Xerox bojuje proti padělkům spotřebního materiálu
Oborová organizace The Imaging Supplies Coalition odhaduje škody způsobenou padělky po celém světě na 3,5 až 5 miliard dolarů každý rok.
Jde o průmyslový obor, na který se černý trh soustředí, protože falešný toner je často nerozeznatelný od originálního, pokud je originálně zabalen. A zákazníci ho obvykle ani příliš nezkoumají. Přesto se může vymstít – rizika sahají od neplatných záruk až po nekonzistentní nebo špatnou kvalitu tisku.
Akce společnosti Xerox proti padělatelům přinesly následující výsledky:
- Konfiskace více než 1 500 balení padělaných tonerových kazet od Zhuhai Warmth Electronic kompatibilního výrobce v Číně, které se tvářily jako originální produkty Xerox. Akce spočívající v zabavení padělků a zastavení činnosti znemožnila společnosti užívat falešné obaly. Podobná akce proběhla proti Zhuhai Supricolor Image, která je spojená se Zhuhai Warmth.
- Dvě organizované razie v Brazílii včetně jedné ve městě Maringa, kde bylo zabaveno více než 1 000 padělaných balení tonerových kazet označených jako originály Xerox s ochrannými známkami. Ve městě Londrina došlo k zabavení 1 800 balení padělaných výrobků Xerox včetně ochranných známek a identifikačních produktových materiálů.
- Konfiskace téměř 1 000 balení padělaných výrobků Xerox v Turecku. Razie byla provedena na popud společnosti Xerox a dalších výrobců.
- Usvědčení muže z Baltimoru, který byl odsouzen na 26 let odnětí svobody za krádeže a prodej spotřebního materiálu Xerox v hodnotě 55 000 dolarů.
Xerox sestavil pro boj s aktivitami padělatelů celosvětový tým sestávající z odborníků na ochranu značky, firemní bezpečnost a právníků. Společnost také spolupracuje s dalšími výrobci, místními pořádkovými složkami, celníky a daňovými úřady.
Zákazníci se mohou vyhnout padělaným produktům a spotřebnímu materiálu hledáním ochranných známek. Například produkty Xerox mají holografickou ochrannou známku s jedinečným sériovým číslem a čárovým kódem. Pokud distributoři manipulují s ochrannými známkami nebo je odstraňují, zákazníci by měli informovat společnost Xerox o tom, kde takové zboží koupili.