Bose: AR brýle Frames Alto a Frames Rondo

9. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Bose)
Společnost Bose spustila na našem trhu prodej speciálních chytrých brýlí, které kromě atraktivní možnosti diskrétního poslechu hudby otevírají nové možnosti zvukové rozšířené reality (Audio Augmented Reality).

Poslech hudby dobře slyšitelné pouze pro daného uživatele, jenž současně slyší všechny zvuky ze svého okolí, zajišťují speciálně směrované reproduktory instalované v raménkách brýlí. Využití zvukové rozšířené reality umožňují vestavěné senzory, které ve spojení se smartphonem rozpoznají přesnou lokaci uživatele i směr, kterým se dívá. Výhodou je, že pro využití těchto možností nemusí uživatel držet v ruce telefon a sledovat jeho displej. Zvukovou rozšířenou realitu lze využívat naprosto přirozeně.

První aplikace z kategorie navigačních služeb, her a dalších oblastí jsou již k dispozici a další jsou vyvíjeny. Navigace může do reproduktorů oznámit, že máte zahnout doleva kolem McDonaldu, který je přímo před vámi, nebo přečíst informace o pamětihodnosti, na kterou se právě přirozeně díváte.

Chytré brýle Bose Frames s označením Alto s hranatými obroučkami a Rondo se zaobleným tvarem jsou přímo navrženy pro rozšířenou realitu, a právě nyní se dostávají na náš trh. Jejich propojení s mobilním telefonem zajišťuje technologie Bluetooth a integrovaný směrový mikrofon umožňuje realizovat pohodlně handsfree hovory. Ztmavená skla jsou samozřejmě vybavena ochranou proti záření UVA i UVB. Na jedno nabití lze brýle využívat asi 3,5 hodiny.

Rozšířená realita je v současnosti známá především ve spojení s obrazem. Představuje koncept propojení skutečného a virtuálního světa – zpravidla funguje tak, že do obrazu, který zobrazuje skutečnost, přidává další grafické prvky. Příkladem využití takové rozšířené reality je populární lov pokémonů. Zajímavou aplikací je také možnost namíření kamery telefonu na historickou památku se současným promítnutím jejího názvu a dalších dostupných informací na displej. Tyto způsoby využití předpokládají propojení s GPS modulem vestavěným do přístroje. Zvuková rozšířená realita dává uživateli na základě jeho místa a směru pohledu hlasové pokyny či informace.

Pro používá zařízení je potřeba mít v telefonu nainstalovanou aplikaci Bose Connect, která následně umožní stahovat další dostupné aplikace pro zvukovou AR. První aplikace k využití zvukové rozšířené reality jsou již ke stažení a uživatelé si tak mohou základní možnosti vyzkoušet už nyní. Nutno říci, že Amerika je v možnostech uplatnění aktuálně dále. Propojení map a obrovského množství souvisejících informací je oproti našim podmínkám rozdílné.

K dispozici je například Naviguide AR by Navisens, která propojuje prvky navigace s informacemi o okolních zajímavostech. Milovníky zábavy potěší hra Komrad AR, během které se stáváte tajným agentem, případně Head Games by Earplay, při níž používáte svůj hlas a pohyby při řešení mimozemské invaze. Možnosti zvukové rozšířené reality demonstruje aplikace Audiojack, během níž se ocitáte uprostřed hudebního vystoupení a na základě vašeho pohybu a otáčení hlavy se mění vnímání jednotlivých hudebních nástrojů kolem vás. Aplikace Golfshot pak sdružuje podrobné informace z více než 45 000 golfových hřišť. Pozná, jakou jamku, z jakého místa hrajete a kam se zrovna díváte. Díky tomu vám dokáže coby virtuální caddy doporučit hůl a podat další užitečné informace.

Vybraný sortiment

Distribuce ČR: 
BaSys
Video : 

Podobné články

Rozšířená realita pomáhá řešit nedostatek kvalifikovaných pracovníků a zlepšuje efektivitu výroby

16. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Schneider Electric)
Průmyslové firmy v Česku našly nový způsob, jak zmírnit dlouhodobý nedostatek zaměstnanců v době, kdy dvě pětiny učňů pracují po škole mimo svůj obor a je stále složitější udržet přirozenou generační výměnu v technických profesích. Čtěte více

IDC: Celosvětové výdaje na AR a VR budou příští rok atakovat hranici 20 miliard USD

5. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové výdaje na rozšířenou a virtuální realitu podle agentury IDC v roce 2020 dosáhnou 18,8 miliard amerických dolarů. Oproti letošním 10,5 miliardám USD půjde tedy o takřka 80% nárůst. Výrazný růst se pak očekává i v dlouhodobějším horizontu. Čtěte více

Stane se rozšířená realita další úrovní gamingu?

17. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ericsson)
Spotřebitelské chování se neustále vyvíjí. Během krátké doby v něm můžeme pozorovat zásadní změny, a to hlavně díky novým technologiím a službám. Report ConsumerLab společnosti Ericsson zaměřený na oblast hraní her, tedy tzv. gaming, se soustředil na aspekty, které s sebou přináší rozšířená realita. Čtěte více

Konica Minolta se pochlubila růstem zisku i tržeb a chytrými brýlemi AIRe Lens

29. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konica Minolta)
Rozvoj v segmentu IT služeb a důraz na nové technologie. Zejména to jsou důvody růstu výsledků skupiny Konica Minolta v ČR v roce 2018. Zatímco zisk před zdaněním (EBIT) podle mezinárodních účetních standardů meziročně vzrostl o 17 % na 174 milionů Kč, obrat se zvýšil o více než 6 % na 2,34 miliardy Kč. Čtěte více