Na pět minut s Radkem Hofmanem ze společnosti Zyxel
Jako channel manager má pod palcem veškeré obchodní aktivity společnosti Zyxel na českém a slovenském trhu. Kromě distribuční sítě zajišťuje fungování obchodního týmu plánování a organizování vzdělávacích aktivit. Pokud volný čas zrovna netráví s rodinou, zamíří na střelnici nebo do přírody. Co dalšího nám nejen na sebe prozradil?
- 9. 4. 2015
- 7 min
Jak jste se dostal k práci, kterou aktuálně vykonáváte a v čem spočívá její náplň?
Současnou pozici jsem získal úspěšným absolvováním výběrového řízení, které bylo uveřejněno na sociální síti LinkedIn. Bylo to v době, kdy jsem po dlouholetém působení v IT stál na kariérním rozhodnutí, jestli nadále zůstávat v oblasti IT, nebo se profesně angažovat ve zcela jiné oblasti tržního segmentu. V současné pozici jsem zodpovědný za veškeré obchodní aktivity na trzích v České republice i na Slovensku. Primárně se starám o síť distributorů a zajišťuji fungování celého obchodního týmu. Vedle čistě obchodních aktivit odpovídám za plánování a organizaci veškerých vzdělávacích aktivit pro naše obchodní partnery, jako jsou webináře, workshopy a certifikační školení.
Co je na této práci nejzajímavější a co Vás na ní těší?
Dynamika. Dynamické jsou samotné síťové technologie, dynamické jsou interní i externí procesy, dynamický je distribuční obchod, dynamický je celý trh. Kdo v této oblasti není dynamický, nemá velkou šanci na úspěch. Jsem rád, že já i celá firma jsme stále nejméně o krok napřed a v dynamickém tržním prostředí stále rosteme. Moc mě baví různorodost současné pozice, kdy v jeden okamžik musím manažersky řešit záležitosti z několika různých oblastí.
Osobní část
Jak nejraději relaxujete a kde hledáte sílu a energii pro svou práci?
Vždy záleží na konkrétních možnostech, stavu mysli a celkovém rozpoložení. Někdy relaxuji při aktivním sportu, někdy při pasivním. Rád si zajdu pročistit hlavu na pistolovou střelnici. Relaxační aktivitou je pro mě také řízení automobilu či posezení s přáteli u dobrého českého piva. Energii čerpám z moudrosti lidí, v jejichž společnosti trávím cenné chvíle svého volného času, ať už jde o sféru umělců či akademiků. Významnou část mé životní energie mi dodává má rodina, která je pro mě naprostou prioritou a jsem na ni velice pyšný.
Jak nejraději využíváte volný čas?
Volný čas každého člověka by měl být vždy určen k odpočinku a plnění si svých snů. Ve svém volném čase se tedy snažím aktivně odpočívat a vyčistit si svou mysl od pracovních záležitostí. Rád se toulám přírodou, pěšky nebo na kole. České hory jsou stále něčím nové, ať v létě nebo v zimě. S tím souvisí i moje záliba ve fotografování. Naprostou většinu svého volného času samozřejmě sdílím s rodinou. V poslední době se stále více zajímám o češtinu jako náš národní jazyk, který je svojí flexibilitou, rozmanitostí a bohatostí naprosto unikátní.
Z jakých zdrojů čerpáte informace pro svůj soukromý i pracovní život? Měl byste nějaký, který by prodejcům mohl pomoci v jejich byznysu?
Rozhodně bych doporučoval zdroje kombinovat a neomezovat se jen na jeden způsob přísunu nových informací. Informace se staly zbožím, které má svoji hodnotu. Stále častěji se stává, že ke komplexnímu pochopení konkrétní informace je potřeba různých dílčích informací z rozličných zdrojů. Osobně upřednostňuji živý kontakt s lidmi před sdílením informací on-line, třeba formou sociálních sítí. V elektronickém světě každou milisekundu vzniká obrovské množství informací, které jsou celosvětově sdílené, ale jejich informační hodnota je v naprosté většině blízká nule. Prodejcům bych zcela upřímně doporučil velice pozorně naslouchat svým zákazníkům i dodavatelům a vždy si poskládat komplexní mozaiku informace na základě střípků získaných z rozličných, avšak plně relevantních zdrojů.
Nejoblíbenější aplikace pro mobilní telefon/tablet?
