Zákazníci vyžadují od poskytovatelů internetových služeb pokročilou podporu

11. 7. 2015. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Zyxel)
Poskytovatelé internetových služeb (ISP) modernizují síťové infrastruktury, aby mohli zajistit vysokorychlostní připojení pro všechny. Reagují tak na rostoucí požadavky spotřebitelů i povinnosti ukládané státem. I když reklama určená k získání nových uživatelů může zdůrazňovat rychlost, spokojenost zákazníků má více rozměrů. Poskytovatelé se musejí zaměřovat na oblasti a trendy, které jim umožní zvládat fluktuaci zákazníků.

Nedávný celoevropský průzkum, který si objednala společnost Zyxel, se zabýval otázkou, nakolik jsou zákaznici spokojeni s podporou a informacemi, které poskytují ISP – a jaký to má vliv na celkovou spokojenost s danou službou. Celková spokojenost, a nikoli pouze rychlost připojení nakonec rozhoduje o udržení zákazníka, a poskytovatelé by jí měli věnovat pozornost. Poskytovatelé internetových služeb musejí být schopni se přizpůsobit a nabízet pomoc, aby uspokojili měnící se požadavky uživatelů a efektivně řešit problémy. Výzkum ukázal, že služby zákazníkům jsou ve většině zemí značně neuspokojivé, a že vysoké rychlosti širokopásmového připojení nejsou nezbytně spojeny s efektivními službami pro zákazníky.

Ústní předávání informací je jedním z nejúčinnějších nástrojů pro získávání nových zákazníků. Podporu při řešení problémů, kterou poskytuje ISP, však považuje za dostatečnou méně než jeden ze čtyř spotřebitelů. Dlouhodobá loajalita má přitom klíčový význam pro ISP, kteří chtějí konkurovat a rozvíjet svou zákaznickou základnu. Ze srovnání jednotlivých evropských regionů vyplývá, že nejspokojenější jak s rychlostí širokopásmového připojení, tak se službami svého ISP jsou spotřebitelé v České republice.

Technickým problémům se nelze zcela vyhnout a když nastanou, mají služby poskytované zákazníkům mimořádný význam. To lze ilustrovat na tom, že i když jsou němečtí zákazníci podle průzkumu nejméně spokojeni s rychlostí svého domácího širokopásmového připojení, ukazuje se, že jsou zdaleka nejspokojenější se svými poskytovateli. Celkem 31 % z nich totiž uvedlo, že jim ISP poskytuje veškerou podporu nutnou pro vyřešení problémů s připojením. Naproti tomu ve Spojeném království, které je na tom z hlediska nízké rychlosti širokopásmového připojení podobně jako Německo, je spokojenost zákazníků se službami nejnižší v Evropě.

Spotřebitelé chtějí individuálně nastavené balíčky služeb, které vyhovují jejich neustále se měnícím potřebám, a především chtějí vědět, že za své peníze dostávají odpovídající protihodnotu. Technologicky zdatní uživatelé vyžadují ve své stávající síti přístup k nejnovějším funkcím. Počet lidí, kteří kladou důraz na zabezpečení a bezpečnost na internetu, se zvyšuje. Poskytovatelé jsou tedy pod značným tlakem, aby poskytovali podporu zákazníkům, kteří vyžadují nadstandardní služby.

Pouze každý desátý Evropan uvádí, že mu ISP doporučuje, jak v domácí síti zavádět různé funkce. Pokud lidé nemají přístup k podpoře, kterou potřebují, existuje reálné nebezpečí, že ji půjdou hledat jinam. Pro ISP to znamená, že potřebují najít snadný způsob, jak poskytovat podporu a doporučení, aniž by to týmům pro služby zákazníkům zabíralo příliš času. V konečném důsledku spotřebitelé očekávají, že budou připojeni k síti, která bez problémů funguje v pozadí, a nebudou se muset starat o technickou stránku věci.

Štítky: 
Internet, Zyxel

Podobné články

T-Mobile rozšiřuje svůj bezdrátový internet na doma, nabídne 5G a rychlost až 250 Mb/s

8. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: T-Mobile)
Společnost T-Mobile rozšířila svou nabídku internetu na doma o nové tarify Bezdrátového internetu s rychlostí až 250 Mb/s. Všechny tarify využívají nejnovější 5G technologii a jsou doplněné také výhodným pronájmem nového zařízení. Čtěte více

VPortal má nový modul Pevné služby. Ukáže internet v pevném místě i jeho rychlosti

15. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČTU)
ČTÚ spustil novou verzi Vizualizačního Portálu telekomunikačních služeb, tzv. VPortalu. VPortal představuje komplexní vizualizační nástroj, který slouží uživatelům pro porovnávání kvality telekomunikačních služeb na území České republiky Čtěte více

Infografika ČTÚ: Objem přenesených mobilních i pevných dat raketově roste

4. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČTU)
Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací v 2022. Jaká jsou hlavní zjištění? Vloni bylo v ČR v prostřednictvím služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 294 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich bylo v roce 2022 přeneseno přes 14 EB. Celkový objem přenesených mobilních dat dosáhl v roce 2022 více než 943 PB při meziročním nárůstu o 62,9 %. Čtěte více

T-Mobile gigabitové připojení k internetu nabízí už více než milionu českých domácností

3. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: T-Mobile)
Společnost T-Mobile v českých domácnostech zdvojnásobila počet internetových přípojek, které umožňují stahování dat rychlostí až 1 Gb/s. Rychlý nárůst počtu přípojek umožnila jak výstavba vlastní infrastruktury optických kabelů až do domů jednotlivých zákazníků, tak loni uzavřená dohoda se společností Vodafone o vzájemném zpřístupnění infrastruktury. Čtěte více