Většina uživatelů smartphonů neutrácí za aplikace

7. 2. 2017. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: Gartner)
Více než polovina uživatelů chytrých telefonů neutrácí za aplikace (platby za stažení aplikací a platby za transakce v aplikacích), nicméně celkové výdaje na platby v aplikacích i nadále stoupají. Z ročního průzkumu vzešly průměrné hodnoty plateb za stažení aplikace, což bylo 7,67 dolaru, a u plateb v aplikacích průměrná hodnota dosáhla až 11,59 dolaru.

„Pokud už jsou uživatelé ochotni za aplikace zaplatit, pak výdaje za platby v aplikacích rostou, a to od roku 2015 až o 26 %, u výdajů za stažení aplikace je nárůst pouze 4%,“ uvedla výzkumná ředitelka Gartneru Stéphanie Baghdassarian.

Platby za stažení bývají většinou spojovány s menšími částkami. Respondenti, kteří během tří měsíců utratili 15 dolarů a více, nejčastěji utratili peníze za transakce uvnitř aplikací. „Drtivá většina aplikací má totiž ceny za stažení nastavené na 1,99 dolaru nebo méně, zatímco aktivace transakcí uvnitř aplikací většinou znamená, že uživateli se aplikace líbí a rád by za ni zaplatil více,“ vysvětlila Baghdassarian.

Výši výdajů ovlivňují také věk a pohlaví. Nejvíce utrácejí lidé ve věku mezi 25 a 34 lety, a to v obou kategoriích s průměrnými výdaji za čtvrtletí na transakce v aplikacích na úrovni 19 dolarů a jejich průměrné platby za stažení aplikací jsou 13,4 dolaru. Druhou nejvíce utrácející skupinou jsou lidé ve věku mezi 35 a 44 lety, kteří rovněž utrácí více za transakce uvnitř aplikací než za jejich stažení.

„Zdá se, že čím jsou respondenti starší, tím méně chtějí utrácet uvnitř aplikace a raději by za aplikaci zaplatili přímo,“ řekla Baghdassarian. „Segment uživatelů ve věku mezi 18 a 24 lety ukazuje nižší průměrné výdaje za stažení aplikací, konkrétně 3,8 dolaru, a vysoké průměrné výdaje za transakce v aplikacích na hodnotě 12,1 dolaru. Trend bude pravděpodobně pokračovat, až bude tato skupina stárnout.“

Průzkum také odhalil významné rozdíly mezi hodnotami výdajů a používáním mezi muži a ženami u poplatků za stažení a v aplikacích. Nejen, že ženy celkově méně utrácejí za mobilní aplikace, ale také je méně používají. Jsou ale také ochotnější si aplikaci zdarma vyzkoušet dříve, než se rozhodnou, zda za ni mají utratit peníze.

„Stoupající preference spotřebitelů pro transakce v aplikacích jsou jasným znakem, že by měli marketingoví manažeři pracující pro poskytovatele aplikací více investovat do tohoto modelu, aby si zajistili flexibilitu pro upoutání pozornosti uživatelů,“ uvedla Baghdassarian.

Flexibilita modelu podnikání ale není jedinou podmínkou pro zajištění silného uživatelského zážitku. Výrobci by měli přijít na nové způsoby doručování obsahu uživatelům, stejně jako by měli vylepšit uživatelské rozhraní. „Roboti a digitální asistenti by mohli dokázat více, ale závisí to na uživatelích, kontextu a dalších podmínkách,“ dodala Baghdassarian. Nicméně nová a vylepšená místa kontaktu jsou zásadní pro úspěch jakékoliv značky.

Podobné články

Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Google Find My Device umožní lokalizovat ztracenou elektroniku

10. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Společnost Google spustila dlouho očekávanou funkci Find My Device, kterou poprvé ohlásila již na své loňské vývojářské konferenci. Technologie využívá sdílenou síť tvořenou miliardami zařízení se systémem Android a funkčně odpovídá možnostem podobných služeb společností Apple a Tile. Aktuálně je služba dostupná v USA a Kanadě, zbytek světa by měl brzy následovat. Čtěte více

Nová aktualizace uživatelského rozhraní One UI 6.1 rozšiřuje technologii Galaxy AI do dalších zařízení

5. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Společnost Samsung nasazuje umělou inteligenci Galaxy AI do většího počtu zařízení prostřednictvím aktualizovaného uživatelského rozhraní One UI 6.1. Mobilní umělá inteligence se tak dostane k podstatně většímu počtu uživatelů – od konce března ji budou moci postupně využít i majitelé telefonů řady Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 a tabletů řady Tab S9. Čtěte více

New Calling od Huawei přinese nový rozměr komunikace

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei pracuje na rozvoji a standardizaci technologie New Calling (NC), jež přináší pokročilé možnosti pro telefonní a videohovory, které díky ní mohou být kvalitnější, chytřejší a interaktivnější. Nabízí širokou škálu funkcí, včetně UHD hlasových a video hovorů, a umožní rozvoj služeb jako okamžitý inteligentní překlad, využití rozšířené reality a rozvoj interaktivních klientských nabídek. Čtěte více