V e-shopech nakupuje každý měsíc 59 % mladých lidí

21. 6. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Alespoň jednou za měsíc nakupuje v e-shopech téměř polovina internetových uživatelů. Nejvíce si online nákupy oblíbili internetoví uživatelé z Prahy, nejméně potom uživatelé z Libereckého kraje. Vyplývá to z průzkumu webu Heureka.cz.
Foto: Sxc.hu

„Ženy nakupují na internetu častěji. Alespoň jednou za měsíc nakupuje online 51 % žen a 44 % mužů,“ vysvětlil Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Nejčastěji nakupují obyvatelé Prahy, podobně často pak nakupují v e-shopech internetoví uživatelé ze Středočeského (53 %) a Jihomoravského kraje (49 %). Naopak nejméně často se nakupuje v Libereckém a Pardubickém kraji, ve kterém uskuteční online nákup alespoň jednou měsíčně 41 % obyvatel.

Internetoví uživatelé z Prahy nakupují nejen nejčastěji, ale také nechávají za nákupy v e-shopech ročně nejvíce peněz. „Celá čtvrtina Pražanů ročně utratí na internetu více než 20 000 korun. Nejméně utratí při online nákupech uživatelé z kraje Zlínského, kde za internetové nákupy utratí ročně 20 000 Kč ani ne celá jedna desetina,” uvedl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Ve frekvenci nákupů jsou nejaktivnější mladí lidé. „Alespoň jednou měsíčně nakoupí na internetu 59 % mladých lidí do 30 let. Nakupují však zboží za nižší výslednou sumu za celý nákup. Nejvíce peněz, přes dvacet tisíc, totiž ročně na internetu utratí lidé mezi 30 a 40 lety,“ dodal Kamil Demuth.

Jak často nakupujete na internetu?ŽENYMUŽI
Alespoň jednou za měsíc51 %43 %
 
Jak často nakupujete na internetu?Alespoň jednou za měsíc
Hlavní město Praha58%
Středočeský kraj53%
Jihomoravský kraj49%
Olomoucký kraj46%
Plzeňský kraj46%
Jihočeský kraj45%
Karlovarský kraj45%
Ústecký kraj44%
Kraj Vysočina43%
Zlínský kraj42%
Královéhradecký kraj42%
Moravskoslezský kraj42%
Liberecký kraj41%
Pardubický kraj41%
Štítky: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více