Bose: AR brýle Frames Alto a Frames Rondo

9. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Bose)
Společnost Bose spustila na našem trhu prodej speciálních chytrých brýlí, které kromě atraktivní možnosti diskrétního poslechu hudby otevírají nové možnosti zvukové rozšířené reality (Audio Augmented Reality).

Poslech hudby dobře slyšitelné pouze pro daného uživatele, jenž současně slyší všechny zvuky ze svého okolí, zajišťují speciálně směrované reproduktory instalované v raménkách brýlí. Využití zvukové rozšířené reality umožňují vestavěné senzory, které ve spojení se smartphonem rozpoznají přesnou lokaci uživatele i směr, kterým se dívá. Výhodou je, že pro využití těchto možností nemusí uživatel držet v ruce telefon a sledovat jeho displej. Zvukovou rozšířenou realitu lze využívat naprosto přirozeně.

První aplikace z kategorie navigačních služeb, her a dalších oblastí jsou již k dispozici a další jsou vyvíjeny. Navigace může do reproduktorů oznámit, že máte zahnout doleva kolem McDonaldu, který je přímo před vámi, nebo přečíst informace o pamětihodnosti, na kterou se právě přirozeně díváte.

Chytré brýle Bose Frames s označením Alto s hranatými obroučkami a Rondo se zaobleným tvarem jsou přímo navrženy pro rozšířenou realitu, a právě nyní se dostávají na náš trh. Jejich propojení s mobilním telefonem zajišťuje technologie Bluetooth a integrovaný směrový mikrofon umožňuje realizovat pohodlně handsfree hovory. Ztmavená skla jsou samozřejmě vybavena ochranou proti záření UVA i UVB. Na jedno nabití lze brýle využívat asi 3,5 hodiny.

Rozšířená realita je v současnosti známá především ve spojení s obrazem. Představuje koncept propojení skutečného a virtuálního světa – zpravidla funguje tak, že do obrazu, který zobrazuje skutečnost, přidává další grafické prvky. Příkladem využití takové rozšířené reality je populární lov pokémonů. Zajímavou aplikací je také možnost namíření kamery telefonu na historickou památku se současným promítnutím jejího názvu a dalších dostupných informací na displej. Tyto způsoby využití předpokládají propojení s GPS modulem vestavěným do přístroje. Zvuková rozšířená realita dává uživateli na základě jeho místa a směru pohledu hlasové pokyny či informace.

Pro používá zařízení je potřeba mít v telefonu nainstalovanou aplikaci Bose Connect, která následně umožní stahovat další dostupné aplikace pro zvukovou AR. První aplikace k využití zvukové rozšířené reality jsou již ke stažení a uživatelé si tak mohou základní možnosti vyzkoušet už nyní. Nutno říci, že Amerika je v možnostech uplatnění aktuálně dále. Propojení map a obrovského množství souvisejících informací je oproti našim podmínkám rozdílné.

K dispozici je například Naviguide AR by Navisens, která propojuje prvky navigace s informacemi o okolních zajímavostech. Milovníky zábavy potěší hra Komrad AR, během které se stáváte tajným agentem, případně Head Games by Earplay, při níž používáte svůj hlas a pohyby při řešení mimozemské invaze. Možnosti zvukové rozšířené reality demonstruje aplikace Audiojack, během níž se ocitáte uprostřed hudebního vystoupení a na základě vašeho pohybu a otáčení hlavy se mění vnímání jednotlivých hudebních nástrojů kolem vás. Aplikace Golfshot pak sdružuje podrobné informace z více než 45 000 golfových hřišť. Pozná, jakou jamku, z jakého místa hrajete a kam se zrovna díváte. Díky tomu vám dokáže coby virtuální caddy doporučit hůl a podat další užitečné informace.

Vybraný sortiment

Distribuce ČR: 
BaSys
Video : 

Podobné články

Poslední kvartál roku 2023 přinesl prudký nárůstu prodeje AR a VR headsetů

19. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Díky zlepšující se makroekonomické situaci a zahájení prodeje nových modelů došlo ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC k celosvětovému meziročnímu nárůstu prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu o 130,4 %. Čtěte více

HTC VIVE rozšířilo nabídku profesionálních služeb

1. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC Vive)
Společnost HTC VIVE představila profesionální verzi headsetu VIVE XR Elite Business Edition s podporou LBE softwaru a službami VIVE Business+. Ty usnadní správu celých flotil headsetů i nasazení obsahu v jakémkoli měřítku. Nová edice přináší i nové fyzické doplňky pro ještě důslednější všestrannost a zvýšení pohodlí při delších sezeních nebo při spolupráci více uživatelů. Čtěte více
A/R brýle Sony pro tvorbu 3D obsahu

CES 2024: Audio, video, AR/VR a další oblasti

26. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
V předchozích článcích jste se mohli seznámit s novinkami ze světa osobních počítačů, na CESu jsou však samozřejmě k vidění i představitelé mnoha dalších tržních segmentů. Nyní tedy dáme prostor zástupům z oblastí, jako jsou audio a video průmysl, chytré telefony či virtuální a rozšířená realita. Čtěte více

Výdaje na AR a VR se v Evropě do roku 2027 vyšplhají na 8,4 miliardy dolarů

30. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Evropské výdaje na rozšířenou a virtuální realitu podle prognózy IDC dosáhnou do roku 2027 výše 8,4 miliardy USD, což představuje 22,4% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Po uvedení zařízení Apple Vision Pro a nového Meta Quest 3 se předpokládá, že VR poroste o něco rychleji než AR a bude ve světě tvořit většinu výdajů na AR/VR. Čtěte více