Verbatim osmým rokem v čele trhu optických nosičů

8. 8. 2011. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Verbatim)
Rok 2010 a první čtvrtletí roku 2011 přineslo Verbatimu pozitivní výsledky jak na trhu optických nosičů, tak i v oblasti USB flash disků. Značka Verbatim zůstává neohroženým lídrem optického sektoru a soustředí se na udržení třetí příčky mezi výrobci USB flash disků.

Vzhledem k vysokému počtu instalovaných optických mechanik setrvávají prodeje na vysoké úrovni, i navzdory smršťujícímu se trhu. Celkové prodeje DVD-R spadly z 1,3 miliardy kusů v roce 2009 na 1,07 miliardy kusů v roce 2010. Navzdory tomu dokázal Verbatim zvýšit svůj tržní podíl o 1,6 procenta na 44,6 procenta. Jinými slovy, více než čtyři nosiče z deseti, které se prodají v Evropě, jsou od Verbatimu. V prvním čtvrtletí 2011 tržní podíl Verbatimu rapidně vzrostl o 6 procent na úroveň 50,4 procenta, kterou by společnost chtěla udržet po celý rok 2011.

Podobně dobrých výsledků bylo dosaženo také na trhu CD-R, kde Verbatim prodává třikrát více nosičů než v pořadí druhý největší výrobce. Celkem se na evropském trhu v roce 2010 prodalo 922 milionů kusů CD-R, přičemž více než třetina z nich nesla značku Verbatim. V prvním čtvrtletí 2011 se podíl Verbatimu na tomto trhu zvýšil o čtyři procenta.

USB flash disky jsou motorem růstu

Úspěšný vývoj v sektoru USB flash disků přispěl k růstu Verbatimu v uplynulém roce. Podle údajů Santa Clara Consulting Group (SCCG) se loni prodalo v Evropě celkem 65,4 milionů USB flash disků, což představuje meziroční růst o 13,3 procenta. V témže roce Verbatim zvýšil svůj podíl na tomto trhu z původních 5,4 procenta na 9,3 procenta a dosáhl tak na pátou příčku v žebříčku největších výrobců. Ještě lepší výsledek byl zaznamenán v prvním čtvrtletí 2011, kdy společnost dosáhla pětiprocentního růstu a s celkovým podílem 14 procenta se stala trojkou na trhu. S širokou řadou hardwarově šifrovaných USB disků, které splňují přísné bezpečnostní normy ve firmách, a jasným fokusem na technologii SSD chce Verbatim nadále posilovat svou pozici na trhu flash produktů v roce 2011 i později.

„Udržení vedoucí pozice na trhu optických nosičů a třetí příčky mezi výrobci USB flash disků je naším cílem pro rok 2011,“ řekl Rüdiger Theobald, marketingový ředitel regionu EUMEA ve společnosti Verbatim.