Kdo nasadí Lexmark, už nechce měnit
O tiskových řešeních Lexmark se v poslední době mluví stále častěji a tato značka se stává synonymem pro tiskárny určené náročnějším zákazníkům. Jak se společnosti daří, co chystá na rok 2019 i to, jaké výhody má pro resellery, nám prozradil Jan Donát, který v Lexmarku působí jako large account manager.
- 17. 1. 2019
- 6 min
Jaký byl rok 2018 pro Lexmark, co se vám podařilo?
Rok 2018 byl pro Lexmark velice plodný. Na jaře a v průběhu léta jsme na trh uvedli nové modely své A4 řady tiskáren a multifunkcí. Na český trh tak přišla jak v oblasti monozařízení, tak i v případě části barevných modelů řada velice zajímavých strojů. Zvýšili jsme rychlost, odolnost a celkovou efektivitu. Zajímavý pro naše zákazníky je zejména fakt, že jsme u svých nových produktů navýšili maximální kapacity tonerových kazet. Výrazně jsme vylepšili i uživatelské rozhraní a bezpečnost.
Jaká je momentálně pozice Lexmarku na českém trhu?
Z pohledu čísel zatím ještě nemůžeme rok 2018 hodnotit, ale můžeme jej již teď označit za zdařilý, ačkoliv náročný. Uvedení nových modelů způsobilo v našem portfoliu malé zemětřesení, v SMB segmentu jsme dokonce museli zákazníky a partnery naučit zvykat si nejen na nové modely, ale i na nový systém značení, který se ale naštěstí přizpůsobil tomu, co je v této kategorii obvyklejší. Stále naším těžištěm zůstávají dodávky k náročnějším zákazníkům ve firmách a velkých organizacích, ale zmíněný segment SMB nám v poslední době rychle roste. Může to souviset i se zárukou čtyři roky, kterou pro SMB modely nabízíme po registraci zdarma.
Co plánujete na rok 2019?
Rok 2019 pro nás bude určitě velkou výzvou. V plánu je oznámení nových produktů určených pro low-end trh. Detaily budeme zveřejňovat postupně. Plánujeme zajímavé marketingové aktivity a programy pro své stávající i nové partnery. Určitě se budeme také účastnit standardních partnerských akcí svých distributorů, SWS a eD systemu. Bude toho opravdu hodně, tak je určitě na co se těšit.
Kde jsou na trhu momentálně největší příležitosti pro produkty Lexmark?
Lexmark je velice silný tam, kde se vyžaduje spolehlivost, rychlost a efektivita tisku. Jsme úspěšní v průmyslu, bankovnictví, v retailu. Tedy všude tam, kde se požaduje maximální výkon a kde často jsou i horší provozní podmínky (prach, teplotní výkyvy, hrubší zacházení), ale kde přesto zákazník potřebuje co nejvyšší dostupnost služby. Tyto vlastnosti ovšem samozřejmě využijí i běžní uživatelé. Máme dlouhodobou zpětnou vazbu od svých zákazníků, že poruchovost zařízení od Lexmarku je velice nízká v porovnání s jinými značkami.
Co je největší konkurenční výhoda Lexmarku?
Určitě největší výhodou společnosti Lexmark je vlastní vývoj technologií, které představujeme ve svých produktech. Vývoj probíhá v našich laboratořích v USA. Jde jak o návrh samotného hardwaru, tak i softwarové výbavy. Interně souboru vlastností svých produktů říkáme Lexmark DNA. Velký důraz se klade zejména na zabezpečení našich produktů.
Bezpečnost osobních údajů se dnes řeší na každém kroku a stejně tak naše produkty se o data uživatelů starají tak, aby se nebezpečí úniku minimalizovalo. Jde nejen o šifrování komunikace po síti, šifrování dat uložených v tiskárně, ochranu firmwaru proti hackování, ale i o ochranu samotných vytištěných údajů. Dalším prvkem DNA je uživatelské rozhraní. Snažíme se přizpůsobit dnešním trendům chytrých zařízení. Proto jsou součástí našich tiskáren velké dotykové displeje, které jsou obslouženy upraveným systémem Android. Ovládání je tak pro dnešní uživatele hračkou.
V nových produktech jsme se zaměřili také na výkon. Díky rychlejším vícejádrovým procesorům a větší kapacitě paměti jsou naše produkty rychlejší jak při tisku, tak i při skenování. Skenování je rychlejší také implementací DADF (jednoprůchodového, oboustranného) skeneru už v produktech pro menší pracovní skupiny. Navíc skener zvládá různé formáty dokumentů v jedné várce. Samozřejmě musím také zmínit další vlastnosti, jako je kvalita tisku, vzdálený management zařízení, jednotný ovládač pro všechny naše produkty, OCR řešení pro některé naše produkty již v ceně zařízení atd.
Jak Lexmark reaguje na dnešní požadavky v oblasti ekologie?
Otázka ekologie je také jednou z částí DNA Lexmarku. Snažíme se, aby životní prostředí bylo našimi produkty zatěžováno co nejméně. U nových produktů snižujeme energetickou náročnost kombinací nových tonerů a nižší teploty jeho zapékání. Máme unikátní technologii rychloohřevu zapékacích válců, která zkracuje dobu do prvního výtisku stránky. V oblasti samotných tonerových kazet máme technologii, které říkáme Unison. Jde o to, aby se spotřeboval veškerý toner, který je uvnitř zásobníku, a uživatel tak využil vše, co si zaplatil. Výjimečný je ovšem také náš program LCCP (Lexmark Cartridge Collection Program), který umožňuje našim zákazníkům zdarma sběr prázdného spotřebního materiálu. U zákazníka se na jeho žádost umístí prázdný box, který po naplnění zdarma odvážíme a přivezeme nový, prázdný. Tonerové kazety se u nás následně ekologicky recyklují. Větší část se po renovaci a naplnění dále vrací zpět do života.
Proč by měli reselleři prodávat Lexmark?
Na trhu s tiskovými řešeními je samozřejmě spousta značek a více technologií. Reseller by měl ale vždy hledat ideální řešení pro svého zákazníka podle jeho konkrétních potřeb. Proto by měl nabízet Lexmark především náročnějším zákazníkům, kteří vyžadují v první řadě spolehlivost a efektivní vynaložení finančních prostředků z dlouhodobého hlediska. Prodejcům takový přístup přinese dlouhodobé dodávky spotřebního materiálu s dobrou marží, a hlavně spokojeného zákazníka, což je v tomto případě více než jen obchodní klišé. Uživatelé, kteří nasadí tiskárny Lexmark, totiž už pak zpravidla nechtějí měnit. Partnerům také garantujeme dlouhodobou exkluzivitu na projekty. Vyplatí se také zapojení do našeho BSD (Business Solution Dealer) programu. Jde o dodávky tiskových řešení jako služby, tedy vlastně MPS v rukou našich specializovaných partnerů. Zákazník platí za vytištěné stránky a partner se stará o vše ostatní. Na tiskárny, a zejména na spotřební materiál má pochopitelně exkluzivní ceny, kromě toho dostává zdarma náhradní díly, a přinejmenším v prvním roce i peníze za případný servis. Pokud to tedy s dodávkami tiskových řešení myslíte vážně a není to pro vás jen okrajová záležitost, může být Lexmark tím pravým řešením.