Minipivovary jako příležitost pro prodej tiskáren OKI
Řemeslné pivo neboli „Craft beer“ je víc než jen módní trend. Přispělo k oživení klesajících prodejů piva a láká nové generace konzumentů.
- 12. 2. 2021
- 2 min
Obliba pití řemeslného či craftového piva v Česku znamená, že stovky malých pivovarů soupeří o místo na trhu. Vyniknout mezi konkurenčními řemeslnými pivovary a většími značkami může být pro malou firmu náročné. Menší pivovary proto musí najít kreativní a nákladově efektivní způsoby, jak upoutat. Marketingový rozpočet velmi malých až středních pivovarů se zároveň nemůže ani zdaleka rovnat s prostředky, kterými disponují jejich větší protějšky.
Společnost OKI má zkušenosti s podporou pivovarnického trhu a ví, že zatímco větší pivovary si mohou sjednat speciální ceny za stovky tisíc vytištěných etiket a také prostor pro jejich skladování, menší pivovary by mohly získat výhodu tím, že využijí interní tisk.
Pomocí vhodné tiskárny, jako je například tiskárna štítků OKI Pro1050, mohou malé pivovary vytisknout přesný objem etiket, když je potřebují, a to až 8 000 etiket denně. Pivovary tak ušetří výdaje za využívání externích dodavatelů tisku a také se zbaví dodacích lhůt. A díky možnosti tisku už od jedné etikety to také znamená, že personalizované etikety jsou další cenově dostupnou příležitostí. Personalizace produktů může přinést změnu, když uvážíme, že 80 % zákazníků preferuje značky, které nabízejí individuální zážitek.
Tiskárna štítků řady Pro1050 od společnosti OKI se hodí pro jakýkoli pivovar, který chce snížit náklady prostřednictvím tisku vlastních štítků. Toto kompaktní zařízení umožňuje tisk barevných etiket v malých sériích na vyžádání. K tomu přidává všestrannou manipulaci s médii a tvorbu voděodolných etiket, které jsou ideální pro použití v chladicích prostorách. Tiskárna OKI Pro1050 navíc může řemeslným pivům pomoci využít nový barevný rozměr díky tisku CMYK+bílá. Poskytuje rovněž větší flexibilitu v designu etiket, včetně etiket pro tmavší lahve a celé řady médií, například papíru, syntetických materiálů, čirých, barevných nebo texturovaných.
Tisk variabilních dat (VDP) je další oblast, kde model Pro1050 přidává pivovarům hodnotu a umožňuje jim tisknout malé série etiket s různými názvy piv, sezónní výrobu, natisknout název maloobchodního prodejce, distributora nebo jakékoli jiné proměnlivé informace, jako je čarový kód, údaje o malé várce a podobně.
Není to však jen interní tisk etiket, kde mohou menší pivovary získat konkurenční výhodu. Řada barevných A3 tiskáren OKI C800 umožňuje produkci široké škály marketingových materiálů, které se tisknou interně, a přitom v profesionální kvalitě. Od límců na lahve po voděodolné nápojové lístky, které se netrhají, pozvánky na akce, volně stojící bannery a samolepicí podlahové a okenní nálepky. To vše a mnohem více umožní řemeslným pivovarům zajistit si aktivní propagaci a nabízet zákazníkům možnost přizpůsobit si akce a pivní obaly podle vlastních představ.