V e-shopech nakupuje každý měsíc 59 % mladých lidí

21. 6. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Alespoň jednou za měsíc nakupuje v e-shopech téměř polovina internetových uživatelů. Nejvíce si online nákupy oblíbili internetoví uživatelé z Prahy, nejméně potom uživatelé z Libereckého kraje. Vyplývá to z průzkumu webu Heureka.cz.
Foto: Sxc.hu

„Ženy nakupují na internetu častěji. Alespoň jednou za měsíc nakupuje online 51 % žen a 44 % mužů,“ vysvětlil Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Nejčastěji nakupují obyvatelé Prahy, podobně často pak nakupují v e-shopech internetoví uživatelé ze Středočeského (53 %) a Jihomoravského kraje (49 %). Naopak nejméně často se nakupuje v Libereckém a Pardubickém kraji, ve kterém uskuteční online nákup alespoň jednou měsíčně 41 % obyvatel.

Internetoví uživatelé z Prahy nakupují nejen nejčastěji, ale také nechávají za nákupy v e-shopech ročně nejvíce peněz. „Celá čtvrtina Pražanů ročně utratí na internetu více než 20 000 korun. Nejméně utratí při online nákupech uživatelé z kraje Zlínského, kde za internetové nákupy utratí ročně 20 000 Kč ani ne celá jedna desetina,” uvedl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Ve frekvenci nákupů jsou nejaktivnější mladí lidé. „Alespoň jednou měsíčně nakoupí na internetu 59 % mladých lidí do 30 let. Nakupují však zboží za nižší výslednou sumu za celý nákup. Nejvíce peněz, přes dvacet tisíc, totiž ročně na internetu utratí lidé mezi 30 a 40 lety,“ dodal Kamil Demuth.

Jak často nakupujete na internetu?ŽENYMUŽI
Alespoň jednou za měsíc51 %43 %
 
Jak často nakupujete na internetu?Alespoň jednou za měsíc
Hlavní město Praha58%
Středočeský kraj53%
Jihomoravský kraj49%
Olomoucký kraj46%
Plzeňský kraj46%
Jihočeský kraj45%
Karlovarský kraj45%
Ústecký kraj44%
Kraj Vysočina43%
Zlínský kraj42%
Královéhradecký kraj42%
Moravskoslezský kraj42%
Liberecký kraj41%
Pardubický kraj41%
Štítky: 

Podobné články

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více