Od výrobců a distributorů

Avnet představuje Filipa Pavlíčka

Zeptali jsme se Filipa Pavlíčka, produktového manažera divize IBM SW, na několik otázek. Zajímá vás jeho náhled na to, co se děje (nejen) ve světě softwarových řešení IBM? Čtěte dál!

TD SYNNEX

Avnet představuje Filipa Pavlíčka Můžeme se hned v úvodu zastavit u vašeho portfolia služeb a řešení? IBM díky své akviziční politice své portfolio neustále rozšiřuje, díky čemuž se v naší nabídce najdou produkty téměř „na všechno“. Na druhou stranu to nemusí být vždy zcela přehledné pro partnery a zákazníky a jednoznačně si to vyžaduje odlišný přístup, než mají jiní SW vendoři. Například, jiná, nejmenovaná softwarová společnost, která patří mezi největší a nejuznávanější softwarové firmy světa, má zároveň tolik produktů, že je spočítáte na prstech obou rukou. Pak je Vaše marketingová i pre-sale strategie úplně jiná, než když máte produktů 4500 jako má IBM. Jaké nároky tato rozmanitost vašeho produktového portfolia klade na členy IBM SW teamu? Náš tým musí být schopni nabízet, tvořit a pomáhat realizovat řešení našim partnerům, které maximálně vyhovuje jejich požadavkům. Nestačí jen jednoduše prodávat „kanceláře v krabicích“. Z tohoto důvodu je potřebné sledovat trendy a snažit se být vždy alespoň krok před aktuální poptávkou trhu tak, abychom mohli poskytovat kompletní a profesionální servis naší partnerské síti, o což se vždy snažíme. Jen tak si můžeme zasloužit přívlastek Value-add distributor. Jak jste již zmínil, vaše portfolio je velmi rozsáhlé. Jak pomůžete vašim partnerům nebo zákazníkům, aby se snadno zorientovali a vybrali odpovídající produkt? Aby si u nás partneři či jejich zákazníci mohli vybrat ten správný produkt, nabízíme na našem trhu ojedinělou možnost realizace Proof of Technology (PoT) na téměř jakýkoliv IBM produkt v rámci našeho AVNET EDUCloudu. Ten v podstatě představuje naši vlastní virtuální laboratoř, kde jsou pro naše partnery k dispozici připraveny téměř všechny produkty IBM SW, které si tak snadno může vyzkoušet „na vlastní kůži“. Partner si pak jen zvolí, který produkt ho zajímá a ten se mu poté automaticky nainstaluje v rámci naší infrastruktury. Zároveň dostane v ucelené formě veškerou existující dokumentaci a samozřejmě i laby, které slouží právě k demonstraci PoT. V rámci každého prostředí jsou k dispozici také cvičná data, proto je tato forma mnohem lepší, než si někde instalovat demo nebo trial verzi produktu. Zde zkrátka dostanete vše nainstalováno - včetně importu dat i dokumentace - a můžete se soustředit přímo na samotný produkt. Ze svých zkušeností vím, že praktická ukázka řešení IBM partnerům výraznou měrou pomůže v jejich rozhodování a výběru toho správného IBM řešení. Můžete zmínit softwarové trendy? Ve kterých oblastech pozorujete útlum a kde naopak vzestup? Pokud bych měl zmínit nějaký obecný trend okolo softwarových IBM řešení, cítím pozvolný útlum v oblastech infrastrukturálních softwarových řešení, (většina zákazníků už má zkrátka svá řešení zálohována a monitorována), který byl dlouhou dobou jednoznačně nosnou oblastí. Naopak pozoruji vzestup v oblastech systémů „expertních“, kde je více než IT znalost potřeba znalost obchodu a stavu trhu. Proto produkty z oblastí Business Inteligence, Business Analytics či Big Data začínají být stále žádanější a Avnet na toto jednoznačně reaguje. Nerad bych ovšem na nějakou oblast zapomněl, protože i oblast bezpečnosti nebo sociálních sítí je v podání IBM SW značně inovativní. Na závěr nám ještě prozraďte, jak na tyto trendy reaguje Avnet, aby byl stále mezi Value-add distributory pro partnery něčím výjimečný? Společnost Avnet se snaží identifikovat progresivní technologie a řešení a ty pak začleňovat do svého portfolia. Výsledkem této činnosti je například fakt, že jsme od konce loňského roku jediným Value-add distributorem produktů společnosti Fiberlink v Evropě, která nabízí software MaaS360, který je určen pro správu mobilních zařízení (MDM). Velmi obdobný exklusivní kontrakt máme i se společností Softlayer, která nabízí virtuální infrastrukturu a hosting řešení na jejich unikátní platformě. Paradoxem je, že tyto společnosti byly následně zakoupeny přímo IBM, takže naše volba byla velmi progresivní, ale díky platným smlouvám můžeme tyto produkty a služby nabízet ještě předtím, než budou zařazeny do prodejních programů IBM. Tomu říkám konkurenční výhoda!