Vladimír Michálek (Tech Data): Nabízíme celé portfolio produktů Dell na jednom místě

7. 9. 2021. (redaktor: Jan Hanáček, zdroj: DCD Publishing)
Komplexní portfolio produktů Dell je pro partnery velká přidaná hodnota, kterou nenabízí nikdo jiný, uvedl Vladimír Michálek ze společnosti Tech Data. Pokud vás zajímá, jak funguje divize Dell a jaký dopad na ni měla pandemie, čtěte dál.

Popište prosím našim čtenářům fungování divize Dell ve společnosti Tech Data. Jak se proměnila za poslední dobu během pandemie a krátce po ní?

Naše divize je na trhu tradičním a etablovaným distributorem produktů Dell a EMC. Nabízíme jak produkty z kategorie Enterprise – síťové prvky, servery, úložné a zálohovací systémy, tak i „volumové“ produkty – od drobného příslušenství, jako jsou klávesnice, myši, dokovací stanice, přes monitory až po stolní počítače a notebooky. Díky této komplexnosti jsme jediným distributorem v České republice, který může nabídnout a dodat našim partnerům celé portfolio produktů Dell. Žádný jiný tuzemský distributor nenabízí jak enterprise, tak i volumovou část. Co se týká konkrétně našeho Dell týmu v Tech Data, ten má celkem jedenáct členů a jde o kolegy v pozicích obchodních i technických. To, že jde o zkušený tým, potvrzuje i fakt, že naši klíčoví lidé mají více než deset let zkušeností s implementací produktů, jejich konfigurací, návrhy architektury serverů a networkingových a zálohovacích řešení.

Jaké technologické nebo produktové novinky byste rádi čtenářům představili? Čím ze svého portfolia byste aktuálně oslovili zákazníky?

Dell nedávno představil dvě zásadní novinky. Tou první je 15. generace serverů Dell PowerEdge, která je vybavena novými funkcionalitami, a věřím, že je zajímavá pro všechny naše partnery i firemní klienty. Tou druhou je nový přírůstek do rodiny úložišť Dell PowerStore – PowerStore 500, o které se dá říct, že je storage opravdu pro každého a najde své uplatnění ve všech segmentech trhu. Jedná se o nejnižší model diskového pole této produktové řady, jeho velkou výhodou je, že přibližuje all-flash technologii firmám, pro které by jinak velké enterprise úložné systémy byly zbytečné a cenově neefektivní. Tento model máme již jako jediný distributor v Česku v demoverzi a naši partneři si ho mohou kdykoliv vyzkoušet. Zároveň umíme společně s výrobcem Dell nabídnout velmi zajímavé prodejní podmínky, a podpořit tak své partnery v jejich snaze dodávat tento typ úložišť koncovým uživatelům.

Jaké změny chystáte v případě prodeje a marketingu? Proměnila se vaše strategie, nebo prodejní kanály? Jak udržujete vztahy s partnery?

Více nyní cílíme na SMB v regionech. Z toho důvodu se snažíme v každém kraji najít dva až tři partnery, kteří znají místní specifika a spolupracují s tamními firmami. Pomůžeme jim se získáním kompetencí a certifikací tak, aby se mohli stát plnohodnotnými partnery Dellu. Tato podpora může vypadat různě. Od úvodního zaškolení týkajícího se produktů a prodeje až po pomoc v rámci technického a obchodního hlediska. Zároveň jim můžeme pomoct s aktivitami pro zákazníky, jako jsou školení, workshopy, konference, networkingové akce atd. Naším cílem je vytvořit komunitu regionálních partnerů, která si nebude vzájemně konkurovat a v rámci které se budou moci potkávat a vyměňovat své know-how.

Na podobném principu jsme již vytvořili dvě odborné skupiny, které sdružují odborníky a specialisty z oblasti serverů a storage a zálohovacích systémů. V rámci těchto komunit komunikujeme prostřednictvím uzavřených skupin na sociální síti LinkedIn a zároveň připravujeme vzdělávací aktivity online i aktivity s osobní účastí. Cílem je vytvořit silnou komunitu Dell presales a techniků, kteří se společně vzdělávají, sdílejí své zkušenosti, jsou v bližším kontaktu s výrobcem i s námi v Tech Data. Díky tomu můžeme s partnery lépe a rychleji komunikovat a sdělovat jim novinky nebo zajímavosti o produktech Dell.

