Vladimír Kvaš (G2 server): Ukazujeme cestu do cloudu
Při příležitosti třetího ročníku Cloudcampu jsme zpovídali „prvního muže“ společnosti G2 server Vladimíra Kvaše. Ten nám prozradil smělé výhledy a cíle, které si v G2 serveru vytyčili, promluvil o G2 marketu a zhodnotil letošní Cloudcamp s tím, že jeho velikost už nyní plánují v roce 2018 překonat.
- 16. 8. 2017
- 4 min
Jak hodnotíte letošní, třetí ročník Cloudcampu?
Je to perfektní. Dorazilo více lidí, než jsme čekali, přišlo se jich podívat téměř 600, což považujeme za obrovský úspěch. Na loňský Cloudcamp, který se konal v hotelu Jalta, dorazilo 220 lidí, takže je to obrovský skok.
Takže příští rok máme počítat s ještě větší akcí?
Ano, bude to obrovské! (smích) Nebudu ještě nic konkrétního prozrazovat, nějaký koncept už ale máme, dokonce jsme na tom začali pracovat. Přípravy podobných akcí jsou opravdu náročné, letošní Cloudcamp se chystal tři čtvrtě roku, v současné chvíli jsme už podnikli některé kroky k dalšímu, tedy již čtvrtému Cloudcampu. Ale nechte se překvapit.
Zaznělo zde, že jste aktuálně nejrychleji rostoucí cloudový poskytovatel. Jak se vám podařilo ostatní „předběhnout“?
Určitě je to dáno nejen naším skvělým týmem, ale také tím, že se soustředíme na partnery a vnímáme v nich obrovský potenciál. Jasně jsme řekli, že nebudeme prodávat napřímo a že budeme maximálně využívat vlastní partnerskou síť. To si myslím, že může být jedním z důležitých aspektů, díky kterým se nám podařilo stát se nejrychleji rostoucím cloudovým poskytovatelem na trhu.
Představil jste také dva nové produkty, zaujal mě zejména G2 market, můžete nám jej přiblížit?
Velké cloudy se dnes řeší přes internet. Představte si, že máte internetovou stránku, na které si můžete objednávat nové funkce, aktivovat je, sledovat je. My samozřejmě můžeme obsluhovat zákazníky standardním způsobem, G2 market je pro globální použití. Především je to pro zákazníky velice pohodlné a rychlé – stačí si doslova naklikat, co chtějí, a nejsou vůbec ničím vázáni. Prostředky, které využívají, můžou díky G2 marketu okamžitě a flexibilně měnit. Nejde však jen o prostředky, můžou si stejně tak rychle a pohodlně spouštět další služby, které zrovna potřebují, a nejsou závislí na tom, až se jim bude věnovat někdo z podpory.
Co si od tohoto konceptu slibujete?
Na českém trhu zatím není podobný systém příliš vyžadován a potřeba, ale my chceme zákazníkům přinášet nové a revoluční věci, chceme být napřed – průkopníci.
Netajíte se velkými ambicemi, rostete exponenciálně, jaké jsou pro vás na trhu výzvy a perspektivy?
Máme se kam vyvíjet a baví nás to. Nemáme problém s technologickým vývojem, máme skvělý tým, rosteme a největší výzvou, které aktuálně čelíme, je rozšiřování týmu. U nás je to poměrně problém, v České republice je nízká nezaměstnanost a najít kvalitní lidi je složitější. Daří se nám nabírat nové lidi, ale prakticky pořád hledáme uchazeče na technické pozice, ale i třeba obchodníky. Velmi dobře se nám daří budovat zahraniční týmy, věřím tomu, že lokální zastoupení je pro úspěch na zahraničních trzích klíčové.
Když jste začínal, napadlo vás, že se firma jednoho dne stane nejrychleji rostoucím cloudovým poskytovatelem?
Jsme na trhu třináct let, vždycky jsme si dávali poměrně vysoké cíle. Řeknu na rovinu, že ze začátku jsme zkoušeli, jaké máme možnosti a co dokážeme. Hledali jsme cesty, jak a co dělat a kde je v IT oblast, kde bychom se mohli výrazněji prosadit. Zároveň jsme chtěli, aby šlo o něco, co nás bude bavit a co nám půjde. Myšlenka cloudu se nám tehdy líbila a v roce 2012 jsme se začali této oblasti věnovat – přednášeli jsme, vzdělávali jsme a prosazovali jsme cloud. První cíl, který jsme si dali, byl jasný – vybudujeme dobrý cloud. Dalším cílem bylo stát se významným poskytovatelem, a tak to postupovalo dál. Následně jsme si řekli, že si dáme náročnější cíl, rozhodli jsme se být evropskou jedničkou. Je to sice smělý cíl, netvrdím, že se nám jej podaří hned naplnit, ale proč takovou vizi nemít?
Koho považujete za největšího konkurenta?
Samozřejmě zde působí kromě nás také globální cloudy, ať už AWS, nebo Azure, ale i lokální poskytovatelé, kteří si dělí tuzemský trh. My se snažíme o jiný přístup, děláme věci jinak, odlišně.
Když je řeč o dělání věcí jinak, myslíte tím i Cloudcamp?
Ano, třeba. Podobnou akci nikdo z našich konkurentů nedělá. Cílem Cloudcampu není protlačovat tady naše služby, ale chceme návštěvníkům ukázat aktuální trendy a technologie, které s cloudem jako takovým souvisí.
Co vám tedy Cloudcamp přináší?
Je to především způsob, jakým vzděláváme trh. Ukazujeme návštěvníkům, jak by mohla cesta do cloudu vypadat. Jestli si následně zvolí jako poskytovatele nás nebo naši konkurenci, to už záleží na nich. Samozřejmě pevně věříme, že si zvolí nás! (smích)