Rozhovory

Aaron Wei: TP-Link se stává technologickou společností

Společnost TP-Link nedávno představila celkovou transformaci značky a vizuální identity. Za vším je snaha přizpůsobit se životnímu stylu spotřebitelů, kteří jsou daleko aktivnější na internetu a ve využívání aktuálně dostupných technologií. Společnost se proto začíná zabývat chytrou domácností, chytrými telefony a dalším „smart“ příslušenstvím. Co za změny a novinky TP-Link chystá v nejbližší době, to nám prozradil Aaron Wei, country manager společnosti TP-Link pro Českou republiku a Slovensko.

Michala Benešovská
Zdroj: DCD Publishing
Aaron Wei: TP-Link se stává technologickou společností

Co TP-Link čeká v nejbližší době?

Čtvrtý kvartál je nejsilnější sezonou roku, kdy ze sebe každý prodejce vydává maximum. Čeká nás tvrdý konkurenční boj. TP-Link bude ve spolupráci se svými partnery pokračovat v nabídce nových produktů a technologií.

Jaké produktové novinky jste pro tuto hlavní sezonu připravili?

Zásadní novinkou se po dvaceti letech vývoje stává proměna společnosti TP-Link z výrobce síťových zařízení ve společnost zabývající se technologiemi. Vedle SOHO a SMB se soustředíme na chytrá příslušenství, zařízení pro inteligentní domácnost a oblast mobilních telefonů. V každém z těchto segmentů uvedeme na trh nové produkty.

Můžete doporučit, na které produkty TP--Linku se zaměřit?

Stěžejním segmentem společnosti TP-Link nadále zůstávají síťová zařízení, která generují nejvíce tržeb. Proto bych doporučil nové AC1350 a AC900 routery. Zároveň chci vyzdvihnout segment chytré domácnosti, ve které vidí TP-Link velký potenciál. Buďte na něj připraveni. Každý partner může s TP-Linkem úspěšně spolupracovat.

Na jaké technologie chce nyní TP-Link soustředit svou pozornost? A ve kterém segmentu je nejsilnější?

Technologie mění naše životy a naším cílem je, aby si každý mohl domů pořídit více technologií. Všechna elektronická zařízení by v budoucnu měla dokázat komunikovat tak, aby poskytovala svým uživatelům lepší služby. Jednoznačným trendem je inteligentní domácnost, což si společnost TP-Link uvědomila již před řadou let, a náš výzkumný a vývojový tým na takových řešeních dlouho pracuje. Naše výrobky z této oblasti se velmi dobře prodávají v USA, v blízké době je představíme i v zemích Evropské unie. Na veletrhu IFA jsme viděli, že trendem nadcházejících sezon budou inteligentní domácnosti založené na standardech Zig-bee, Bluetooth nebo Wi-Fi. TP-Link chce být významným hráčem v tomto odvětví.

Proč jste se rozhodli vstoupit na trh chytrých telefonů?

Chytrý telefon slouží jako rozhraní pro komunikaci mezi člověkem a zařízeními v inteligentní domácnosti. My chceme zákazníkům nabídnout chytrý telefon, který bude stabilní vstupní branou pro komunikaci s inteligentními domácími zařízeními, čímž se bude lišit od telefonů jiných značek. Proto jsme na tento trh vstoupili. Síťové prvky často leží tiše někde v koutě a poskytují Wi-Fi připojení, ale většina uživatelů je nezná. V porovnání s naším tržním podílem nejsme tak známí. Doufáme, že chytrý telefon dokáže povědomí o naší značce zvýšit.

Jak bude TP-Link podporovat prodejní kanály, zejména resellery?

Celý prodejní kanál má pro nás nesmírnou hodnotu. Chceme, aby ze spolupráce s námi profitoval každý partner. Vedle školení, technické podpory a našeho partnerského programu, které již fungují, budeme rádi, když nám partneři pomohou odhalovat na trhu novou poptávku po technologiích a uspokojovat ji novými produkty. Jsme rovněž otevřeni diskusi o nových typech partnerství a způsobech spolupráce.

Jaký je výhled společnosti TP-Link na příštích dvanáct měsíců?

Rok 2017 pro nás bude velmi důležitý. Na trh uvedeme mnoho nových produktů včetně chytrých telefonů a zařízení pro inteligentní domácnost. Potřebujeme pro ně co nejrychleji nalézt cestu na trh. Určitě využijeme některé prodejní kanály z oblasti síťových produktů. Ale také chceme hledat nové příležitosti se stávajícími i novými partnery. A nezapomínáme ani na sítě, které jsou základem našeho byznysu. Budeme se snažit získat větší podíl ve spotřebitelském segmentu i zvýšit prodej Wi-Fi prvků a přepínačů pro malé a střední podniky.