Virtuální realitu Intel přeskočil, vsadil na realitu propojenou

19. 8. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Intel)
V posledních letech se virtuální i vylepšená realita staly velkým trendem. Většina dnešních technologií má však stále řadu různých omezení a propojení fyzického prostředí se simulovanými virtuálními světy a předměty i v nich není jednoduché a probíhá za asistence řady konzolí, čidel, kamer a ručních ovladačů. Intel však toto zažité schéma hodlá změnit.

Intel svůj koncept nazval propojenou realitou, a mělo by jít o zcela nový způsob zakoušení fyzických a virtuálních interakcí i prostředí prostřednictvím čidel a technologií nové generace. Propojená realita v podání Intelu slibuje dynamičtější a přirozenější zážitky a slibuje možnost zažít věci, které dosud v reálném světě nebyly možné.

Propojená realita v podání Intelu stojí na pěti technologických novinkách, které již brzy budou mít k dispozici vývojáři a další tvůrci, kteří se rozhodnou využít možností propojené reality:

  • Šest stupňů mobility: propojená realita zvýší svobodu pohybu ve 3D virtuálním prostoru, kdy má člověk pocit, jako by se pohyboval ve skutečném světě. Řečeno jinými slovy: jde o technologie čidel, které dohlížejí na to, že sice zakoušíte virtuální svět, ale zároveň nejste v kolizi se světem reálným.
  • Integrované sledování: propojená realita sníží potřebu složitých a nákladných sad externích čidel, která převádějí reálná prostředí do digitální podoby. Dosahuje toho pomocí snímací technologie, například kamery Intel RealSense, která je připevněna k náhlavní soupravě a dalším chytrým a připojeným zařízením. Výsledkem bude další rozšíření a lepší dostupnost i přenosnost zkušeností s VR a AR.
  • Přirozenější manipulace: propojená realita by měla přinést přirozenější interakci i manipulaci s virtuálními prostředími – člověk je osvobozen od ovladačů a nástrojů dnešních VR systémů a skutečně může ponořit ruce do simulace.
  • Bez drátů: propojená realita „odstřihne kabel od VR,” takže přinese eliminaci konzolí a ovladačů.
  • Digitalizovaný obsah z reálného světa: propojená realita vykračuje i za obsah generovaný počítačem. Jejím hlavním aspektem je schopnost přinést skutečný fyzický svět do světa digitálního v reálném čase a ztvárnit ho prostřednictvím počítačového výkonu. Nenabízí jen jeden úhel pohledu, namísto toho technologie jako Intel Replay nabízejí pohled v perspektivě 360 stupňů, a to za pomoci kódovaného videa a kompozičních algoritmů zachycovaných z několika kamer, kdy postupně dochází k digitalizaci celého prostoru.

Podobné články

HTC dále posouvá možnosti (profesionální) virtuální reality

18. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC VIVE představila novinky v oblasti virtuální reality v čele s novými headsety HTC VIVE Pro 2 a VIVE Focus 3 s 5K rozlišením a 120° zorným úhlem. Odhalena byla také nová sada profesionálních nástrojů VIVE Business pro podnikatele a společnosti všech velikostí i finální verze komunikační aplikace VIVE Sync, která opouští fázi beta provozu. Čtěte více

Epson představil novou generaci chytrých brýlí Moverio

17. 12. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Společnost Epson uvedla na trh svou nejnovější generaci technologie rozšířené reality (AR) v podobě chytrých brýlí Moverio. Nová řada Moverio, která zahrnuje chytré brýle BT-40 a BT-40S, nabízí uživatelům mnoho nových funkcí včetně širšího zorného pole, vyššího rozlišení, vysokého kontrastu, lepší konektivity a pohodlnějšího provedení. Čtěte více

HTC přináší VR řešení pro vzdálenou spolupráci

27. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC zpřístupnila balík nástrojů pro vzdálenou spolupráci VIVE XR Suite, který se skládá z pěti praktických aplikací. Ty umožní uživatelům zachovat produktivitu a spolupracovat navzdory fyzické vzdálenosti prostřednictvím PC, telefonů, tabletů a většiny VR zařízení. Čtěte více

Prodej VR headsetů by měl navzdory krátkému propadu opět růst

23. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Ačkoli IDC počítá s tím, že letos se kvůli okolnostem spojeným s pandemií viru COVID-19 dočká trh s headsety pro virtuální realitu propadu (asi o sedm procent), již v příštím roce by měl opět takřka o polovinu (asi 42 % růst). Čtěte více