Rozhovory

Matěj Kopecký (Epson): Naším cílem je dlouhodobá spolupráce a spokojenost partnerů

Epson patří mezi nejžádanější značky projektorů po celém světě a totožná situace je i na českém trhu. Které technologie a produkty v oblasti projekční techniky Epson nabízí, kde je na trhu nejvíce příležitostí a jak výrobce rozvíjí partnerskou spolupráci, nám prozradil Matěj Kopecký, který zastává pozici business account manager ve společnosti Epson Europe CZ & SK.

Michala Benešovská
Zdroj: DCD Publishing
Matěj Kopecký (Epson): Naším cílem je dlouhodobá spolupráce a spokojenost partnerů

Můžete představit aktuální novinky Epsonu v projekční technice?

Novinek bude opravdu hodně, nevím, jestli máme dost stránek, abych je všechny mohl vyjmenovat. První část produktů jsme již uvedli a je aktuálně dostupná na trhu, druhou a třetí část jsme si připravili na následující měsíce do konce roku 2020. Celkem budeme totiž uvádět 33 nových projektorů napříč prakticky celým svým portfoliem, a tím obměníme 90 % svých současných produktů. Můžete se tedy těšit na velmi zajímavé modely v oblasti školních, byznys, herních i základních modelů, a dokonce vstoupíme do zcela nové kategorie miniprojektorů. Všechny naše projektory budou disponovat technologií 3LCD, nadstandardní výbavou s možností volby mezi laserovými i lampovými modely. Našim cílem je, abychom pro zákazníky vždy měli to nejlepší, tedy ať už cenově dostupné lampové projektory, které díky naší 3LCD technologii nabízejí lepší výsledky než konkurenční jednočipové DLP projektory, anebo moderní laserové projektory se všemi jejich výhodami a vlastnostmi.

Jaké technologie u projektorů dnes dominují?

Na trhu se můžeme setkat celkem se čtyřmi technologiemi, které používají různí výrobci. Jde o 1-DLP, 3-DLP, LCOS a 3LCD. Mezi nejpoužívanější technologie patří především 1-DLP a 3LCD. Je velmi důležité říct, že každá technologie má své zastánce a odpůrce, pokud bychom se ale podívali na to, co na trhu převažuje, je evidentní, že dominantní postavení na českém a slovenském trhu má 3LCD technologie. Investovali jsme skutečně velké množství úsilí i financí do vývoje, abychom technologie 3LCD posunuli celosvětově tam, kde je – tedy na první místo.

Jak se podepsala situace spojená s celosvětovou pandemií na prodeji projektorů? Změnily se nějak preference zákazníků?

Situace okolo pandemie rozhodně nebyla pro nikoho jednoduchá, a také se tedy dotkla i nás. V první řadě jsme se museli poprat s částečnou nedostupností určitých produktů, zde musím skutečně poděkovat našim partnerům, kteří nám velmi výrazně pomohli a díky jejich úsilí jsme toto období, i když s určitým poklesem, okázali celkem dobře ustát. Preference zákazníků se v době pandemie měnily celkem logicky. Vzrostl obecný zájem o projektory pro domácí využití/zábavu, ale také projektory pro domácí práci a telekonference ve firmách a v neposlední míře také pro distanční vzdělávání, které je v současné době velmi častým tématem ve školách. Ve třetím čtvrtletí roku 2020 se již situace výrazněji stabilizovala, což vedlo k postupnému vylepšení dostupnosti produktů a uvedení nových projektorů, které by tu s námi bývaly byly o trošku dříve. V tomto pozitivním trendu bychom rádi pokračovali do konce roku, a v kombinaci s novými produkty tak naplnili očekávání svých partnerů a jejich zákazníků.

Jsou projektory stále žádanou komoditou? Ve kterých segmentech se vám nejvíce daří?