Jsou to aplikace pro operační systém Android. Konkrétně jde o AVG Cleaner, WiFi Analyzer a Flightradar24.
Pracovní část
Jaký konkrétní produkt Vaší společnosti byste vyzdvihl a proč?
Každý zákazník či uživatel, nebo projektový případ je zcela odlišný a unikátní. Proto by bylo více než zavádějící jmenovat jeden konkrétní produkt. Naše produktová nabídka je unikátní svojí komplexností a kvalitou každého z nabízených prvků. Stejně jako Apple vybudoval ekosystém svých produktů a služeb, i my se snažíme vybudovat komplexní systém síťových prvků a služeb, který vyhoví naprosté většině projektových poptávek. Naší velkou devizou je důraz kladený na jednotnost a standardizaci produktových řad maximálně zvyšující efektivitu správy, s čímž souvisí výrazný pozitivní dopad na TCO našich prvků a technologií pro uživatele anebo správce infrastruktury.
Co podle Vás bude hýbat ICT trhem a co pro něj bude v následujících měsících nejvýznamnější?
Nejen ICT trhem bude minimálně ještě několik následujících měsíců výrazně hýbat směnný kurs dolaru a eura. Místní trh mohou poměrně dosti výrazně zasáhnout kroky ČNB vůči české koruně, což muže mít za následek negativní dopad na dovozce. Z pohledu technologického neočekávám v následujícím krátkodobém, či střednědobém období žádné zásadní revoluční novinky. Trh se spíše upíná k výraznému zdokonalování již existujících technologií. To je například oblast Wi-Fi pokrytí, které v současné době zažívá nebývalý rozmach. Tento a příští rok budou na vzestupu požadavky na rychlost bezdrátového připojení v normě AC. Tuto poptávku může pozitivně ovlivnit rapidní nárůst počtu moderních mobilních zařízeních vybavených AC klientem a ochota uživatelů investovat do nejnovějších technologií. Nezanedbatelným akcentem současné doby je také ekologické hledisko, které je zodpovědnými výrobci v moderních produktech stále více a více podporováno.
Co nového plánujete v nejbližší době pro prodejce?
Našich prodejců si nesmírně vážíme a snažíme se jim poskytovat tu nejvyšší možnou míru podpory a servisu. Neustále nasloucháme jejich přáním, která se snažíme zhmotňovat do reálné podoby nových produktů a služeb. Uvádění nových produktů je u nás kontinuální proces, který bych rád ilustroval na letošní novince v podobě nových robustních přístupových bodů s označením WAC65xx, které nás posouvají do oblasti enterprise. Postupně také rozšiřujeme rozsah předplacených služeb k našim síťovým prvkům tak, abychom našim partnerům zajistili opakující se obchodní příležitosti s konstantní skupinou zákazníků. V edukační činnosti partnerského kanálu, po rekordním loňském roce, nepolevujeme ani letos. Nadále nabízíme našim obchodním partnerů možnost vzdělávání se formou webinářů a certifikačních školení. Od letošního roku nabízíme inovativní obsah populárních bezplatných workshopů, kde s našimi partnery probíráme příklady skutečných projektových příležitostí a radíme, jak nejefektivněji zvládat obchodní příležitosti s nasazením našich technologií.
Máte nějaký partnerský program, a pokud ano, můžete ho v krátkosti představit?
V polovině března představila naše společnost nový evropský partnerský program, který je na trhu jedinečný. Odklání se totiž od praxe obvyklé v tomto odvětví, kdy jsou odměňováni jen největší prodejci s největšími obraty. Náš partnerský program, namísto důrazu na výši tržeb, vychází z četnosti nákupů, a proto je přínosný a výhodný pro všechny prodejce. Partnerům jsou po každém nákupu přidělovány bonusové body, za které mohou následně pořídit širokou škálu položek z katalogu odměn – například tablety, fotoaparáty, poukázky na naše produkty a tak podobně. Dalšími výhodami našeho programu je přístup k bezplatné technické podpoře a registrace obchodních příležitostí, která umožňuje partnerům získání mimořádné projektové podpory.
| Box o osobě: | |
| Firma: | Zyxel Communications |
| Aktuální pozice: | channel manager CZ&SK, od srpna 2013 |
| Předchozí zaměstnání: | account manager CEE, Corel |
| Kontakt: | Radek.Hofman@cz.zyxel.com |