Ze spojení FedExu a TNT by mohly profitovat i české firmy

21. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Smartex)
Na trhu s logistickými službami se odehrála významná změna – jeden z největších hráčů, americká společnost FedEx, učinil nabídku svému rivalovi v podobě nizozemského TNT Express. Případné sloučení, které ještě podléhá schválení antimonopolních úřadů, by výrazně promluvilo do nabídek služeb a cen a vedlo k vytvoření větší konkurence v Evropě, a to včetně České republiky.

„Pokud vše dopadne jak má, a úřady spojení posvětí, vznikla by společnost s obrovskou působností na trhu přepravy po celém světě a potenciálem stát se dominantním hráčem. FedEx v tuto chvíli generuje více než šestinásobek příjmů TNT a z akvizice by významně těžil, protože povede k masivnímu zvýšení jeho podílu na trhu v Evropě,“ řekl Alexandr Michaljanič, jednatel společnosti Smartex.

Akvizice by měla být dokončena v první polovině roku 2016, ale jen za předpokladu, že vše schválí antimonopolní úřad Evropské unie. Ten sice v roce 2013 zablokoval nabídku na převzetí TNT společností UPS, ale ve prospěch této transakce hraje fakt, že FedEx oproti UPS působí především v USA. To znamená, že spojením by došlo především k doplnění a rozšíření služeb do dalších zemí a světadílů a nikoliv k překryvu.

Změna je lákavá pro všechny subjekty, které využívají mezinárodní dopravu. Nejenomže bude mít významný vliv na snížení ceny, ale FedEx tímto krokem významně navýší svůj podíl na trhu v Evropě. Podle údajů společnosti DHL z letošního března je totiž FedEx jedním z nejmenších logistických integrátorů v Evropě s podílem na trhu ve výši 10 %. DHL vede s 41 %, následuje UPS s 25 % a TNT s 12 %. Po dohodě by se FedEx stal druhým největším hráčem logistiky v Evropě. Akvizice navíc umožní společnosti FedEx snížit výdaje na svůj provoz, a to díky nové základně, a efektivněji tak konkurovat ostatním přepravcům.

„Čeští zákazníci využívající služby TNT poznají spojení okamžitě. Zatímco servis TNT v Evropě je z hlediska spolehlivosti na vysoké úrovni, velmi důležitý transatlantický trh je pro TNT z našeho pohledu Achillovou patou, neboť nedokáže efektivně operovat v USA. Spojením dojde především ke zkvalitnění služeb, ale také ke zrychlení přepravy, což je pro mnohé české firmy velmi důležitý faktor. Stinnou stránkou této akvizice z pohledu českého zákazníka je snížení již tak nízké míry variability na trhu expresních přeprav. I přesto jsou naše očekáváni veskrze pozitivní,“ dodal Alexandr Michaljanič.

Štítky: 

Podobné články

Trendy v logistice 2020

9. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Der Kurier)
Před námi je začátek nového desetiletí a s časem jde kupředu také logistika. Trendy stále naznačují poptávku po co nejrychlejších službách, digitalizaci, neustálý nárůst e-commerce, ale i tlak na zlepšování služeb v segmentu B2B. Čtěte více

Češi si pro zboží z e-shopu rádi dojdou, dopravu zdarma by chtěli při nákupu nad 1 000 korun

10. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Dodání zboží zákazníkovi. Základní, ale zároveň jeden z nejnáročnějších úkolů pro e-shopy dneška. Rychlost i kvalita doručení balíčku hrají významnou roli v budoucím návratu nakupujícího do internetového obchodu. Nejen těmto tématům se věnuje právě vydaná Studie dopravních služeb, kterou připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Čtěte více

CES 2019 představil Harley na elektřinu a chytrý záchod (2. část)

28. 1. 2019. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: DCD Publishing)
Minulý týden jsme vám představili podstatnou část novinek z letošního CESu ze segmentů chytrých telefonů. televizí a zábavy. Nyní na ně volně navážeme neméně důležitými odvětvími, jako jsou chytrá domácnost, doprava nebo zdraví. Budete se divit, co vše jsme si pro vás přichystali. Čtěte více

Trh kurýrních služeb a trendy v logistice

27. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Der Kurier)
S přirozeným vývojem společnosti se vyvíjí také služby všeho druhu. Výjimkou není ani logistika, kde se s vysokou konkurencí zvyšují také nároky zákazníků, a to jak na B2B, ale zejména na B2C trhu. Od dob, kdy doručování trvalo několik dnů i týdnů už uběhlo hodně vody a čekání na balík se už nenosí. To platí zejména v období Vánoc. Čtěte více