketingu, správy systémů, rozvoje produktů (brandu) a mezikorporátních řešení.

Hans-Dieter Wysuwa dokladoval výhodu spolupráce Fujitsu na příkladu: „Dnes máme tablet PC. Všichni je chtějí. Někdo ale radši používá stolní PC, jiný zase notebook. Až se zde setkáme za tři roky, nic z toho nemusí platit. Jediné, co zůstane a naroste, bude komplexnost, která se od více výrobců nedá spravovat.“

Ohledně orientace na produkty a možnost výdělku Wysuwa sdělil: „Máme na trhu nějakých dvacet výrobců notebooků. Z hlediska profitability je to doslova neštěstí, podsekávají se s cenou. Výrobců pracovních stanic je zhruba deset a situace na tomto trhu je o mnoho zdravější. Globálních výrobců stolních PC je pět a půl a stal se z nich profitabilní byznys. Kdo dnes prodává faxy? (Úsměvy všech v sále.) Vidíte, mám tři kamarády, kteří je stále prodávají a velmi si pochvalují. Prakticky nemají konkurenci, protože faxy už dnes skoro nikdo neprodává.“

Wysuwa dále připomněl vývoj a výrobu serverů Primergy v evropském ústředí Fujitsu, a také program storage Eternus.

Pro storage má strategickou alianci s NetApp, která je rovněž zaměřena na partnerský kanál; v tomto případě však na větší partnery. Stejně tak pro SAP HANA pro ty, kteří nasazují SAP a potřebují silný hardware a vysoké kapacity datových úložišť.

Partnerský ekosystém Fujitsu

Partnerský program Fujitsu dnes funguje celosvětově. Jde o klasický prodejní řetězec výrobce-distributor-prodejce. Dnes má Fujitsu 45 tisíc partnerů, z toho se jich 15 tisíc připojilo k programu Partner Select. V současné době vytváří 80 procent obratu Fujitsu prodejní kanál, sestávající z partnerů, distributorů a retailů.

Partnerský program Fujitsu má tři úrovně – Fujitsu Partner, Fujitsu Select Partner a Fujitsu Partner Expert. První je opečováván přes firemní portál, další dvě partnerské úrovně mají na starosti account manageři. Specializace pro Select a Expert jsou pro virtualizaci klientských pracovišť, pracovní stanice a mobilní řešení; druhá větev je pro cloud, infrastrukturu pro servery, storage a infrastrukturní řešení. Škála výhod nabízených (dobrým) partnerům jsou samozřejmostí.

Hans-Dieter Wysuwa nakonec prohlásil, že do konce fiskálního roku 2012 společnost hodlá zvýšit svůj Fujitsu Select Partner Program 25 procent.

Nakonec Hans-Dieter Wysuwa představil svoji kolegyni, Limbos Veerleovou, která bude mít prodejní kanál na starosti.

Součástí setkání Fujitsu Fora 2011 byla expozice, kde společnost prezentovala jak svoje produkty, od notebooků až po servery a storage, služby, ale také další technologie, včetně prodejních terminálů.

Obrazová galerie: