V programu MPN již 277 partnerských firem

8. 12. 2011. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Microsoft)
Náročnější podmínky dvou nejvyšších úrovní členství Gold Competency Partner a Silver Competency Partner, které Microsoft představil loni na podzim v rámci inovovaného programu Microsoft Partner Network (MPN), již splnilo 277 partnerských firem.

Celkově má Microsoft rok od uvedení nové podoby programu v Česku více než 3 250 partnerů, kteří podle odhadů Microsoftu zaměstnávají přibližně 25 000 lidí a generují prostřednictvím byznysu postaveného na produktech Microsoftu IT obrat ve výši přesahující 30 miliard korun za rok.

„V novém partnerském programu jsme kladli důraz zejména na strukturu kompetencí. Naše požadavky na získání dvou nejvyšších úrovní Gold a Silver jsou sice náročnější, zákazníci se však díky tomu mohou spolehnout, že když se na takové partnery obrátí, dostanou tu nejlepší službu,“ vysvětlil Martin Tolar, obchodní ředitel pro malé a střední firmy a partnery ve společnosti Microsoft.

Spolu s novou strukturou kompetencí zahrnující vedle úrovní Gold a Silver ještě úrovně Member a Subscriber, představil Microsoft loni i programy zaměřené na oblast cloudu. Ty partnerům umožňují využít nových obchodních příležitostí spojených s produkty veřejného, privátního i hybridního cloudu, jako jsou Microsoft Office 365, Windows Azure nebo Dynamics CRM Online. Cloudová řešení Microsoftu dnes v České republice prodává již několik stovek partnerů.

Rozrůstá se i portál Microsoft Pinpoint, který Microsoft představil v květnu 2011, a který funguje jako podrobný katalog partnerů Microsoftu s možností vkládat na portál zákaznické recenze. Zákazníci mohou hodnotit jak samotné partnery, tak i jejich aplikace a služby. Hodnocení pak slouží ostatním návštěvníkům portálu jako reference usnadňující jim jejich vlastní výběr.

V katalogu Microsoft Pinpoint prezentuje v současné době svá řešení téměř 400 partnerských společností. Díky statistikám a analýzám návštěvnosti mohou optimalizovat své profily, aby byly pro zákazníky atraktivnější. Od září 2011 jsou v českém katalogu navíc integrovány také Bing mapy, které pomáhají zákazníkům při hledání partnerů v jejich oblasti,“ doplnil Martin Tolar.