Od výrobců a distributorů

Zaměstnanci dnes hledají „ideální shodu“ se zaměstnavatelem na základě vlastních hodnot a vizí

Zaměstnanci jsou ve svých požadavcích na radikální změnu způsobu, jakým budeme všichni v budoucnu podnikat, daleko jednotnější než kdy jindy. Už nestačí měřit jen finanční úspěch.

Ricoh

  • 20. 5. 2019
  • 3 min
Zaměstnanci dnes hledají „ideální shodu“ se zaměstnavatelem na základě vlastních hodnot a vizí

Zaměstnanci všech generací* volají po tom, aby se společnosti staly silnou hybnou silou pozitivních změn ve světě. Důvod? Hranice mezi osobním a pracovním světem pomalu mizí. Díky moderním technologiím se vymaňujeme z tradičního pojetí kancelářského života od “9 do 5”. Volba profese a způsob, jakým se rozhodneme pracovat, jsou stále častěji určujícími faktory toho, kdo jsme jako jednotlivci. To vede zaměstnance všech věkových kategorií k úvahám, zda je pro ně jejich zaměstnavatel ideální volbou s ohledem na jejich vlastní vize a hodnoty.

 

David Mills, generální ředitel společnosti Ricoh Europe, říká: „V době plné protichůdných názorů náš průzkum ukazuje, že zaměstnanci jsou ve svých požadavcích na to, aby se společnosti držely vyšších morálních a etických principů, jednotní. Vnímáme u nich větší porozumění pro skutečnost, že žádný krok není tak malý, aby v širších souvislostechnebyl prospěšný, a zároveň si uvědomují, že kolektivní vliv, který mohou firmy uplatnit, bude mít význam pro zajištění lepší budoucnosti budoucích generací.

 

Nový průzkum, který si zadala společnost Ricoh Europe [1], odhalil, že:

  • 64 % zaměstnanců souhlasí s tím, že udržitelnost musí být v následujících pěti až deseti letech součástí obchodních a produktových strategií.
  • Průměrně 65 % zaměstnanců všech generací věří v hodnoty a ideály svých zaměstnavatelů.
  • Zaměstnanci jsou osobně zainteresováni na svých pracovištích, přičemž v průměru 59 % z nich, napříč všemi generacemi, vnímá svou práci jako důležitý faktor vlastního sebeurčení, tedy toho kým jsou jako osobnost.
  • Přibližně 63 % zaměstnanců ze všech dotazovaných generací se domnívá, že svět se v příštích pěti až deseti letech dramaticky změní.

 

Zaměstnanci se rovněž domnívají, že úkolem odpovědného zaměstnavatele by mělo být zvyšování kvalifikace pracovníků v oblasti digitálních technologií a inovací v jejich úsecích. Chápou nové technologie jako rozhodující hnací sílu podstatných změn, přičemž 63 % z dotazovaných souhlasí s tím, že technologie by měly být hlavním prostředkem, který jim umožní pracovat podle jejich nejlepších schopností. Současně si 69 % respondentů myslí, že nejlepší pracoviště investují do digitálních technologií pro zvyšování kvalifikace personálu.

 

„Nejsou to pouze mladší generace, kdo si přeje, aby společnosti jednaly. Vidíme, že s kolektivním požadavkem, aby jejich zaměstnavatelé akceptovaly udržitelnější a odpovědnější pracovní postupy, svorně přicházejí všechny věkové skupiny zaměstnanců. Jde jim o to, aby společnosti vedly své podnikání v souladu se životním prostředím a respektovaly své zaměstnance i širší společenství, v nichž působí. Ve společnosti Ricoh na tom pracujeme tak, že jsme se zavázali k prosazování cílů udržitelného rozvoje programu OSN a podnikáme kroky na jejich podporu, včetně závazku snížit do roku 2050 své emise CO2 na nulu. Jako společnost, která patří ke špičkám v podnikání, máme povinnost naslouchat svým zaměstnancům a my je slyšíme jasně a zřetelně,“ dodává Mills.

 

Více informací najdete na stránkách http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/eu/workforce-united/

 

* Pro účely průzkumu byly generace definovány podle roku narození:

 

  • Baby Boomers: 1946 – 1964
  • Generace X: 1965 – 1980
  • Generace Y: 1981 – 1995
  • Generace Z: 1996 – dnes

 



[1] Uváděné statistické údaje vycházejí z průzkumu, který pro společnost Ricoh Europe provedla agentura Coleman Parkes. Zúčastnilo se ho 4580 zaměstnanců z 24 zemí regionu EMEA.