Překonat minulost je největší výzvou
Mike Resseler, product strategy specialist a EMEA evangelist ve společnosti Veeam, nám představil produktovou strategii Veeamu a zároveň se s námi podělil o další informace ze světa zálohování. Prozradil, proč zálohování hraje prim, i to, jak Veeam svým řešením reaguje na transformaci zajetých pracovních procesů.
- 11. 1. 2017
- 4 min
Proč je záloha a obnova dat pro vaše zákazníky tak důležitá?
Vše je dnes o tom, mít co nejlepší přístup ke svým datům. Máme tu pracoviště nejrůznějšího druhu, ale data se váží úplně ke všemu. Jsou mízou každé firmy, jedno, jak veliké. A zároveň jde o oblast, kde se může úplně všechno pokazit. Potřebujete tudíž mít jistotu, že máte tato data zálohovaná a v případě, kdy se něco pokazí, zůstane ona míza nepoškozená. A vy pak můžete pokračovat v práci bez rizika krachu. Jistota, že jsou vaše data pořád tady a dostupná, je dnes velmi důležitou položkou každé obchodní strategie.
Nakolik už společnosti na zálohování přešly?
Většina firem už dnes nějakou formu zálohování má. Nicméně existuje tu jistá „mezera dostupnosti“, tzn. stále existuje hodně pracovišť, kde probíhá zálohování jednou za den, jednou za týden apod. V takovém případě existuje příliš velký časový úsek, u nějž je obtížné data ochránit. A nejde jenom o ochranu jako takovou. Ještě mnohem důležitější je obnovení dat v případě nějakého incidentu. U podobných případů obnova mnohdy trvá hodiny, dny, někdy i týdny. Z čehož logicky nemá radost firma, zákazníci ani partneři. A pro nás je tudíž důležité tuhle „mezeru“ zavřít – pro všechny typy pracovišť, pro všechny typy dat. Aby byly obnovitelné co nejrychleji a s co nejmenším procentem ztrát.
Jaká je největší výzva, které musíte ze strany zákazníků čelit?
V současné době se celkově mění způsob práce a pracovní návyky zaměstnanců. V zásadě jsme všichni běžně pracovali v klasickém schématu „od devíti do pěti“ a zálohy se standardně dělaly v noci nebo o víkendech. To už se ale, naštěstí, změnilo – dnes musíte být k dispozici 24/7. I když se podívám sám na sebe: V neděli ráno, když naše děti ještě spí, mám možnost vyřešit pár e-mailů nebo se podívat na nějaká čísla a naplánovat, co budu v práci dělat následující týden. Kdyby mi na pozadí běželo zálohování nebo něco podobného, tento prostor bych jednoduše neměl, nebyl by dostupný. A já bych z toho moc velkou radost neměl. To samé platí např. pro sociální sítě. Když má jedna z nich několikahodinový výpadek, na nějaké další na to všichni nadávají! A tohle je typ uvažování, které se přenáší i do obchodu. Původní model už zkrátka není přijatelný – potřebujete řešení, jež onu dostupnost zajistí. Řešení, která překlenou zmiňovanou mezeru a využívají ty nejmodernější technologie. Když to dokážou, když použijí virtualizaci, hybridní cloud a moderní úložiště, tak mohou tyto problémy překonat. Oproti tomu, jak věci chodily dříve, jde ale o velký posun.
Co byste označil za vaši největší výhodu?
Když jsme před osmi a půl roky představili první verzi našeho vlajkového produktu, postavili jsme ho na virtualizační technologii. Byl speciálně vyroben pro tyto účely, a my ji tudíž nemuseli adaptovat pro technologie nové. Díky tomu máme náskok před ostatními, pracujeme s novými technologiemi a na základě možností těchto technologií, přání a potřeb zákazníků navrhujeme nová řešení. A to jsou naše výhody: Jdeme do hloubky problému a velmi pozorně posloucháme, co náš zákazník chce. Nejen z hlediska technického, ale i z hlediska řešení obchodních problémů.
Jak důležití jsou pro vás vaši partneři?
Jsme stoprocentně partnersky orientovaná společnost. Věříme, že je to velmi důležité a náš partnerský ekosystém je jedním z nezpochybnitelných strůjců našeho dnešního úspěchu. Když jsem někdy před deseti lety (to jsem ještě pracoval uvnitř obchodního systému) narazil na nějaký problém nebo začínal nový projekt, šel jsem za partnery. Partnery, s nimiž jsem se pravidelně scházel a kterým jsem věřil. Spolu jsme vše prodiskutovali a oni mi pomohli s potenciálním řešením. Ve Veeamu proto věříme, že důvěra mezi partnery a zákazníky je velmi důležitá a tato vzájemná důvěra podporuje velmi dobrý vztah. Rovněž děláme vše pro to, abychom naše partnery vzdělávali a informovali o našich produktech. Což je ale něco, co funguje oboustranně. Očekáváme, že nám partneři dodají zpětnou vazbu, kterou potřebujeme, abychom mohli dobře vyvíjet naše produkty a aby zákazníci dostali přesně to, co ke své práci potřebují.