V následujících pěti letech digitální revoluce smete čtyři z deseti dominantních firem

7. 7. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Pouze čtvrtina firem se aktivně připravuje na změny, které s sebou přinese digitální revoluce. Nástup digitální revoluce může přitom zatřást trhy napříč všemi průmyslovými odvětvími a pomoci na výsluní menším firmám na úkor zavedených značek.

Podlet studie v následujících pěti letech ztratí své pozice na trhu až 40 % firem, které svým oborům dosud dominují. Přitom 45 % dotazovaných manažerů je přesvědčeno, že jejich firmám žádné nebezpečí z této změny nehrozí.

Výzkum Centra DBT analyzoval dvanáct průmyslových odvětví a jako součást studie Digital Vortex: How Digital Disruption is Redefining Industriesprovedl průzkum mezi 941 manažery z Austrálie, Brazílie, Kanady, Číny, Francie, Německa, Indie, Itálie, Japonska, Mexika, Ruska, Velké Británie a Spojených států. Většina manažerů vnímá přicházející digitální revoluci jako pokrok a šanci pro další rozvoj svých firem. Potvrdilo to 75 % dotazovaných. Podle 72 % přinese digitální revoluce vyšší hodnotu pro zákazníky a podle 66 % je procesem, který zvýrazní pozici výrazných individualit.

„Moderní technologie proměňují náš každodenní život doslova na každém kroku. V digitálním světě se bez nich neobejdeme nejen my, ale nemůže bez nich fungovat žádný stát, žádné město ani podnik,“ řekl Michal Stachník, generální ředitel Cisco ČR a dodal: „Dnes hovoříme o digitální ekonomice, a jsou to právě moderní technologie, které otevírací začínajícím start-upům cestu na trh a dávají jim možnost postavit se mnohem větším a zavedeným firmám. Firmy si musí uvědomit, že digitální revoluce může zrodit jejich konkurenci mnohem rychleji, než tomu bylo kdykoli v minulosti. A měly by se na to připravit.“

Paradoxně totiž podle téměř poloviny dotazovaných manažerů nehrozí jejich firmě v důsledku digitální revoluce žádné nebezpečí a jen čtvrtina z nich se chystá aktivně připravovat na změny, které digitální revoluce přináší. Největší potenciál pro změny ze všech dvanácti zkoumaných průmyslových odvětví mají technologické produkty a služby. Obecně studie ukázala, že nejradikálnější proměnu čekají obory, kde hrají důležitou roli data, jako jsou média, telekomunikace, finanční služby a maloobchod.

Digitální revoluci spustil nástup start-upů, kterým se daří získávat investice, a za pomoci technologií dobývat další trhy, oslovovat nové zákazníky a tím i zvyšovat svoji hodnotu na trhu. Přestože dotazovaní manažeři velkých společností potvrdili, že podle jejich názoru přinese během následujících pěti let digitální revoluce nové nastavení pravidel a tržních podílů na trzích v každém z dvanácti zkoumaných odvětví, výsledky studie ukázaly, že třetina v současnosti dominantních společností zaujímá postoj „počkáme a uvidíme“.

Štítky: 

Podobné články

AMD odkládá začátek prodeje desktopových čipů Ryzen 9000

25. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: PCmag.com, AMD)
AMD se na základě kontrolních zkoušet, které odhalily některé nevyhovující čipy, rozhodla odložit zahájení celosvětového prodeje procesorů Ryzen řady 9000 pro stolní počítače. V závislosti na konkrétní variantě by se čipy měly do obchodů dostat 8. nebo 15. srpna 2024. Čtěte více

Seyfor posiluje na Balkáně – získal 70% podíl v srbské jedničce na trhu ERP systémů

25. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Seyfor, jeden z největších evropských dodavatelů ICT řešení, rozšiřuje své aktivity napříč celou Evropou a kupuje 70% podíl M&I Systems Co. Společnost se sídlem v Srbsku je lídrem regionálního trhu ERP systémů a má prostřednictvím 100% vlastněné dceřiné společnosti velmi silnou pozici v jihovýchodní Evropě. Čtěte více

Electro World se mění na DATART

23. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Po schválení spojení zlínské skupiny HP TRONIC (DATART) a NAY (Electro World) soutěžními úřady v České republice i na Slovensku začíná plánovaná integrace. Prodejny v České republice budou postupně sjednoceny pod značku DATART, na Slovensku pod značku NAY. Aktuálně probíhá komunikace změn směrem k zákazníkům. Čtěte více

Manažeři věří, že AI bude důležitá pro plnění cílů udržitelnosti i sociální odpovědnosti

12. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Studie HP provedená společně s Oxford Economics mezi manažery a vládními úředníky v deseti zemích zjistila, že 3 ze 4 vedoucích pracovníků věří, že technologie jsou klíčem k rozšíření ekonomických příležitostí (76 %) a že umělá inteligence pomůže dosáhnout pokroku při plnění cílů udržitelnosti a sociálního dopadu (76 %). Čtěte více