Výzvy, které nás čekají v obchodním a distribučním kanále
Lukáš Paskovský z WD se podíval na výzvy, ale naopak i příležitosti, které před vámi budou v letošním roce stát. Svět se rychle posouvá dopředu a totéž nutně platí k v oblasti partnerské distribuce v prodejním ICT kanálu.
Networking přechází do hybridních událostí
Posun k online virtuálním událostem a setkáním, který právě zažíváme, je pro obchodní a distribuční kanál jako celek nyní velkou výzvou. Využívání virtuálních událostí přinese v blízké budoucnosti jisté výhody, které se již částečně prokázaly. Nejvíce krizí zasaženými prvky v podnikání bylo udržení vztahů, vytváření nových vztahů a vazeb a přínosných osobních setkání. To vše nyní přejde do virtuálního světa.
Přechod od fyzických do digitálních událostí bude velkým kulturním posunem i v novém roce. K obrovskému zlepšení kvality i samotných výsledků on-line konferencí a setkání již dochází. Kvalita se prosadila jednoduše praxí samotnou i vlastním zvyšováním efektivity těchto událostí. Online události už začínají dostávat konkrétní podobu, a přestože ještě nejsou dokonalé, výsledky networkingu zprostředkované prostřednictvím virtuálních summitů se letos rozhodně zlepší. Ve výsledku pak převáží hybridní přístup.
Hybridní konference, které mají fyzickou i on-line účast, budou dalším krokem k efektivnímu networkingu v distribučním a prodejním kanále. Díky digitálním událostem se může na on-line událostech podílet více účastníků, což rozšiřuje publikum nad rámec fyzických událostí. Výhody setkávání a budování vztahů se však nedají plně přenést do on-line světa a fyzické události s osobní přítomností si v podnikání udrží klíčovou roli.
S přizpůsobením firemních zákazníků se změní i podoba trhu
Pandemie měla obrovský dopad na charakter prodejního a distribučního kanálu. Rok 2021 bude představovat posun. Rostoucí množství souborů návrhů a spravovaných služeb začne mít konečně své dopady. Nové technologie se budou i nadále prosazovat v oblasti IoT a Big Data a umožní využití jejich síly k přidávání hodnoty pomocí souborů návrhů zaměřených na práci z domova. To v důsledku vytvoří pro prodejce a distributory efekt vlny.
Partneři, kteří dokážou rozšířit své produktové portfolio o softwarové balíčky a spravované služby, které pomohou jejich zákazníkům na cestě digitální transformace, se budou schopni adaptovat a prosperovat. To může vytvořit posun směrem k modelu zaměřenému na koncové uživatele u větších značek, zatímco menší partneři budou i nadále hledat možnosti nové přidané hodnoty u svých nabídek prostřednictvím poradenských služeb. Stanou se tak odborníky, nejen pouhými prodejními partnery.
Aktuální problémy s dodavatelským řetězcem a distribucí postupně vymizí
Velké výzvy nás nadále čekají v oblasti distribuce v prodejním kanálu. V roce 2020 došlo k uzemnění letového provozu, což brzdilo ty partnery, kteří se rozhodli využívat jako svou dopravní síť komerční letadla. To, co mohlo být příležitostí, je nyní v případě letecké dopravy problém. Logistické výzvy zůstanou i počátkem roku 2021. Očekávejme však, že se to v průběhu roku zlepší. Výzvou do budoucna je správa úrovní objednávek a omezení zpoždění zásilek. Dřívější závislost na infrastruktuře třetích stran způsobuje problémy, a proto můžeme nyní vidět, že se kanál snaží zajistit logistiku vlastními silami.
Autor: Lukáš Paskovský, Senior Manager, Partner Marketing EMEAI, Western Digital
Profilová karta firmy
Western Digital
Společnost WD, součást Western Digital, je ve svém oboru inovátorem s dlouhodobým vedoucím postavením. Firma, která udává tempo technologiím pro ukládání dat, produkuje spolehlivé, vysoce výkonné pevné disky i disky SSD. Tyto disky jsou používány OEM partnery a systémovými integrátory v jejich stolních i přenosných počítačích, podnikových stanicích, vestavěných systémech a aplikacích spotřební elektroniky. Společnost produkuje také své vlastní produkty pro ukládání dat.
Špičková…
Více informací na profilové kartě společnosti