Výzvy, které nás čekají v obchodním a distribučním kanále
Western Digital a výhled pro rok 2021
Networking přechází do hybridních událostí
Posun k online virtuálním událostem a setkáním, který právě zažíváme, je pro obchodní a distribuční kanál jako celek nyní velkou výzvou. Využívání virtuálních událostí přinese v blízké budoucnosti jisté výhody, které se již částečně prokázaly. Nejvíce krizí zasaženými prvky v podnikání bylo udržení vztahů v rámci networkingu, vytváření nových vztahů a vazeb a přínosných osobních setkání. To vše nyní přejde do virtuálního světa.
Přechod od fyzických do digitálních událostí bude velkým kulturním posunem i v novém roce. K obrovskému zlepšení kvality i samotných výsledků on-line konferencí a setkání již dochází. Kvalita se prosadila jednoduše praxí samotnou i vlastním zvyšováním efektivity těchto událostí. Online události už začínají dostávat konkrétní podobu, a přestože ještě nejsou dokonalé, výsledky networkingu zprostředkované prostřednictvím virtuálních summitů se letos rozhodně zlepší. Ve výsledku pak převáží hybridní přístup.
Hybridní konference, které mají fyzickou i on-line účast, budou dalším krokem k efektivnímu networkingu v distribučním a prodejním kanále. Díky digitálním událostem se může na on-line událostech podílet více účastníků, což rozšiřuje publikum nad rámec fyzických událostí. Výhody setkávání a budování vztahů se však nedají plně replikovat do on-line světa a fyzické události s osobní přítomností si v podnikání udrží klíčovou roli.
S přizpůsobením firemních zákazníků se změní i podoba trhu
Pandemie měla obrovský dopad na charakter prodejního a distribučního kanálu. Rok 2021 bude představovat posun. Rostoucí množství souborů návrhů a spravovaných služeb začne mít konečně své dopady. Nové technologie se budou i nadále prosazovat v oblasti IoT a Big Data a umožní využití jejich síly k přidávání hodnoty pomocí souborů návrhů zaměřených na práci z domova. To v důsledku vytvoří pro prodejce a distributory efekt vlny.
Partneři, kteří dokážou rozšířit své produktové portfolio o softwarové balíčky a spravované služby, které pomohou jejich zákazníkům na cestě digitální transformace, se budou schopni adaptovat a prosperovat. To může vytvořit posun směrem k modelu zaměřeném na koncové uživatele u větších značek, zatímco menší partneři budou i nadále hledat možnosti nové přidané hodnoty u svých nabídek prostřednictvím poradenských služeb. Stanou se tak odborníky, nejen pouhými prodejními partnery.
Aktuální problémy s dodavatelským řetězcem a distribucí postupně vymizí
Velké výzvy nás nadále čekají s problémy distribuce v prodejním kanálu. V roce 2020 došlo k uzemnění letového provozu, což brzdilo ty partnery, kteří se rozhodli využívat jako svou dopravní síť komerční letadla. To, co mohlo být příležitostí, je nyní v případě letecké dopravy problém. Logistické výzvy zůstanou i počátkem roku 2021. Očekávejme však, že se to v průběhu roku zlepší. Výzvou do budoucna je správa úrovní objednávek a omezení zpoždění zásilek. Dřívější závislost na infrastruktuře třetích stran způsobuje problémy, a proto můžeme nyní vidět, že se kanál snaží zajistit logistiku vlastními silami.
Lukáš Paskovský, Senior Manager, Partner Marketing EMEAI, Western Digital
Western Digital vytváří ideální prostředí pro data. Společnost podporuje potřebné inovace, které pomáhají zákazníkům zaznamenávat a uchovávat stále rostoucí objem dat v jejich diversitě, a také nabízí možnost k uloženým datům snadno přistupovat a transformovat je. Kdekoli se data nacházejí, od pokročilých datových center přes mobilní snímače až po osobní zařízení, špičková řešení Western Digital poskytují nástroje, jak využít všech možností dat. Datacentrická řešení společnosti Western Digital jsou na trhu dostupná pod značkami Western Digital®, G-Technology™, SanDisk® a WD®.
© 2021 Western Digital Corporation a její pobočky. Všechna práva vyhrazena.