Novinky

Virtuální realitu Intel přeskočil, vsadil na realitu propojenou

V posledních letech se virtuální i vylepšená realita staly velkým trendem. Většina dnešních technologií má však stále řadu různých omezení a propojení fyzického prostředí se simulovanými virtuálními světy a předměty i v nich není jednoduché a probíhá za asistence řady konzolí, čidel, kamer a ručních ovladačů. Intel však toto zažité schéma hodlá změnit.

František Doupal
Zdroj: Intel
  • 19. 8. 2016
  • 2 min
Virtuální realitu Intel přeskočil, vsadil na realitu propojenou

Intel svůj koncept nazval propojenou realitou, a mělo by jít o zcela nový způsob zakoušení fyzických a virtuálních interakcí i prostředí prostřednictvím čidel a technologií nové generace. Propojená realita v podání Intelu slibuje dynamičtější a přirozenější zážitky a slibuje možnost zažít věci, které dosud v reálném světě nebyly možné.

Propojená realita v podání Intelu stojí na pěti technologických novinkách, které již brzy budou mít k dispozici vývojáři a další tvůrci, kteří se rozhodnou využít možností propojené reality:

  • Šest stupňů mobility: propojená realita zvýší svobodu pohybu ve 3D virtuálním prostoru, kdy má člověk pocit, jako by se pohyboval ve skutečném světě. Řečeno jinými slovy: jde o technologie čidel, které dohlížejí na to, že sice zakoušíte virtuální svět, ale zároveň nejste v kolizi se světem reálným.
  • Integrované sledování: propojená realita sníží potřebu složitých a nákladných sad externích čidel, která převádějí reálná prostředí do digitální podoby. Dosahuje toho pomocí snímací technologie, například kamery Intel RealSense, která je připevněna k náhlavní soupravě a dalším chytrým a připojeným zařízením. Výsledkem bude další rozšíření a lepší dostupnost i přenosnost zkušeností s VR a AR.
  • Přirozenější manipulace: propojená realita by měla přinést přirozenější interakci i manipulaci s virtuálními prostředími – člověk je osvobozen od ovladačů a nástrojů dnešních VR systémů a skutečně může ponořit ruce do simulace.
  • Bez drátů: propojená realita „odstřihne kabel od VR,” takže přinese eliminaci konzolí a ovladačů.
  • Digitalizovaný obsah z reálného světa: propojená realita vykračuje i za obsah generovaný počítačem. Jejím hlavním aspektem je schopnost přinést skutečný fyzický svět do světa digitálního v reálném čase a ztvárnit ho prostřednictvím počítačového výkonu. Nenabízí jen jeden úhel pohledu, namísto toho technologie jako Intel Replay nabízejí pohled v perspektivě 360 stupňů, a to za pomoci kódovaného videa a kompozičních algoritmů zachycovaných z několika kamer, kdy postupně dochází k digitalizaci celého prostoru.