Rozhovory

11 nej společnosti Lama Plus

Distribuční společnost Lama Plus působí na trhu již od roku 1990. Její specialitou jsou spotřební materiál a počítačové doplňky, které kromě České republiky a Slovenska dodává do řady dalších evropských zemí. Co nám na sebe Lama Plus slovy majitele Romana Lamacze prozradila v naší tradiční rubrice 11 nej?

František Doupal
Zdroj: DCD Publishing
  • 29. 4. 2015
  • 3 min
11 nej společnosti Lama Plus

1. Nejdéle sloužící zaměstnanec v ČR a jeho aktuální pozice?

Nejdéle sloužícím zaměstnancem je Renata Bielczyková - vedoucí účetní, která ve firmě působí 25 let. Není však žádnou výjimkou - 13 lidí ve firmě pracuje déle než 20 let a 37 déle než 10 let.

2. Nejprodávanější/nejúspěšnější produkt či služba?

Nemáme výrazné bestsellery, neprodáváme hodně kusů od jednoho druhu zboží, ale za to ročně prodáme pět miliónů kusů z celého sortimentu. Za zmínku ale asi stojí diskety - prodávali jsme je v době, kdy je "ještě nikdo neměl" i v době, kdy "už je nikdo neměl".

3. Nejzajímavější produkt v nabídce?

Co je nejzajímavější produkt? To je vždy subjektivní - jak se říká: "někdo rád holky, jiný vdolky". Nicméně když toto pořekadlo převedeme do praxe, např. na motivy obrázkových podložek pod myši, tak si nepamatuji, že by někdo poptával podložku s vdolky, ale sexy motivů jsme prodali tisíce.

4. Nejlevnější a nejdražší produkt v aktuální nabídce?

Nejlevnější je papírová obálka, kus za 65 haléřů, a nejdražší optický válec za 48 000 korun. Tak drahý produkt je spíš výjimka - v sortimentu máme přes dva tisíce produktů pod 100 Kč.

5. Nejpádnější důvod, proč spolupracovat s vámi?

Je to jednoznačně naše specializace na spotřební materiál a doplňky k výpočetní technice, kde máme 25 let know-how a jsme v této oblasti s velkým náskokem leaderem na trhu. Pro resellera, který chce být v této ziskové oblasti konkurenční, to znamená know-how, kvalitní služby a skladem široký sortiment za nejnižší ceny.

6. Nejkurióznější poptávka od zákazníka?

Mrzí nás, že jsme nebyli schopni vyhovět prodejci, který poptával pro cukráře jedlý papír a jedlý inkoust. Těší nás poptávky, které začínají větou: „… když to neseženu u vás, tak už nikde!".

7. Největší problém, se kterým se ve své činnosti setkáváte?

Vyrovnávat se s nekalými praktikami na trhu, z nichž "šedý trh" je tou nejmírnější formou.

8. Nejúspěšnější rok?

Až na výjimky vždy ten poslední.

9. Největší důvod k radosti?

Když kolem sebe ve firmě vidím spokojené lidi, kteří si pomáhají, které ta práce baví a jsou ochotní pro zákazníka udělat první/poslední. Z konkrétních věcí to pak bylo ocenění "Nejlepší distributor HP spotřebního materiálu ve střední a východní Evropě 2012" - to je něco, jako když sportovec po letech tvrdé dřiny vyhraje první místo na ME ve své disciplíně.

10. Nejlepší prodejce či zákazník vašich produktů?

Nejlepší prodejci jsou ti, kterým se daří měnit spokojené zákazníky na nadšené (… a z těch jsou pak nejlepší zákazníci).

11. Nejsmělejší plán do budoucna, resp. největší přání do budoucna?

Stát se nejen nejlepším distributorem spotřebního materiálu a doplňků v České, Slovenské a Polské republice, ale i na evropské úrovni.

Box o firmě
Sídlo firmy:Karviná
Obrat v ČR:1,78 miliardy korun
Počet zaměstnanců: 78
Počet zákazníků:2 400
Počet prodaných produktů za uplynulý kalendářní rok: Pět milionů

Na otázky odpovídal: Roman Lamacz, majitel Lama Plus