Jiří Dědek: Čeští a slovenští partneři Modecomu se mohou těšit na lepší spolupráci
S Jiřím Dědkem, novým brand managerem společnosti Modecom pro český a slovenský trh, jsme si povídali nejen o cílech společnosti a chystaných změnách, ale také o aktuálním stavu partnerského prodeje či chystaných (nejen) produktových novinkách.
- 5. 9. 2016
- 6 min
Můžete se nejprve našim čtenářům v krátkosti představit? Jak jste se k práci pro Modecom dostal a co je její hlavní náplní?
K práci v Modecomu jsem se dostal díky doporučení jednoho mého známého, který mě upozornil, že tato společnost hledá člověka pro český a slovenský trh. Přihlásil jsem se tedy do výběrového řízení a po řadě následných jednání jsem byl vybrán jako nový brand manager pro českou a slovenskou republiku.
V oboru působím již více než 15 let. Začínal jsem jako prodejce mobilních telefonů a postupně došel až k samotnému IT. Dlouhá léta jsem pracoval jako produktový manažer v Mironetu a Tech Datě. V obou firmách jsem získal cenné zkušenosti i přehled o trhu, což byly důležité faktory, které přispěly k mému nástupu do společnosti Modecom.
Cílem mé práce je zastřešit fungování společnosti na českém a slovenském trhu, zlepšit povědomí o značce a její zavedení u zákazníků, nastavení spolupráce s distributory a prodejci a jejich zásobování i řešení otázek souvisejících s marketingem a propagací.
Jak byste dnešní Modecom charakterizoval vlastními slovy? Co vše najdeme v aktuálním produktovém portfoliu?
Společnost Modecom byla založena v roce 1999 a ve svých počátcích se soustředila zejména na výrobu počítačových skříní a zdrojů. Pro Modecom je typická snaha dodávat na trh co možná nejkvalitnější produkty, které vznikají pod dohledem odborníků dohlížejících na celý výrobní proces a dále pak také soulad s veškerými evropskými produktovými certifikacemi.
Pokud pomineme „původní“ segmenty počítačových skříní a zdrojů, ve kterých jsme v řadě evropských zemí na prvních příčkách, nabízíme i široké portfolio dalších produktů. Jmenovat můžeme myši a klávesnice, a to jak ty určené pro běžné uživatele, tak pro hráče, brýle pro virtuální realitu, mini PC, tablety, sluchátka, reproduktory, navigace nebo například brašny a různá pouzdra.
Které zajímavé produkty byste vyzdvihl a proč?
Zajímavých produktů máme v nabídce hned několik. Kromě široké nabídky nejrůznějších typů skříní je to například FreePC, miniaturní počítač určený pro zasunutí do HDMI konektoru televizoru či monitoru. Výhodou oproti ostatním konkurentům je přítomnost dvou volně použitelných USB portů, z nichž jeden je plnohodnotný USB 2.0, druhý v provedení „micro“. Součástí základního balení je však kabel, který i zmenšený port promění v plnohodnotné rozhraní.
Z dalších produktů mohu vyzdvihnout brýle pro virtuální realitu. Aktuálně nabízíme tři typy. Základní je vyrobený z kartonu a cílí na nenáročné uživatele, další dva jsou již klasické. Zde bych se zmínil o nejvyšším modelu Modecom Volcano, v jehož balení zákazník najde kromě samotných brýlí také gamaped usnadňující hraní her a sluchátka. Brýle se navíc mohou pochlubit také kvalitním zpracováním a originálním obalem, které sám o sobě může posloužit i jako dárkové balení.
Prozradíte nám něco o chystaných produktových novinkách?
Prvních novinek se zákazníci dočkají již brzy, zhruba v polovině září. Těšit se mohou jak na zcela nové produkty, tak i nové generace již zavedených modelů. Z připravovaných novinek bych vyzdvihl klávesnice s mechanickými spínači, které jsou mezi hráči stále vyhledávanější. Klávesnice nabídnou mnoho funkcí, programování klávesových zkrat, světelné efekty a spoustu dalších zajímavých vlastností. Hernímu provedení bude samozřejmě odpovídat i design.
Jak je řešen servis?
V současné chvíli servis řešíme přes distributory. Pokud se s produktem něco stane, zákazník jej reklamuje u svého prodejce a ten jej doručí distributorovi. Distributoři pak problém řeší s naším servisním střediskem, kde se rozhodne o tom, zda bude produkt vyměněn či opraven.
U kterých českých a slovenských ICT distributorů jsou produkty Modecom dostupné?
V Čechách jsou to ABC Data, ASBIS a SWS, na Slovensku pak ABC Data a Agem SK.
Proč nabízet produkty Modecom? Co patří k jejich výhodám? Jaké lze u zákazníka použít prodejní argumenty?
Argumentů, které hovoří ve prospěch našich produktů, mohu jmenovat celou řadu. Začal bych širokou nabídkou a rozprostřením sortimentu do různých cenových hladin – každý zákazník si vybere přesně to, co potřebuje, od základních cenově dostupných modelů až po dražší řešení z opačného spektra nabídky. S tím úzce souvisí také snaha nabídnout co nejlepší poměr mezi cenou a výkonem. Již jsem také zmiňoval, že všechny produkty jsou vyrobeny z prověřených materiálů a jsou vyráběny pod pečlivým dohledem odborníků. Při návrhu i výrobě veškerých produktů je také kladen velký důraz na jejich snadné používání i schopnost se s daným produktem co nejrychleji sžít a začít jej používat.
Zmínit bychom měli také schopnost rychle reagovat na vývoj trhu a v závislosti na něm uvádět odpovídající novinky a také celoevropské působení společnosti a zázemí velké firmy. Nově je výhodou také české a slovenského zastoupení, které bude schopno poradit a pomoci nejen našim partnerům, ale i jejich zákazníkům. Naše partnery, i ty malé, jsme navíc schopni podpořit také u výběrových řízení, kde může hrát důležitou roli i přítomnost veškerých produktových certifikátů přímo v základním balení.
Máte v současnosti nějaký partnerský program?
V současnosti partnerský program nemáme. Partnerský prodej je teprve v plenkách, začínáme jej rozvíjet. Za pomoci našich distributorů se snažíme oslovit co nejvíce prodejců v obou zemích. Aktuálně prodej našich produktů roste a je na dobré cestě, protože ze strany partnerů je o produkty zájem, ať již hovoříme o brýlích pro virtuální realitu, nebo o počítačových skříních, zdrojích či klávesnicích a dalších produktových skupinách.
Chystáte pro resellery nějaké zajímavé akce a novinky, ať již samostatně, nebo ve spolupráci s distributory?
Na podzim se budeme účastnit několika distributorských akcí, ze kterých mohu v tuto chvíli zmínit akce s ABC Data a setkání SWS v Čejkovicích, kde budeme mít přednášky a všichni si budou moci naše produkty na vlastní oči prohlédnout a vyzkoušet.
Ve spolupráci se společností ABC Data jsme pak již spustili motivační obratovou soutěž, ve které partneři za dosažený obrat získají zajímavé výhody. Obraty jsou navíc nastaveny tak, aby byly dostupné pro co nejvíce partnerů.
Jiřího Dědka můžete kontaktovat prostřednictvím e-mailové adresy jiri.dedek@modecom.eu. Další info získáte na stránkách www.modecom.cz.