Projektory stále zaujímají jak celosvětově, tak na českém a slovenském trhu dominantní postavení v oblasti zobrazovacích technologií jak v prostředí byznysu, tak i v prostředí školním. Projekční technika nabídne stále cenově efektivní, a především variabilní řešení pro každého zákazníka. Nastupující generace projektorů opět posouvá možnosti o něco dále a pro školní segment, který je pro tuto technologii klíčový, nabízí nejlepší poměr cena/výkon. Konkrétně nastupující řada UST projektorů bude opravdu skvělá. Rozhodně nezapomínáme na segment SMB nebo obecně byznys segment, kde také chystáme řadu novinek a kde dle mého názoru každá dobrá videokonference potřebuje kvalitní projektor. Právě zde platí, jako nikdy dříve, že v současné situaci potřebuje skutečně kvalitní a velký obraz pro zajištění obousměrné komunikace ať už na úrovni školení/vzdělávání, anebo prosté výměny informací např. v Excelu, kde skutečně klíčovou roli sehrává informace, která by měla být snadno čitelná. S vysokým rozlišením a malou úhlopříčkou, kterou mnohdy nabízí konkurenční technologie, se vytrácí to zásadní, a to je čitelnost informace. S projektory si můžete být vždy jistí, že díky dostatečné velikosti obrazu v kombinaci s optimálním rozlišením a laserovým zdrojem se informace neztratí.

Chystáte na podzimní/vánoční sezonu nějaké novinky nebo promoakce?

Jak už jsem zmínil na podzim, je toho nachystáno po stránce novinek opravdu hodně. V případě promoakcí se budeme dále soustředit na podporu školního i distančního vzdělávání, integraci s videokonferenčními systémy Cisco, Logitech a dalšími, ale také se můžete těšit na promoakce zaměřené na nové projektory, které jsou aktuálně nedílnou součástí nejen domácí zábavy, ale také práce. Osobně beru jako skvělou možnost si večer zpříjemnit venkovní projekcí, kterou ocení i sousedi, či vnitřní projekcí v kombinaci s oblíbenou herní konzolí našich ratolestí, nebo prostě jen pohádkou/filmem na dobrou noc.

Kde jsou v dnešní době největší příležitosti pro projektory Epson?

Prakticky všude. Projekce jako taková nabízí neomezené možnosti kreativity a variability. Projektor si s sebou můžete vzít skutečně kamkoliv, ať už tedy potřebujete prezentovat, vyučovat, školit, vzdělávat se, anebo se prostě jen bavit, projektor Vám nabídne to, co potřebujete. Nejste limitovaní jeho použitím (máte na výběr z mnoha modelů), úhlopříčkou (60–1 000"), mobilitou, operačním systémem nebo pozorovacími úhly. Vzhledem k současnému zvýšenému zájmu o videokonferenční systémy do firem, distančnímu, ale i běžnému vzdělávání pro školy a také domácí zábavě, jsou právě tyto skupiny největší příležitostí pro využití projekční techniky.

A co partnerská spolupráce? Proč by měli reselleři prodávat projektory Epson? Co všechno partnerům poskytujete?

Partnerská spolupráce je základním pilířem společnosti Epson. Zakládáme si na tom, že podpora našich partnerů je pro nás velmi důležitá. Pro své partnery máme speciální projektové ceny, které jim garantují nadstandardní marži, ale také partnerský program, který jim přináší další velmi zajímavé ohodnocení formou zpětných bonusů a pravidelná školení. Partnery podporujeme v pravidelných setkáních s jejich zákazníky formou workshopů, na kterých vždy úzce spolupracujeme a pomáháme je realizovat pro dosažení maximální efektivity. Našim cílem je dlouhodobá spolupráce a spokojenost našich partnerů, která je postavena na vzájemné důvěře.

Profilová karta firmy

Epson

Epson

Společnost Epson je globálním technologickým lídrem s historií sahající až do roku 1942, jehož cílem je přirozené propojení věcí, lidí a informací. Světovou důvěru si společnost získala díky svému závazku otevřenosti, spokojenosti zákazníků a udržitelnosti.

Epson se soustředí především na výrobu inovativních a precizních produktů od tiskáren, přes skenery, projektory, chytré brýle, nositelné příslušenství až po roboty. Skrze své produkty buduje po celém světě silná a trvalá firemní…

Více informací na profilové kartě společnosti