Značka nebo kopie?
- 14. 3. 2011
- 1 min
Čína umí dělat perfektní kopie čehokoliv. Kopírování nejrůznějších značek oblečení nemusím snad ani zmiňovat. Kopii hodinek značky Rolex donesl známý do hodinářství a zkušený hodinář přiznal, že by jen stěží poznal rozdíl mezi originálem a kopií. Až tak jsou v Číně dobří.
Vtipné řeči typu: „Čím víc proužků, tím víc Adidas“ už vyšly z módy, „Můžu mít tyhle obyčejné neznačkové boty v Nike? Poškejte, ža tši minuty bude Nike,“ „Sto korun, sto korun – Máte od toho potvrzení? – To je zdarma…“ už pobaví málokoho a nyní přichází kopírování něčeho jiného. Číňané své síly upnuli na kopírování nejrůznějších značek mobilních telefonů vyšší třídy. A opět – jsou opravdu dobří.
Ale proč lidé kupují kopie? Odpověď je zcela zřejmá – kopie jsou mnohonásobně levnější a navíc na první pohled nepoznáte žádný rozdíl. Tak proč si drahý přístroj nekoupit za pár stovek?
Velké firmy si již zvykly na plagiátorství svých výrobků. Dokonce s tímto „fenoménem“ počítají i v marketingových plánech. Co však ty menší firmy? Pro ně něco takového může být likvidační. Bohužel obrana proti tomu je stále v nedohledu.