Canon Expo 2010 jako květ kapradiny

12. 10. 2010. (redaktor: Richard Voigts, zdroj: DCD Publishing)
Canon Expo jako květ kapradiny. Ten prý vykvétá jednou za sto let, Canon Expo se koná pravidelně v Paříži jednou za pět let, což je v IT téměř delší doba. Letošní ročník byl průlomový, Canon vstupuje do nových odvětví průmyslu a do služeb, kde může být šance pro VARy.
Canon Expo v Paříži

Původně Kwanon, což je buddhistické pojmenování pro milost, slitování soucit, byl založen v roce 1937. Název byl kvůli výslovnosti změněn na Canon s mnemotechnickou pomůckou jako Can On.  

V kontextu doby a ekonomiky

Ve hlavním vystoupení uvedl Fujio Mitarai, předseda a CEO, základní údaje o společnosti Canon, shrnul uplynulé období a sdělil vize společnosti.

V roce 1957 byla založena první evropská pobočka, a dnes zaměstnává více než 190 tisíc lidí na celém světě a přes jedenáct tisíc ve dvaceti zemích v regionu EMEA. Canon přihlašuje přes dva tisíce patentů ročně, tj. cca osm denně.

V letech 1996-2000 se Canon zaměřil na domácí výrobu klíčových komponent, jako například senzorů, a na spolupráci svých produktů. V letech 1995-2007 více než zdvojnásobil svůj příjem. V roce 2007 měl rekordní příjem větší než devět miliard dolarů, v roce 2009 více než sedm miliard dolarů. Za poslední dva roky se vnitřně orientoval na celkovou optimalizaci a na zisk, raději než obrat. Světová ekonomika vykazuje oživení, Canonu se však podařilo růst od druhého pololetí 2009 rychleji. Rozvojové pak mají být řídící silou růstu - očekává se, že v nejbližším období porostou od 19 do 39 procent, zatímco rozvinuté země čeká mírný růst - pouze něco málo přes dvě procenta.

V následujícím období se hodlá věnovat novým perspektivám zobrazování - širokopásmovým kamerám, kamerám s rozlišením (vyšším než plné HD - až 8 Mpix) a kamerám s vysoce citlivými čipy CMOS, což je využitelné například v astronomii. Mezi nové obchodní příležitosti počítá LCD monitory s osmimegapixelovým rozlišením (už první vzorky mají opravdu obraz jako brus), zobrazování v medicínské oční technice, rentgenologii a špičkovému zobrazování DNA. Tím Canon naplňuje vizi akvizice společnosti Optopol. Co se týče produkčního tisku, už dodává společně se společností Océ, kterou také nedávno koupil.

Fakta a Evropa

Celková populace Evropy je 730 milionů lidí, obě Ameriky 930, Afriky 1,011 a Asie 4,1 miliardy. Příjem Canonu z Evropy se přitom podílí 31 procenty, z Amerik 28, z Japonska 22 a ze zbytku světa 19 procent. Evropě proto věnuje patřičnou pozornost, jeho nové evropské sídlo bylo otevřeno v roce 2009 v Londýně. V Evropě se očekává postupné oživení s omezeným růstem; zdejší trh si drží vysoký potenciál.

Další vývoj

Canon vidí svůj další vývoj ve více fázích. Změny na trhu vedou k extenzivnímu využívání ICT a Canon hodlá být u toho. Příští období bude věnovat dalšímu vývoji a diverzifikaci obchodu, aby uspěl v další globalizaci. Chce si podržet první příčku v oblasti zobrazování, více se posunout do byznysu orientovaného na služby a zobrazování výstupů z více médií. V dalším vývoji se zaměří na zobrazování v medicíně, inteligentní roboty, produkční zařízení a na vizi technologií superpřístrojů.

Za průlomový lze považovat vstup Canonu do služeb, kam jde společně s konzultační firmou Accenture. Proč se tedy nezúčastnit na trhu, který má jen v samotné Evropě hodnotu 9,6 miliardy dolarů?

V regionálním uspořádání hodlá mít tři regionální centra a založit globální byznys v každém  z nich - vyvíjet a vyrábět originální produkty a dosáhnout obchodní stability na základě vzájemného obchodu mezi regiony. V Evropě bude vytvářet nové produkty založené na nových konceptech pro zobrazování v kancelářském prostředí a medicínská zařízení. Ve Spojených státech zvažuje založit základní výzkumné centrum. Canon dbá i na vnímání životního prostředí světovou společností. Jeho vizí je, stát se opravdu excelentní globální společností. Závěrem Fujio Mitarai prohlásil: „Konzultační činnost nás bude transformovat v čase. Hodláme být důvěryhodnou a respektovanou světovou korporací."

Hned po jeho vystoupení se otevřely brány výstaviště Canon Expo 2010.

Konzultační služby - šance pro partnery

Přímo na stánku na Canon Expo 2010 odpověděl Simon Longhurst, Consultancy Services Group, Canon, na otázku ohledně konzultačních služeb: „Spolupráce s Accenture je řízena Canonem. Zákazníci z řad větších organizací nás poptávali, jak bychom jim pomohli zlepšit a zvýšit jejich služby. Například telekomunikační operátoři chtějí zvýšit počet svých produktů díky bezdrátovým přenosům z kamer v maloobchodních řetězcích a vyhodnocování obrazového záznamu. Finanční instituce zase poptávaly, jak zefektivnit jejich procesy díky a zrychlit zřizování nových účtů a zrychlit oběh faktur. Následujících dvanáct až 18 měsíců budeme tyto služby nabízet a sledovat odezvu. Potenciální partneři z řad VARů by měli tyto příležitosti sledovat s námi."

Produktové zprávy o novinkách budou následovat.

Obrazová galerie: