Rozhovory

EMC roste a je připraveno na budoucnost

S Bradem Amicem, ředitelem EMC pro region východní Evropy, jsme mluvili o českém trhu z hlediska prodejů, potenciálu k růstu i rozvoji činnosti, ale také o výhodách, které přináší spolupráce s EMC, o ukončení dlouhodobé kooperace se společností Dell nebo o nástupu třetí platformy a s ní souvisejících trendech. Co dalšího nám zástupce EMC prozradil?

František Doupal
Zdroj: DCD Publishing
EMC roste a je připraveno na budoucnost

Jak se společnosti EMC daří na českém trhu?

Pokud vezmeme v potaz čísla IDC prezentována pro celý svět, daří se nám růst třikrát až čtyřikrát rychleji, než tržní průměr. V případě České republiky nemohu uvést konkrétní údaje, ale v segmentu SMB by náš růst vyjadřovalo dvouciferné číslo. V loňském roce jsme na tuzemském trhu byli úspěšní ve veřejném sektoru, výrobě, finančnictví nebo v telekomunikacích.

Co dělá EMC pro rozvoj své činnosti v ČR a SR?

Pokračujeme v investicích do partnerského ekosystému a snažíme se být našim partnerům co nejblíže, abychom porozuměli potřebám jich samotných i jejich zákazníků a byli schopni pomoci. Dále se jim také snažíme vysvětlit, jak mohou díky spolupráci s EMC růst.

Samozřejmě také rozšiřujeme portfolio produktů a služeb, např. o nástroje pro třetí platformu, analýzu dat, bezpečnost, konvergovanou infrastrukturu, a další, které nám v Čechách a na Slovensku umožní zvětšovat tržní podíl.

Další změnou je konsolidace českého a slovenského trhu a aktuálně také jmenování nového regionálního manažera pro obě země, pana Svěráka, což nás také přiblíží našim partnerům a zákazníkům. Úkolem pro nejbližší budoucnost je prohloubení komunikace s partnery, zjištění oblasti jejich působnosti a vyladění vzájemné spolupráce.

Kde vidíte největší potenciál k růstu?

Největší část prodejů stále tvoří jádro našeho podnikání, kterým jsou storage zařízení. Nejrychlejší růst ale v současnosti zaznamenáváme v oblasti technologií flash a scale-out NAS a konvergované infrastruktury.

Jaké výhody prodejci spoluprací s EMC získají?

Za prvé je to silná značka lídra trhu. Dále je to např. široké portfolio produktů a řešení a možnost širokého výběru partnerů z federace společností EMC. Výhodou jsou podpora a inovace, které nabízíme. V neposlední řadě je to pak volnost, která vyplývá právě z širokého portfolia a možnosti se specializovat různými směry podle potřeb daného partnera. Velmi důležitá je i důvěra partnerů a zejména zákazníků, která je velkým impulsem k práci.

Jak se EMC vypořádalo s ukončením spolupráce se společností Dell?

Z desetileté spolupráce obou společností se vyvinulo velmi silné partnerství. Oběma stranám přinášelo výhody a snahou EMC bylo v partnerství pokračovat. Smlouva o spolupráci však byla uzavřena na deset let, a Dell, který v mezidobí akvíroval několik společností působících v oblasti storage, se ji rozhodl neprodloužit a na trh vstoupil přímo.

Hlavní prioritou EMC bylo ujištění zákazníků o tom, že se jich ukončení spolupráce nijak nedotkne. Řekl bych, že rostoucí tržní podíl EMC v mid-tier segmentu je důkazem toho, že jsme našim zákazníkům blíž. Naší silnou stránkou je i hluboká spolupráce s výrobci serverů včetně HP, IBM, Cisca a dalších, s jejichž produkty jsou naše řešení schopna bezchybné spolupráce.

Jaký postoj zaujímá EMC k nástupu tzv. třetí platformy?

EMC se samozřejmě na třetí platformu připravuje a podporuje jí. Obecně ji chápeme jako prostředí, ve kterém se prolínají sociální sítě, cloud, mobilní technologie či tzv. big data.

My sami i naši partneři a prodejci se budeme muset vypořádat s řadou nadcházejících změn. Podstatné bude se v problematice dobře zorientovat, porozumět potřebám zákazníků a umět jim nabídnout vhodné řešení. Již současné nástroje jsou značně flexibilní a partnerům nabízejí řadu možností, jak mohou zákazníkům pomoci s vybudováním privátních i hybridních cloudů. Pokud partner nebude schopný zákazníkovi tyto možnosti představit a prodat, hrozí, že raději sáhne po nabídkách velkých společností, jako jsou Amazon nebo Rack Space, které jim infrastrukturu nabídnou jako službu.

Jakou roli bude do budoucna hrát hardware a software?

Nelze říci, že by do budoucna bylo významnější jedno nebo druhé. Nejdůležitější bude, aby partneři pochopili význam aplikací, které jsou a budou hnacím motorem podnikání. A to bez ohledu na to, jak funguje infrastruktura, protože právě aplikace, které na daném hardwaru poběží, budou tvořit klíčovou přidanou hodnotu. Důležitou roli pro podnikání bude hrát integrace aplikací schopných pracovat s daty ze sociálních sítí nebo aplikací pro správu mobilních zařízení, a to vše přesně na míru potřebám konkrétního zákazníka. Opět tedy opakuji, že nejdůležitější bude schopnost přesně identifikovat potřeby zákazníků a na jejich základě jim nabídnout ta správná řešení, která integrují hardwarovou i softwarovou vrstvu.