Rozhovory

Na pět minut s Miroslavem Filipem ze společnosti Fujitsu

S Miroslavem Filipem jsme si povídali nejen o jeho práci sales managera se zaměřením na soukromou i veřejnou část trhu, ale také o jeho koníčcích a zálibách a zejména pak také o plánech a technologiích společnosti Fujitsu.

František Doupal
Zdroj: DCD Publishing
  • 1. 10. 2015
  • 6 min
Na pět minut s Miroslavem Filipem ze společnosti Fujitsu

Jak jste se dostal k práci, kterou aktuálně vykonáváte a v čem spočívá její náplň?

Letos na jaře mě Fujitsu oslovilo s nabídkou na vedení části obchodního týmu se zaměřením na segment trhu „Public“. Po nějaké době byla moje působnost rozšířena také o soukromou sféru. Fujitsu jsem znal velmi dobře z dřívějška, protože jsem s touto společností úzce spolupracoval v době mého působení u Sun Microsystems a Oracle a možnosti, které práce v této firmě poskytuje, mě vždy lákaly.

Náplní mé práce je vedení obchodního týmu (dnes deset account managerů v ČR i SR) zaměřeného na vytipované zákazníky, kterým můžeme nabídnout jako čtvrtý největší celosvětový výrobce ICT technologií opravdu široké portfolio produktů a s nimi souvisejících služeb a řešení. Samozřejmě do toho počítáme také integraci produktů a služeb třetích stran. Vedle přímého řízení lidí a obchodu patří k mým povinnostem úzká spolupráce s ostatními týmy ve firmě, jako je oddělení presale, oddělení partnerského prodeje či tým služeb.

Co je na této práci nejzajímavější a co Vás na ní těší?

Předpokládám, že se moje odpověď nebude příliš lišit od odpovědí dalších lidí na obdobných pozicích. Nejzajímavější mi připadá šíře činností, které běžně vykonávám. A to od vlastního vedení lidí v týmu, přes každodenní operativu u zákazníků a obchodních partnerů, hledání a detailní definice obchodních modelů a strategií pro jednotlivé obchodní případy (ve spolupráci s mým týmem i mimo něj), interní domlouvání o právních a finančních aspektech každého obchodu, hledání kompromisu v „obchodních aliancích“, až po užívání si „vítězství“ v podobě pocitu z dobře vykonané práce, která je korunována dlouhodobě spokojeným zákazníkem. Pak jsem spokojený nejen já, ale i můj zaměstnavatel. Různorodost činností a neustálý posun dopředu jsou zkrátka mým vnitřním motorem.

Osobní část

Jak nejraději relaxujete a kde hledáte sílu a energii pro svou práci?

Doufám, že to nebude znít příliš drze, ale největším zdrojem energie je pro mě úspěch. Schválně neříkám můj, ale především mého týmu a mého okolí, protože se považuji za týmového hráče. Klasický fyzický a psychický relax, který musí samozřejmě existovat také, pro mě představuje především aktivní odpočinek s rodinou a sport s dětmi.

Jak nejraději využíváte volný čas?

Již v předešlé odpovědi jsem zmínil rodinu. Jí věnuji zbytek času vedle profesního života. Kombinace letních a zimních sportů (ty mám raději), cestování a poznání okolního světa nebo občasné zalezení si do kouta s knihou je maximum, jehož se při našem stylu života ve volném čase dá dosáhnout.

Z jakých zdrojů čerpáte informace pro svůj soukromý i pracovní život? Měl byste nějaký, který by prodejcům mohl pomoci v jejich byznysu?

Samotný svět IT poskytuje dostatek klasických zdrojů a většina lidí pohybujících se v mém okolí využívá víceméně ty samé – internet, tištěná periodika, diskuzní a jiné členské kluby či unie – tedy osobní setkání, TV a v autě neustále puštěné rádio (ČRo nebo BBC).

Nejoblíbenější aplikace pro mobilní telefon/tablet?

E-mail, kalendář a webový prohlížeč!

Pracovní část

Jaký konkrétní produkt Vaší společnosti byste vyzdvihl a proč?

Spíše než konkrétní produkt bych vyzdvihl technologii PalmSecure pro identifikaci osob pomocí jednoznačného obrazu krevního řečiště v dlani. Proč? Protože na základě této technologie lze postavit stovky různých řešení pro stovky různých využití. Dnes je to již jen o kreativitě, s jakou technologii využijete (a samozřejmě také o penězích, ale technicky je možné téměř cokoliv).

Co podle Vás bude hýbat ICT trhem a co pro něj bude v následujících měsících nejvýznamnější?

Nechci opakovat slova opravdových znalců aktuálních trendů, ale zcela jistě se dnes právem skloňuje termín Internet of Things. Kdo před pár lety věděl, že cloudové technologie budou běžně k použití? A dnes jde o naprostou samozřejmost. Věřím, že internet věcí najde více využití v průmyslu (například v automobilovém) nebo ve zdravotnictví, než v domácnosti. V každém případě nás ale čekají neuvěřitelné nápady využití IT v praktickém životě, o kterých se nám zatím ani nesní.

Co nového plánujete v nejbližší době pro prodejce?

Z klasických produktů aktivně rozšiřujeme nabídku v oblasti high-endových řešení ve storage i serverech. Tvoříme zde technologickou špičku a budeme v rozvoji pokračovat. Navíc přebíráme technologie z celosvětové kuchyně Fujitsu, jako jsou například chytré bankomaty nebo řešení do zdravotnictví a sociálních služeb. V oblasti bezpečnosti již máme nasazené technologie PalmSecure a aplikace postavené nad nimi. Provozujeme a jsme ve stádiu dalších několika nabídek a tendrů na Iaas a PaaS. Mimochodem, v této oblasti se cítíme být hodně silní proti konkurenci a budeme určitě posilovat. Více také integrujeme řešení postavené v okolních zemích a budeme je nabízet na našem trhu daleko hlasitěji (například SAP Hana/Cloud).

Máte nějaký partnerský program, a pokud ano, můžete ho v krátkosti představit?

Bez partnerských organizací dnes obchod na ICT trhu dělat v podstatě nelze, náš program je proto velmi široký a zasloužil by si spíše vlastní rozhovor. Ve stručnosti bych tedy řekl, že máme programy určené jak pro menší partnery zaměřené na prodej koncových zařízení nebo spíše menších serverů a storage, tak i pro velké partnery, se kterými stavíme a nabízíme ucelená řešení vhodná a specificky určená do jednotlivých segmentů trhu. Zároveň jsme otevřeni jakékoliv formě spolupráce, která je výhodná pro trojúhelník výrobce – partner – zákazník.

Box o osobě
Firma: Fujitsu Technology Solution
Funkce: sales manager, od dubna 2015
Předchozí zaměstnání:Avaya (country manager), Oracle (system manager), Sun Microsystem (sales director)
Kontakt:Miroslav.filip@ts.fujitsu.com
 +420 731 545 002