Novinky

Xerox bojuje proti padělkům spotřebního materiálu

Xerox v poslední době podpořil po celém světě razie a trestní stíhání, aby ochránil zákazníky od padělaného spotřebního materiálu a produktů, které mohou vést k poškozenému vybavení, nekvalitním výtiskům a také vyšším nákladům.

Pavel Gregor
Zdroj: Xerox
  • 4. 8. 2014
  • 2 min
Xerox bojuje proti padělkům spotřebního materiálu

Oborová organizace The Imaging Supplies Coalition odhaduje škody způsobenou padělky po celém světě na 3,5 až 5 miliard dolarů každý rok.

Jde o průmyslový obor, na který se černý trh soustředí, protože falešný toner je často nerozeznatelný od originálního, pokud je originálně zabalen. A zákazníci ho obvykle ani příliš nezkoumají. Přesto se může vymstít – rizika sahají od neplatných záruk až po nekonzistentní nebo špatnou kvalitu tisku.

Akce společnosti Xerox proti padělatelům přinesly následující výsledky:

  • Konfiskace více než 1 500 balení padělaných tonerových kazet od Zhuhai Warmth Electronic kompatibilního výrobce v Číně, které se tvářily jako originální produkty Xerox. Akce spočívající v zabavení padělků a zastavení činnosti znemožnila společnosti užívat falešné obaly. Podobná akce proběhla proti Zhuhai Supricolor Image, která je spojená se Zhuhai Warmth.
  • Dvě organizované razie v Brazílii včetně jedné ve městě Maringa, kde bylo zabaveno více než 1 000 padělaných balení tonerových kazet označených jako originály Xerox s ochrannými známkami. Ve městě Londrina došlo k zabavení 1 800 balení padělaných výrobků Xerox včetně ochranných známek a identifikačních produktových materiálů.
  • Konfiskace téměř 1 000 balení padělaných výrobků Xerox v Turecku. Razie byla provedena na popud společnosti Xerox a dalších výrobců.
  • Usvědčení muže z Baltimoru, který byl odsouzen na 26 let odnětí svobody za krádeže a prodej spotřebního materiálu Xerox v hodnotě 55 000 dolarů.

Xerox sestavil pro boj s aktivitami padělatelů celosvětový tým sestávající z odborníků na ochranu značky, firemní bezpečnost a právníků. Společnost také spolupracuje s dalšími výrobci, místními pořádkovými složkami, celníky a daňovými úřady.

Zákazníci se mohou vyhnout padělaným produktům a spotřebnímu materiálu hledáním ochranných známek. Například produkty Xerox mají holografickou ochrannou známku s jedinečným sériovým číslem a čárovým kódem. Pokud distributoři manipulují s ochrannými známkami nebo je odstraňují, zákazníci by měli informovat společnost Xerox o tom, kde takové zboží koupili.