Zákazníkům Microsoftu vyhledá partnery Pinpoint

27. 5. 2011. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Microsoft)
Společnost Microsoft představila portál Microsoft Pinpoint, který umožňuje návštěvníkům z řad firem a organizací snadněji vyhledávat a vybírat z 3 300 partnerských firem Microsoftu v Česku. Web s prvky sociálních sítí umožní potenciálním zákazníkům partnery nejen vyhledávat podle řady různých kritérií, ale i hodnotit a podle hodnocení ostatních je rovněž vybírat.

„Naši zákazníci měli dosud několik možností, jak najít správného dodavatele, ať už jde například o katalog partnerů, vyhledávač řešení nebo web autorizovaných prodejců. Cílem Microsoft Pinpoint je integrovat hlavní informace z těchto webů do jediného portálu a tím jim celý proces výběru usnadnit,“ řekl Martin Tolar, obchodní ředitel pro malé a střední firmy ve společnosti Microsoft.

Portál Microsoft Pinpoint funguje jako podrobný adresář partnerů Microsoftu s prvky sociálních sítí. Obsahuje nejen podrobné profily partnerských společností, ale i softwarové aplikace a služby, které nabízí. Veškeré informace o sobě a své nabídce přitom mohou partneři sami upravovat. V adresáři lze vyhledávat prostřednictvím různých kritérií, například podle sídla nebo úrovně partnera, oboru či typu potřeby zákazníka, doby od uvedení aplikace na trh a podobně.

Novinkou v oblasti výběru dodavatele aplikací a služeb založených na technologiích společnosti Microsoft je pak možnost vkládat na portál zákaznické recenze. Zákazníci mohou hodnotit jako samotné partnery, tak i jejich aplikace a služby. Hodnocení pak slouží ostatním návštěvníkům portálu jako reference usnadňující jim jejich vlastní výběr.

„Portál přináší novinky i partnerům. Mohou na něm například získávat analýzy vyhledávání a přístupu ke svým profilům a s jejich pomocí optimalizovat formu poskytnutých informací tak, aby byly pro zvolenou cílovou skupinu zákazníků více srozumitelné a atraktivní. Tím vším se z portálu Microsoft Pinpoint stává nejen prostor pro sdílení informací, ale i vytváření obchodních příležitostí pro vlastníky firem a technologické odborníky,“ doplnil Martin Tolar.

Podle nedávné studie společnosti IDC vytvořil Microsoft a jeho partnerská síť za rok 2010 podle odhadů tržby v hodnotě 580 miliard dolarů. V roce 2007 to přitom bylo 475 miliard, tedy o 100 miliard méně. Podle studie také Microsoft a jeho partnerská síť zahrnuje 42 procent všech zaměstnanců IT firem, kteří přinesli ekonomice v roce 2009 téměř 500 miliard na daních.

Celosvětově je dnes do sítě Microsoft Partner Network, jejíž struktura byla změněna na podzim roku 2010, zapojeno 640 tisíc partnerů. Uskutečněné změny ve struktuře programu odráží i portál Microsoft Pinpoint. Zohledněny byly jak čtyři nově vytvořené úrovně členství s odstupňovanými výhodami, které lépe odpovídají prodejním scénářům a jsou pro zákazníky srozumitelnější, tak i speciální cloudové programy jako Cloud Essentials a Cloud Accelerate.