Pomáháme objevovat nové technologie i zážitky
Patrik Kočvara, business unit manager ve společnosti Fast ČR, nám představil značku Yenkee, která je vidět zejména v segmentu gamingu, ale její portfolio zahrnuje i další produkty, především příslušenství k telefonům, PC a notebookům. Dostali jsme se ale také k aktuálnímu tématu, kterým je situace v Číně a její dopad na IT.
- 18. 3. 2020
- 4 min
Můžete značku Yenkee představit?
Značka Yenkee přišla na trh v roce 2013. Vznikla primárně jako příslušenství pro PC a notebooky, ale stále se přizpůsobuje trhu. Dnes je jejím hlavním zaměřením příslušenství k mobilním telefonům, tabletům a počítačům. Hodně silný segment pro Yenkee je herní část. Každoročně raketově roste a dnes značku potkáte na všech velkých e-shopech, hypermarketech a prodejních sítích, jako je např. Planeo Elektro. Jeden z klíčových atributů značky je kvalita za rozumnou cenu. Naše motto je: Jsme tu od toho, abychom lidem pomáhali objevovat nové. A tím myslíme nejen nejnovější technologie, ale i nové zážitky a životní zkušenosti, ke kterým produkty Yenkee dopomohou. Naším posláním je nacházet moderní produkty a přinášet je v dostupné a designově atraktivní formě všem za příznivou cenu. Věříme, že před námi je nekonečně nového, a nikdy se nezastavíme při jeho objevování. Jsme vytrvalí optimisté, kteří věří ve vše nové.
Ve kterých segmentech je Yenkee nejvíce vidět a co je vaše konkurenční výhoda?
Yenkee je nejsilněji zakořeněno ve světě hráčů. Značka dlouhodobě pracuje s komunitou gamerů a s nimi spojených youtuberů. Konkurenční výhodou, kterou se snažíme držet, je dobrý poměr ceny a výkonu. Vyžaduje to určitou pružnost v sortimentu, a hlavně pečlivý výběr produktů.
Na koho se mohou obracet reselleři, kteří by měli zájem se značkou Yenkee spolupracovat?
Za značkou stojí silná česká společnost Fast ČR s desetimiliardovým obratem v minulém roce. Na ni se mohou reselleři obracet a stoprocentně spolehnout.
Jelikož je Fast ČR velmi silnou společností, která pokrývá téměř všechny segmenty trhu, donedávna nebyla potřeba využívat další článek v řetězci distribuce vlastních produktů. Přesto značka dospěla do stavu, kdy jí spolupráce s distributorem do budoucna může velmi pomoci, a proto se v minulém roce dohodla se společností SWS, kde můžete najít celé portfolio značky Yenkee.
Které novinky plánuje Yenkee uvést v letošním roce?
Tento rok nebude kvůli situaci ve světě jednoduchý ani pro nás, a ani pro naši konkurenci. Přesto máme velké plány a na tento rok připravujeme spousty zajímavých novinek. Z toho, co mohu prozradit, se chystají pěkné novinky v kancelářských myších a klávesnicích, nové herní sadě pro nejmenší, trendových TWS sluchátkách, a pokud to časově zvládneme, přijdeme tento rok s exkluzivním produktem v herním segmentu.
Když už je řeč o situaci ve světě, jaký dopad má aktuální situace v Číně na byznys značek, jako je Yenkee?
Jak veřejné informační zdroje uvádějí, celosvětově se letadlem přepraví za jeden rok více než čtyři miliardy lidí. Máme zde i další typy přepravy – železniční, lodní, silniční. Náš globalizovaný svět nám v mnoha ohledech dává zabrat, a to právě i v případě nebezpečných virů, jakým je aktuálně koronavirus COVID-19. Vraťme se v historii jen o 100 či 200 let zpět a selským rozumem porovnejme riziko rychlosti přenosu virů na delší vzdálenosti. Bedlivě sleduji informace WHO, protože dopad stávající situace s virem COVID-19 již existuje. Nejsem expert přes zdravotnictví, ale velmi dobře se pohybuji na poli obchodu a dovozu nových značek. Už dnes se reálně potýkáme s problémem komunikace s čínskými partnery a továrnami, které ve valné většině v současné chvíli nefungují. Ať už na doporučení čínské vlády, nebo ze strachu zaměstnanců se do továren vrátit. Lidé z kanceláří naopak pracují většinou z domova.
Takže lze očekávat i zpoždění dodávek? Jak se to podepíše na cenách? Jak očekáváte, že se situace vyvine?
Část nasmlouvaných dodávek nejsou čínští partneři schopni splnit v termínu. Během roku můžeme počítat s prodloužením dodávek v řádech několika měsíců. To pravděpodobně povede k navýšení cen u některých produktů.
Zároveň se odložily plánované každoroční výstavy v Hongkongu a Číně, které jsou nedílnou součástí vytváření nových obchodních příležitostí a kontaktů.
Čína je obrovským dodavatelem součástek řady různých produktů světových značek, ať už na poli IT, nebo automobilovém průmyslu a dalších odvětvích. Kvůli pozdním dodávkám bude stát výroba celých zařízení. To bude mít jednoznačně dopad na výkon celosvětové ekonomiky, minimálně v roce 2020. Přesto chci být optimista a věřím, že se situace brzy stabilizuje, zaměstnanci se vrátí zpět do továren, byť s řadou bezpečnostních opatření, a spolupráce se pomalu obnoví v plném rozsahu.