Vylepšení v Byznys ERP

7. 2. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Byznys)
V průběhu uplynulých dvanácti měsíců přibylo v podnikových informačních systémech Byznys ERP 124 vylepšení a bylo provedeno dalších několik stovek drobných změn a úprav.

Uživatelé Byznys ERP tak mají možnost například kontrolovat kredibilitu obchodních partnerů v několika databázích či automaticky generovat a posílat faktury ve formátech ISDOC a PDF.  

Pohodlnější výkaznictví

Vykazování nejrůznějších údajů a statistik směrem k úřadům a regulátorům je povinností, která organizace administrativně zatěžuje, aniž by poskytovala nějakou významnou konkurenční výhodu či měla nějaký obchodní přínos. Byznys ERP se proto snaží maximálně usnadnit plnění těchto povinností a minimalizovat administrativu s tím spojenou.

Nově tak je odesílání dat výkazu Intrastat možné pomocí aplikací InstatOnline nebo InstatDesk. Přiznání k dani z přidané hodnoty je možné odesílat správci daně pomocí datových schránek nebo využít EPO. Pro vybrané účetní jednotky je nově zavedeno vedení Pomocného analytického přehledu a jeho odesílání na CSÚIS. Také lze odesílat podání na ČSSZ přes portál VREP. A také hlášení ZP a Přihlášky a odhlášky zaměstnanců na zdravotní pojišťění lze nově odesílat elektronicky i pro VZP.

Automatizace a kontrola

V rámci přístupových práv lze centrálně nastavovat termín nepřítomnosti a určovat zastupující osoby. Také je možné nastavit automatickou elektronickou fakturaci pro formát ISDOC a PDF. V modulu CRM přibyl nový okruh nabídek SRM umožňující řízení vztahů s dodavateli a jejich vyhodnocení.

V Byznys ERP také přibyla volba Insolvenční rejstřík, která umožňuje kontrolu rodných čísel pracovníků na přítomnost v Insolvenčním rejstříku (www.isir.justice.cz). Při zjištěném záznamu je takový pracovník vypsán v následném protokolu a je mu to zaznačeno do kmenové karty. U obchodních partnerů neověřovat jejich bonitu pomocí Insolvenčního rejstříku nebo CreditChecku. Zjišťování důvěryhodnosti obchodního partnera lze provádět také pomocí webové služby CRIBIS.

Legislativa

Některé z nových funkčností systému Byznys ERP jsou také přímou reakcí na změnu legislativy. Mezi nejvýznamnější je možno řadit zpracování Opravných daňových dokladů k pohledávkám za dlužníky v insolvenčním řízení, automatizované vytváření opravných daňových dokladů k poskytnutým skontům a v neposlední řadě zapracování přenesení daňové povinnosti z hlediska zákona o DPH – nově i ve vztahu k poskytnutí stavebních a montážních prací.

Doprava

V oblasti dopravy v Byznys ERP došlo ke zrychlení práce s mapovým prostředím. V modulu Doprava byla přidána možnost definovat hraniční přejezdy a automaticky tak vytvářet zahraniční cestovní náhrady. Novým způsobem je řešena problematika Obchodního cestujícího, která slouží k naplánování optimální trasy.

Byl také přidán Manažer objektů, který slouží k zobrazení požadovaných objektů na mapě (např. banky, pošty, hrady atd.) Velmi praktickou novinkou, která značně snižuje administrativu, je možnost automatického generování Knihy jízd.