Zanedbaná digitalizace? Lidem nejvíc vadí zbytečné poplatky, spamy a návštěvy poboček

3. 11. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Enehano Solutions)
Za poslední rok udělala řada firem v digitalizaci a automatizaci svých služeb velký pokrok, přesto má většina z nich v této oblasti rezervy, které mají negativní vliv na jejich zákazníky. Z negativních důsledků zanedbané digitalizace nebo automatizace vadí lidem nejvíce poplatky za převod mezi účty, spamové e-maily, zbytečné návštěvy poboček a poplatky při platbách kartou.

Aktuální průzkum mezi více než 500 respondenty ukázal, že zákazníkům vadí především nedokonalosti, které souvisejí s oblastí financí. „Přestože banky a další finanční společnosti jsou v digitalizaci a automatizaci svých služeb ze všech firem u nás nejdále, stále existují oblasti, které nejsou ideálně vyřešené. A to pochopitelně negativně dopadá i na koncové zákazníky, “ vyjmenoval obchodní ředitel Enehano Solutions Michal Peška.

Problémové poplatky  

Největšímu počtu lidí, téměř 2/3, vadí poplatky za převod mezi různými účty, 55 % zákazníků má problém s poplatky při platbách kartou a 38 % lidí vadí vysoké poplatky za převody financí do zahraničí. „Vhodnou automatizací procesů může přitom banka tyto operace výrazně zrychlit a zjednodušit. Ušetří tak personální náklady a nemusí za podobné služby účtovat zbytečně vysoké poplatky,“ řekl Peška a dodal: „Snížit nebo zrušit tyto poplatky pomáhá i zvládnutá digitalizace, kdy lze čím dál tím víc podobných operací zvládnout bez pomoci banky skrze internetové nebo mobilní bankovnictví.“

Spam horší než poplatky?

Dokonce ještě více než některé poplatky vadí zákazníkům spamové e-maily, které jim nabízí věci a služby, co je nezajímají. Podle průzkumu vadí více než polovině zákazníků, přičemž problém se spamy se zvětšuje s věkem. Zatímco mladší lidé ve spamech až takový problém nevidí, ve věku okolo padesátky vadí irelevantní komerční e-maily dvěma třetinám lidí.

Jen o něco méně vadí lidem také otravná a pro ně nepodstatná reklama na sociálních sítích. Konkrétně s ní má problém 51 % zákazníků. „Oba nešvary jsou výsledkem jednoho a toho samého problému. Firmy své zákazníky neznají, nemají o nich celistvý přehled a nezvládají stále vyšší nároky na personalizaci marketingové komunikace. Ty lze pokrýt jedině automatizací za pomocí AI algoritmů, které na základě historických dat vyhodnotí pro každého zákazníka jinou variantu komunikace,“ popsal Peška.

Hlavně ne na pobočku

Nadpoloviční většině lidí vadí také nezbytné osobní návštěvy firmy nebo pobočky kvůli maličkostem či formalitám. Typicky jde o změny kontaktních údajů a dokladů nebo podpisy smluv. „Bezkontaktní obsluhu klientů nejen v bankách, ale například i v pojišťovnách, řešíme v poslední době velmi často a očekáváme, že do roku 2022 půjde o zcela běžnou službu, kterou budou poskytovat firmy a instituce napříč jednotlivými obory,“ uzavřel Michal Peška z Enehana.

Podobné články

Firmy v Česku plánují do digitalizace do roku 2025 investovat přes 60 miliard korun

9. 12. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAP ČR)
České firmy očekávají změny na trhu a plánují na ně reagovat – 62 % podniků si myslí, že se jejich odvětví do tří let promění. Do digitalizace se podniky chystají investovat 61 miliard korun. Na druhou stranu do digitalizace HR plánuje i přes stále nízkou nezaměstnanost a nedostatek kvalifikovaných pracovníků nejvíce investovat jen devět procent českých firem. Čtěte více

Pět největších mýtů o digitální transformaci v průmyslové výrobě

2. 12. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ness Czech)
Digitální transformace patří mezi prioritní věci managementu řady výrobních firem a diskutuje se o ní bez ohledu na průmyslové odvětví. Podniky tuší, že se bez digitální transformace v budoucnu neobejdou. Neví však, kde začít a jak vlastně vypadá celková koncepce přeměny podniku. Co vlastně digitální transformace znamená? Které otázky je třeba si položit a zodpovědět, než se podnik do této iniciativy pustí? Čtěte více

Většina firem kvůli nízké kvalitě svých dat přichází o peníze

18. 10. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ataccama)
Podniková data jsou v době nástupu umělé inteligence cennou komoditou. Podle Ataccamy však prozatím dosáhlo datové dospělosti jen 16 % firem. Zbylé firmy kvůli nízké kvalitě dat přicházejí o peníze. Čtěte více

HP řešením Metal Jet S100 mění tradiční způsoby výroby

29. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Společnost HP Inc. zahájila prodej řešení Metal Jet S100. Nové zařízení umožňuje navrhovat inovativní produkty a digitálně tisknout kvalitní díly v masovém měřítku, čímž přispívá k transformaci průmyslových odvětví a pomáhá využít technologii 3D tisku kovových dílů v masové výrobě. Čtěte více