TP-Link: Nový partnerský program je přehlednější a přináší řadu novinek
Společnost TP-Link upravila svůj partnerský program. O změnách a novinkách, které přináší, jsme si povídali s Martinem Rakem, Distribution channel managerem TP-Linku, a Terezou Houdkovou, marketingovou managerkou společnosti TP-Link.
Společnost TP-Link spustila inovovaný partnerský program. Co vás vlastně vedlo k úpravám původního partnerského programu?
Tereza Houdková: Náš původní partnerský portál nebyl pro partnery přehledný a postrádal spoustu funkcí, které jsme chtěli našim partnerům nabídnout.
V čem se původní a inovovaný program nejvíce liší?
Martin Rak: Největší odlišností je bonusový program, který jsme spustili na začátku tohoto roku. Partneři získávají body za nákup produktů u oficiálních distributorů a subdistributorů. Body pak můžou vyměnit za různé odměny. Další změnou jsou například promoakce, které připravujeme na každý měsíc včetně marketingové podpory na koncové uživatele.
Jste připraveni partnerům pomoci i prostřednictvím propagačních materiálů, ať již fyzických na prodejnu, nebo v jejich digitální podobě, například na web nebo do mailingů?
Tereza Houdková: Určitě na našem portálu naleznou celou škálu aktuálních materiálů POS. Materiály na prodejnu si mohou partneři zdarma objednat a hotové digitální materiály rovnou stáhnout. Naleznou tam od letáků, stojánků, produktových videí přes plakáty, samolepky, zápisníky a mnoho dalších.
Na co dalšího se mohou partneři těšit? Počítáte například s prodejními promoakcemi na podporu vybraných produktů?
Martin Rak: Na každý měsíc se snažíme připravit zajímavou promoakci na naše produkty. Promoakce většinou zahrnuje cenově zvýhodněný produkt a zároveň partneři naleznou u nás na webu marketingové materiály na koncové zákazníky, které mohou rovnou použít.
Zápůjčky produktů u nás zajišťuje obchodní oddělení podle požadavků zákazníka. Partneři se mají na co těšit, protože před létem připravujeme zajímavé odměny do bonusového programu.
Dělíte partnery na více úrovní? Čím se tyto úrovně liší, zejména pokud hovoříme o požadavcích na kvalifikaci a na druhou stranu na možné benefity a přínosy?
Martin Rak: Ano, rozlišujeme čtyři úrovně – Gold, Silver, Registrovaný a SMB. Úrovně se liší především podle dosaženého obratu a specializace prodeje. Nejvyšší úrovně mají výhodu individuálního přístupu a marketingových plánů. Ostatní kategorie mají výhodu bonus programu a speciálních promoakcí.
Jsou součástí partnerského programu také školení? Jak vypadají? Prozradíte nám o nich více?
Tereza Houdková: Máme školící program nazvaný TP-Link akademie. Školení máme v online verzi, kde se zabýváme převážně tématy SOHO, která se nám často objevují na lince technické podpory. Partneři mají možnost prohlédnout si online školení i ze záznamu. Dalším levelem jsou certifikační školení v jednotlivých městech, kde se specializujeme na switching a routing a produkty SMB. Partneři obdrží po úspěšném absolvování certifikát a získávají automaticky VIP technickou podporu. V první polovině tohoto roku se podíváme do Prahy a Českých Budějovic. Na podzim máme plánovaná moravská města a Slovensko.
Mohou se do programu zapojit i noví partneři? Co je pro to případně potřeba udělat?
Tereza Houdková: Jistě, máme již sice vybudovanou slušnou partnerskou základnu, ale do našeho programu se můžou registrovat i noví partneři. Registrovat se mohou zde.
Máte na novinky již nějaké ohlasy?
Martin Rak: Myslím, že nejlepším ohlasem jsou objednávky partnerů a vysoká návštěvnost našich stránek.