Novinky

Zákazníci vybírají e-shop ve srovnávačích a rádcích

V loňském roce si s jejich pomocí vybíralo vhodný e-shop pro svůj nákup 52 % českých uživatelů internetu. Vyplývá to z průzkumu Heureka.cz a NMS Market Research.

Pavel Gregor
Zdroj: Heureka.cz
  • 5. 3. 2013
  • 1 min
Zákazníci vybírají e-shop ve srovnávačích a rádcích

Během tří let se obliba výběru e-shopů přes cenové srovnávače a nákupní rádce zvýšila téměř trojnásobně. Ještě v roce 2009 je využívalo jen 19 % lidí, v roce 2011 to bylo již 44 % uživatelů a v loňském roce si pro svůj nákup vybíralo e-shop jejich prostřednictvím 52 % uživatelů internetu.

„Téměř trojnásobný nárůst obliby nákupních rádců a srovnávačů cen je dán citlivostí zákazníků jak na cenu zboží, tak i na kvalitu obchodu. Zákazníci na cenových srovnávačích mohou velice rychle a jednoduše porovnat nabídky tisíce obchodů a ušetřit značnou část ceny zboží. V případě nákupního rádce mohou k tomu navíc nakoupit v ověřeném a spolehlivém obchodě,” řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Klesá naopak tendence vyhledávat e-shopy prostřednictvím internetových vyhledávačů. „Situace na internetových vyhledávačích se obrátila. Zatímco v roce 2009 vybírala e-shopy přes vyhledávače téměř polovina uživatelů, o dva roky později už to byla necelá třetina,“ řekl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a pokračuje: „Vloni už k výběru obchodu zvolila vyhledávače jen pětina uživatelů.“

Jakým způsobem vybíráme e-shopy? (Češi aktivní na internetu)

rok 2011

rok 2012
K výběru používám nákupní rádce nebo srovnávače cen44 %52 %
Obchody vybírám převážně přes internetové vyhledávače (Google, Seznam…)30 %20 %
Mám své oblíbené obchody a v těch nakupuji18 %14 %
Informace hledám na internetových fórech3 %5 %
Spoléhám se na doporučení přátel nebo na své vlastní zkušenosti6 %9 %