Také už pracujeme na přípravě svých tradičních vzdělávacích aktivit – ty děláme každý rok ve dvou vlnách, vždy na jaře a na podzim, a tak už i na blížící se měsíce září, říjen a listopad připravujeme témata těchto vzdělávacích akcí. Jsme připraveni na online i na variantu osobních setkání a pevně věříme a přejeme si, ať můžeme naše partnery pozvat na naše pravidelné vzdělávací středy se snídaní k nám do Tech Data. Vyzkoušeli jsme si zároveň, že i online akce fungují velmi dobře, a tak předpokládáme využití této platformy i v budoucnu, kdy budeme oba způsoby kombinovat.

Čím je pro partnery spolupráce s divizí Dell ze společnosti Tech Data specifická? A jakou jste měli v nelehké době posledních měsíců odezvu od svých partnerů a zákazníků?

Hlavní výhodou je jednoznačně fakt, že nabízíme celé portfolio produktů Dell na jednom místě. Zároveň nabízíme zázemí velké nadnárodní firmy, tudíž se nám nestane, že by nám Dell blokoval objednávky z důvodu kreditních limitů apod. Samozřejmostí je plná zastupitelnost a schopnost zajistit veškeré procesy související s dodávkami bez ohledu na to, zda je někdo právě na dovolené, nemocný apod.

V současné době se, bohužel, velmi prodlužují dodací lhůty některých komponent, což je nyní celosvětový problém u všech výrobců, a nejen v oblasti IT. Jsme schopni při objednávání určité konfigurace ověřit, kdy je reálné dodání očekávat a co konkrétně případně dodání prodlužuje – ve spolupráci s partnerem a koncovým zákazníkem pak umíme nahradit určitou část konfigurace, a výrazně tak můžeme termín dodání zkrátit. Zejména v dnešní době, kdy se na řadu věcí čeká déle než jindy, právě toto oceňují naši zákazníci a partneři nejvíce.

Kde byste viděl pro vaše partnery v současnosti největší příležitosti? Po jakých technologiích bude poptávka a jak partnerům můžete pomoci v jejím uspokojení?

Jednoznačně je to nabídka jakéhokoliv IT jako služby. Tento trend je dnes na vzestupu a bude po něm stále větší poptávka, stejně jako tomu je v případě cloudu. Další příležitosti mohou partneři nyní najít v oborech, které kvůli pandemii musely pozastavit své investice. Odložit obnovu IT infrastruktury je možné o rok, možná o dva, ale více už ne, pak už může jít o riziko spojené s podporou a spolehlivostí takové infrastruktury. Jedná se o projekty ze segmentů, které jsou pandemií nejvíce postižené – cestovní ruch, hoteliérství, letecká doprava atd. Mohou to ale být i společnosti z oborů, které nebyly pandemií zasaženy tak silně, ale známe případy, kdy došlo k přealokaci IT budgetů a firmy namísto výměny diskových polí pořídily zaměstnancům vybavení umožňující pracovat plnohodnotně v rámci home officu – monitory a notebooky. Také tyto společnosti budou muset své původní záměry o obnově IT infrastruktury začít velmi brzy řešit.

Dále se pak jedná o technologie IoT, které jsou u nás pořád na vzestupu, a očekávám v dalších letech velký boom. Nepůsobí zde tolik partnerů, a tak podle mne zbývá velká část pomyslného koláče, ze kterého si lze stále ukousnout zajímavý podíl. Do budoucna by to pak měla být umělá inteligence. V obou těchto oblastech je Dell velmi aktivní a zákazníci o ně jeví zájem. Partnerům bych tedy určitě doporučil se těmto oblastem už nyní věnovat.

Profilová karta firmy

Tech Data (Distribution + AS)

Tech Data (Distribution + AS)

Společnost Tech Data je jedním z největších celosvětových distributorů informačních technologií. Pomáháme společnostem jako HP, Dell, IBM, Microsoft — a stovkám dalších — uvádíme jejich produkty na trh a nabízíme širokou řadu služeb technické a prodejní podpory.

Pro naše obchodní partnery zajišťujeme certifikace, školení, instruktáže, podporu a pomáháme jim provádět konfigurace, instalace a financování zakoupených řešení. Mnoho hardwarových i softwarových řešení, která používáme každý den, prošlo při cestě na trh našimi logistickými centry.

Zobrazit detail firmy