Xerox: Jak zaujmout zákazníka

14. 12. 2011. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Xerox)
Podle čeho se v předvánočním shonu zákazníci orientují? Kde hledají nejvýhodnější nabídky a nejoriginálnější dárky? Hrají největší roli stále klasické letáky, on-line prezentace, nebo rozhodují až podněty ve chvíli vlastního nákupu? S vrcholící předvánoční sezonou mají největší šanci zaujmout ti, kteří nabídnou lepší odpověď na konkrétní potřeby svých zákazníků.

Podle posledního průzkumu společnosti Xerox, který proběhl v USA mezi více než tisícem dospělých respondentů, je příprava zpráv na míru pro jednotlivé příjemce právě tou cestou, která pomůže značkám komunikovat s dnešními zákazníky, zahlcenými informacemi. 

Z průzkumu mimo jiné vyplynulo, že:

• více než čtyři z deseti respondentů považují za užitečné informace, které se váží k jejich specifickým zájmům.
• 45 procent žen si pravděpodobněji uchová a dále použije sdělení, které obsahuje jejich jméno, nebo řeší přímo jejich konkrétní zájem, například využitím osobní historie nákupů.

„Studie ukazují, že zákazníci jsou schopni vybavit si pouze čtyři sdělení z celkových více než tří tisíc, kterým jsou denně vystaveni,“ uvedla Christa Carone, ředitelka marketingu společnosti Xerox. „Z výsledků je jasné, že dosažení předního místa v mysli zákazníka vyžaduje správné pochopení jeho potřeb a projevení individuální pozornosti. Toho lze dosáhnout například personalizací nabídky.“

Podle průzkumu dnes přestává fungovat tradiční přístup hromadné komunikace, která využívá stejné sdělení pro všechny. Téměř jeden ze čtyř dospělých ve věku do 35 let bude pravděpodobně reagovat na e-mailovou komunikaci, zatímco ve věkové skupině nad 55 let zareaguje pouze osm procent. Až polovina zákazníků ve věku nad 35 let využije zajímavé informace předané ve formě vkládaného letáku.

Průzkum probíhal v rozvinutém tržním prostředí USA, přesto 57 procent odpovídajících uvedlo, že nevlastní mobilní telefon z kategorie tzv. chytrých telefonů či smartphones. Prodejci by se proto zatím neměli spoléhat výhradně na mobilní aplikace a QR kódy. To platí i pro český trh, protože u nás je penetrace chytrých telefonů ještě slabší.

Sada nástrojů Xerox XMPie  pomáhá mířit marketingová sdělení přímo na jednotlivé zákazníky díky jednoduchým individuálně přizpůsobeným zprávám. Xerox spolupracuje s komerčními tiskaři, kreativními i fullservice agenturami tak, aby mohli nabízet klientům nové cesty personalizované komunikace a pomohli jim vybudovat silné propojení se zákazníky. Díky technologiím si mohou lidé zvolit kdy a v jaké formě chtějí dostávat informace. Tím se z komerčních materiálů stává silný nástroj pro podporu prodeje a generování zisku.