BlueStar a Innovative Solutions Show 2019

26. 3. 2019. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
V hotelu Holiday Inn na Vyšehradě se uskutečnilo 14. března první tuzemské setkání distributorské společnosti BlueStar určené českým a slovenským resellerům. Na akci se představili nejen zástupci společnosti BlueStar, ale prostor dostali také nejvýznamnější výrobci a současně partneři setkání, jako je Honeywell, Datalogic, ELO, Star a Zebra, jejichž produkty jsou součástí portfolia BlueStaru.

Setkání zahájil Francisco Antona, EMEA marketing manager, představením stručné historie společnosti BlueStar a jejího dosavadního vývoje, kdy se z distributora komponent firma vyvinula ve specializovaného VAD distributora.

Během úvodní části zaznělo několikrát, že BlueStar chce být na tuzemském trhu vnímán jako důležitý distributor s přidanou hodnotou, a to zejména pro oblast auto ID. Jako jeden z milníků společnosti byl zmíněn vstup na evropský trh v roce 2008 EMEA (a 2016 EE) a letošní otevření nových skladů v Nizozemsku – ty budou určeny k obsluhování evropského regionu, čímž se zrychlí operabilita zdejších poboček, pochopitelně včetně té české (a slovenské). V souvislosti s přidanou hodnotou byla zmiňována zejména podpora prodeje a šíře portfolia, díky kterému mohou reselleři prozkoumat různé oblasti, čímž se mohou na trhu odlišit a efektivně rozvíjet své podnikání.

Po stručném úvodu před hosty předstoupil viceprezident pro evropský region Laurent Berger, který uvedl, že má BlueStar v Evropě okolo 100 zaměstnanců a že síla této společnosti spočívá zejména v lokálním zastupování a soukromém vlastnictví, což poskytuje firmě flexibilitu a možnost přizpůsobit se potřebám a specifikám trhů, na kterých působí. 

V návaznosti na to převzal slovo Tomáš Konečný, sales account manager pro Českou republiku a Slovensko, který v několika bodech popsal, čím je společnost BlueStar výjimečná a liší se od konkurence. Mezi největšími výhody spolupráce s BlueStarem zmínil například nový centrální evropský sklad nacházející se v Nizozemsku, díky kterému by měly být objednávky odbavovány do dvou minut od přijetí. Sklady se budou přitom nadále rozšiřovat, což podle Konečného svědčí o tom, že má BlueStar v evropském regionu ambice kontinuálně růst. K další výhodě, lokálnímu zastoupení, Tomáš Konečný uvedl, že se výhledově počítá i pro Českou a Slovenskou republiku s dalším člověkem, který by s péčí o partnery a rozvojem aktivit pomohl.

Další výhodou by měla být šíře portfolia, jež v současnosti čítá více než 50 značek, kterých je BlueStar autorizovaným distributorem. Vedle oblasti auto ID BlueStar pokrývá řadu oblastí, přičemž společnost chce partnerům pomáhat také s cross-sellingem a výběrem vhodných produktů do jejich vlastních řešení, k čemuž má k dispozici i technické týmy. Od Tomáše Konečného také zaznělo, že je společnost připravena v případě požadavku velkoobjemových dodávek zajistit blokaci zboží skladem, aby bylo dostupné a partner bez problémů uspokojil své zákazníky. Řeč byla také o marketingu a komunikaci napříč jednotlivými vertikálami.

V Nizozemsku sídlící value-added service tým byl zmíněn jako další výhoda BlueStaru. Kromě vyřizování reklamací tento tým řeší bundlování produktů a připravuje produkty tak, aby byly připraveny k finálnímu dodání přímo zákazníkům. A řeč je o kompletaci celých pracovišť včetně nahrání klientských aplikací, které mohou putovat přímo k zákazníkům, aniž by musel reseller do tohoto procesu jakkoliv zasahovat. Jako samozřejmost Konečný uvedl demosklad, tedy možnost zápůjčky produktů na prezentaci nebo vyzkoušení. Zápůjčky jsou zdarma (partner platí pouze za odeslání produktu zpět do skladu). Jako další výhodu Konečný připomněl finanční stabilitu soukromé firmy, kterou BlueStar je, což znamená, že lze daleko pružněji škálovat také finanční podmínky, jako je například doba splatnosti, což ocení zejména partneři, kteří se soustředí na větší a dlouhodobé projekty. Zmíněna byla také pre-sales podpora, která zahrnuje technické týmy připravené partnerům pomoci s výběrem ideálního řešení pro zákazníky. Představeny byly také BlueStar services, tedy služby, které BlueStar nabízí, jako je například monitoring mobilních zařízení, tiskáren, management, reporting, díky kterému mohou mít zákazníci dokonalý přehled o tom, co se s jejich zařízeními děje. Řeč byla také o vlastním e-shopu BlueStore, odkud mohou reselleři objednávat zboží, jako novinka byla zmíněna možnost hromadných objednávek a sledování zásilek, přičemž je v plánu postupně rozšiřovat e-shop o další funkce, jako je například chat s technickou podporou. Po shrnutí vertikál, kde BlueStar působí, se stručně představili zástupci partnerských společností a po krátké pauze začaly kulaté stoly, kdy se postupně všichni výrobci vystřídali u menších skupinek partnerů, kterým prezentovali svá řešení a produkty. Díky tomuto konceptu vznikaly podnětné diskuze přímo u stolů, kde se mohli reselleři bavit přímo se zástupci výrobců, z nichž si někteří připravili také ukázky produktů, které partnerům demonstrovali. Celé setkání bylo zakončeno slavnostní večeří v hotelové restauraci.

Video : 
Štítky: 
Setkání, BlueStar Distribution
Fotogalerie: 

Podobné články

SWS a 37. Čejkovice ve znamení gamingu

23. 10. 2018. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Podzimní distributorské setkání, které SWS pravidelně pořádá v Čejkovicích, se letos konalo 11. října. Až nezvykle slunečné počasí dotvářelo příjemnou atmosféru jedné z nejdůležitějších IT akcí podzimu. Kromě přednášek a workshopů na návštěvníky čekal také zajímavý doprovodný program. Čtěte více

Vítejte na Rio de Jezerka!

19. 10. 2018. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: AT Computers)
Letošní podzimní setkání AT Computers přivítalo na 856 unikátních resellerů, pro které byla přichystána velkolepá letní party! Čtěte více

DNS a chytrá města pod kupolí planetária

9. 10. 2018. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Společnost DNS, jeden z předních VAD na českém trhu, uspořádala podzimní akci IT Infrastructure & Security Conference. Cílem již 20. ročníku konference bylo představení různých konceptů a řešení chytrých měst od klíčových dodavatelů, přičemž jednotícím tématem, které protínalo všechny přednášky, byly bezpečnost a nové hrozby objevující se s rozvíjejícími se technologiemi. Čtěte více

Příležitosti „powered by AlgoCloud“

27. 6. 2018. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Algotech)
Společnost Algotech uspořádala 17. května svůj tradiční Zákaznický den. Celodenní program byl rozdělen do několika odborných bloků zabývajících se aktuálními tématy, jako jsou cloud a GDPR, podnikové systémy či telekomunikace a call centra. Největší zájem mezi účastníky vzbudily novinky o AlgoCloudu. Čtěte více