Od výrobců a distributorů

Ředitel není navzdory rekordnímu zisku zcela spokojen - opět!

Nedávno zveřejněná účetní závěrka EET Group pro rok 2013 vykazuje rekordní zisk a růst příjmů i provozního zisku (EBITA). I přes obtížné podmínky na trhu v oblasti IT a spotřební elektroniky skupina uspěla, a to 12. rok po sobě. V jejich seznamu to jsou nejlepší výsledky v 27leté historii skupiny. A přesto ředitel není zcela spokojen.

EET Group

Ředitel není navzdory rekordnímu zisku zcela spokojen - opět! EET Group je největším evropským distributorem v zabezpečovací technice, náhradních dílů a příslušenství pro počítače, tiskárny, tablety a mobilní telefony. Společnost, která má sídlo v Birkerød a logistické centrum v Ballerupu, působí prostřednictvím 31 obchodních kanceláří ve 26 zemích, zaměstnává téměř 500 zaměstnanců a obsluhuje více než 40.000 zákazníků. Hlavní předmět podnikání je zaměřen na čtyři oblasti podnikání: díly a příslušenství pro počítače, tiskárny, tablety a mobilní telefony; domácí zábava & lifestyle elektronika; zabezpečovací technika a POS a Auto-ID. Společnost ve svém portfóliu má dlouhý seznam vedoucích značek v těchto oblastech a celkem 500 různých brandů s více než 600.000 položkami v celé EET Group. EET Group za rok 2013: Čistý příjem: 1,573 mld. DKK (2012: 1,427 mld. DKK) EBITA: 109 mil. DKK (2012: 108 mil. DKK) Vlastní kapitál: 313 mil. DKK (2012: 297 mil. DKK) Zisk mluví sám za sebe S čistými tržbami ve výši necelé 1,6 miliardy DKK a ziskem z provozní činnosti (EBITA) ve výši 109 milionů DKK, EET Group opět dokázala narůst jak v tržbách, tak v zisku za rok 2013. Nárůst příjmů byl dosažen částečně díky akvizicím a z části díky organickému růstu na trhu, který byl v klíčových oblastech pro výrobky a spotřební elektroniky IT zvláště obtížný. Hovoříme-li o výsledcích, generální ředitel skupiny John Thomas říká, "Zisk mluví sám za sebe. Po 12-ti letech po sobě nyní EET zaznamenala zlepšení svého provozního zisku, který musí být považován za vyhovující z hlediska současných tržních podmínek. Ale musím přiznat, že jsem doufal, že provozní zisk bude vyšší, než 109 milionů DKK. Věřím, že jsme v posledních letech výrazně rozvinuli naše produktové portfólio a zároveň mohutně investovali do rozvoje nových obchodních oblastí a konceptů, ale návratnost stále ještě není taková, jakou jsem očekával. Proto považuji výsledek účetní závěrky na přijatelné úrovni, ale stále je zde prostor pro zlepšení. " Akvizice v roce 2013 V březnu 2013 EET Group rozšířila portfólio v oblasti digitální TV a "livingu" od dánské firmy Kjærulff 1, aby posílila svoji nabídku produktů v oblasti domácí zábavy a lifestyle elektroniky, jedné ze čtyř hlavních oblastí podnikání skupiny. V září 2013 EET Group převzala aktivity rakouského distributora kabelů Kaminek a v prosinci 2013 získala většinový podíl ve společnosti Clint ApS, dánského výrobce digitálních A/V produktů. Vítězství na obtížném trhu "Náš úspěch na trhu je způsoben několika faktory," říká COO skupiny Claus Ring. "Naším hlavním cílem je vytváření přidané hodnoty pro naše zákazníky a děláme to tak, že se snažíme zajistit nejlepší “one stop shop” v pojetí průmyslu s pravděpodobně nejlepší dostupností produktů v našich hlavních obchodních oblastech v Evropě. A co víc, neustále se soustředíme na optimalizaci našich procesů ve prospěch našich zákazníků, například prostřednictvím e-obchodování, počtu unikátních prodejních nástrojů, a to především s našimi vysoce kvalifikovanými pracovníky, kteří zajišťují, že naši zákazníci mají vždy pozitivní zkušenost s nakupováním u EET. Zní to jednoduše, ale vyžaduje to zaměření se na tento cíl každý den." V uplynulých letech uspořádala EET Group každoroční mezinárodní školení pro mladé uchazeče z celé Evropy, kterým jsou nabízeny cílená interní vzdělávání ve specializovaných oborech skupiny. Tréninkový program je zaměřen na to, aby i přes rychlý růst skupiny měla organizace stále nejlepší vlastnosti na trhu, tak může nabídnout svým zákazníkům nejlepší možné služby. Analýzy v posledních letech ukazují, že EET Group byla mezi nejlepšími společnostmi v odvětví, pokud jde o tvorbu pracovních míst. V roce 2013 skupina EET vytvořila další pobočky na “zelené louce” v řadě východoevropských zemí, včetně pobaltských států, v Maďarsku a Rumunsku. Skupina má díky tomu v současné době obchodní zastoupení ve 31 zemi v regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika). Místní kanceláře jsou zařízeny tak, aby vyhovovaly potřebám výrobců a dodavatelů, kteří dávají přednost místní distribuci. Jednoduše řečeno distributoři by chtěli být globální, ale jednají lokálně. Tato schopnost byla jedním z hlavních důvodů, proč si např. v roce 2013 společnost Sony vybrala EET Group jako svého evropského distributora náhradních dílů. Obrovský růstový potenciál CEO John Thomas neplánuje zastavení růstu a zpomalení. Určitě ne, pokud jde o tempo, ambice a očekávání letošního výsledku. "Stále máme spoustu oblastí, kde můžeme růst. V posledních letech jsem například rozšířili řadu nových obchodních oblastí, kde máme dosažen zatím jen omezený podíl na trhu, a proto představují značný růstový potenciál. V obchodních oblastech, jako je "zabezpečovací technika" a "POS a Auto ID" zejména, máme dost ambiciózní očekávání, pokud jde o růst. Obě tyto oblasti již ukázaly velký rozvoj v roce 2013 a jsem si jist, že to bude pokračovat.” Když jsme se zeptali přímo, zda jsou v plánu další akvizice, generální ředitel společnosti John Thomas odpověděl: "Provedli jsme více než 20 akvizic během mého působení jako ředitele. Naposledy v lednu 2014, kdy jsme investovali do britského distributora EAF Supply Chain, který má 80 zaměstnanců . Naším cílem jsou 2-3 akvizice za rok, což odpovídá roku 2013, ale důležité je pro nás i nadále mít možnost vytvářet organický růst, který překračuje celkový růst trhu. A to znamená získávat podíly na trhu každý den." Na závěr generální ředitel odpovídá na otázku, kde je hranice růstu: "Před dvěma lety jsme prohlásili, že během několika let chceme dosáhnout příjmů ve výši 1,5 mld. DKK, a teď máme více, než byl náš cíl. Naším dalším cílem je překročit 2 miliardy DKK. Nicméně to by mělo být považováno pouze jako startovní čára na cestě ke 3 miliardám DKK, protože naše společnost má na trhu stále ještě velký nevyužitý potenciál. Takže nemohu dát přesnou odpověď na tuto otázku."