Umělá inteligence a strojové učení je integrováno napříč aplikacemi Oracle

24. 9. 2019. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: Oracle)
Konference Oracle OpenWorld patří k událostem, kde se pravidelně představují zásadní novinky ovlivňující vývoj podnikového IT. V loňském roce byla hlavním tématem autonomní databáze Oracle, letos pak rozšíření jejích funkcí do dalších aplikací.

Nové technologie použité v Oracle Autonomous Database, především umělá inteligence a strojové učení, prorůstají do celého portfolia cloudových služeb Oracle.

Společnost Oracle na konferenci OpenWorld oznámila především integraci umělé inteligence do aplikací poskytovaných v cloudu v režimu SaaS (software jako služba). Aplikace mohou díky tomu automatizovaně poskytovat informace vedoucí k lepšímu rozhodování, zákazníci Oracle tedy s novými verzemi získávají okamžitou obchodní hodnotu.

ERP, EPM, HCM...

Systém pro plánování podnikových zdrojů (ERP) nyní díky umělé inteligenci dokáže lépe automaticky rozpoznávat dokumenty. Ze souborů PDF i dalších běžných typů dokumentů aplikace automaticky přečte finanční údaje, takže faktury a další finanční dokumenty už díky tomu nebude třeba přepisovat či jinak mezi systémy převádět ručně. Strojové učení umožňuje systému naučit se rozpoznávat formát, v němž posílají finanční informace jednotliví obchodní partneři, zvládne se přizpůsobit změnám těchto formátů i vstupu nových partnerů do firemního ekosystému.

V řešení pro řízení podnikové výkonnosti (EPM) jsou díky umělé inteligenci k dispozici nové funkce zefektivňující prediktivní plánování. Uživatelé mají ihned při načítání nových dat jednoduše pochopitelný a vizualizovaný přístup k průběžným změnám předpovědí, vidí související statistické ukazatele (rozptyl a jeho vzory apod.), na základě čehož mohou neustále provádět revize plánů. Speciální nástroje podporují rychlejší návratnost investic do systémů Internetu věcí (IoT), protože umožňují lepší přehled o těchto datech a jejich využití v Oracle Cloud Applications.

Vylepšeno bylo rovněž řešení pro řízení lidského kapitálu HCM Cloud. Strojové učení v tomto případě mj. umožňuje oddělením lidských zdrojů nabídnout zaměstnancům personalizované pracovní prostředí a zaměstnancům lépe řídit svoji profesní kariéru u dané firmy. „Zaměstnanci očekávají, že budou mít v zaměstnání přístup ke stejným technologiím jako ve svém osobním životě,“ uvedl Chris Leone, senior viceprezident pro vývoj Oracle HCM Cloud. „Patří sem např. komunikace pomocí hlasových asistentů, přístup ke všem aplikacím a datům přes mobilní telefony nebo doporučování podle hodnocení – tj. založené na dosavadním fungování. Kultura inovací ve společnosti Oracle nám umožňuje nabídnout tyto nové technologie a nástroje i našim zákazníkům – jednak proto, aby mohli fungovat agilněji a zůstali konkurenceschopní, ale i proto, aby byli atraktivní pro zaměstnance.“

Oracle HCM Cloud přináší do pracovního prostředí větší využití hlasových technologií (využití přirozeného jazyka i při interakcích mezi člověkem a softwarem), díky sjednocení více zdrojů informací umožňuje zvýšit komplexnost a s pomocí nové komponenty Oracle Connections umožňuje snazší propojení zaměstnanců s různými týmy existujícími u dané organizace; zaměstnanci sdílí např. profily se svými dovednostmi, zájmy a úspěšnými projekty.

Hlasové rozhraní a řešení pro řízení zákaznické zkušenosti

Konference Oracle OpenWorld rovněž ukázala, jak velký význam přičítá společnost Oracle dalšímu vylepšování uživatelského rozhraní podnikových aplikací. Jednoduché ovládání výrazně zvyšuje produktivitu zaměstnanců, kteří pracují se softwarem Oracle. Klíčovou novinkou je zde rozšířená podpora pro komunikaci v přirozeném jazyce, jakou znají uživatelé chytrých telefonů, ovšem s parametry a další funkčností potřebnou pro podnikové prostředí. Uvedena byla nová verze nástroje Oracle Digital Assistant, který podporuje integraci s dalšími systémy Oracle (včetně řízení dodavatelského řetězce Oracle SCM Cloud) nebo třetích stran (Microsoft Teams). Oracle Digital Assistant je rovněž k dispozici napříč celou platformou Oracle CX Cloud, což zpřístupňuje ovládání systémů hlasem např. pro zaměstnance prodeje, marketingu a zákaznických služeb.

Představeny byly aktuální verze řešení CX Unity, Project Driven Supply Chain, Replenishment Planning and Channel Revenue Management, Experience Design Studio a rozšiřující funkce a moduly určené pro konkrétní obory podnikání. Nová verze CX Unity dále vylepšuje řízení zákaznické zkušenosti (CX) a umožňuje poskytovat zákazníkům personalizované a konzistentní služby bez ohledu na typ interakce (návštěva webu, zhlédnutí on-line reklamy, samotné transakce v kamenných obchodech či e-shopu, komunikace s call centrem…).

Štítky: 

Podobné články

Jak COVID-19 změnil technologické trendy

13. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Společnost Accentru přináší aktualizovaný pohled na technologické trendy. Při zveřejnění zprávy Accenture Technology Vision 2020 počátkem roku nebyl ještě covid-19 globální pandemií. Nyní je to největší výzva, které svět čelí za několik desetiletí. V řádu několika měsíců změnil životy lidí v bezprecedentním měřítku. Inovace však pandemie nezpomalila – naopak je urychluje. Čtěte více

ASUS představil technologii potlačení šumu pomocí umělé inteligence pro mikrofony

9. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Asus)
ASUS představil technologii potlačení šumu pomocí AI pro mikrofony, která inteligentně omezuje nežádoucí šum na pozadí při komunikaci pomocí náhlavní soupravy. Nová technologie je již k dispozici v mikrofonovém adaptéru ASUS AI Noise Canceling Mic Adapter a také ji využívají nejnovějších herní headsety značky ROG. Čtěte více

Šest trendů u chytrých bezpečnostních a dohledových systémů

8. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: WD)
Současné bezpečnostní a dohledové systémy se z pouhých statických kamer mění na chytré systémy, které dokáží analyzovat videozáznam v reálném čase při současném využití možností umělé inteligence (AI). Mezi další trendy, které můžeme očekávat, patří spolehlivé ukládání a analýza dat ve vysokém rozlišení. Čtěte více

HPE představilo novinky pro digitální transformaci

1. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Hewlett Packard Enterprise)
Společnost Hewlett Packard Enterprise (HPE) udělala významný pokrok v oblasti své edge-to-cloud platform-as-a-service strategie. Firma prostřednictvím nových cloudových služeb, nové kontejnerové software platformy využívající principů umělé inteligence (AI) a strojového učení (ML) zrychluje nabízená řešení HPE GreenLake. Čtěte více