Telefónica O2: finanční výsledky za 1. čtvrtletí 2011

13. 5. 2011. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Telefónica O2 Czech Republic)
Telefónica O2 Czech Republic oznámila své neauditované konsolidované finanční výsledky za leden až březen 2011. Zahrnuty jsou také výsledky společností Telefónica O2 Slovakia, Telefónica O2 Business Solutions a dalších menších dceřiných společností.

Počet zákazníků smluvních mobilních služeb se v prvním čtvrtletí 2011 zvýšil o 36 tisíc, nadále tažen nárůstem počtu zákazníků mobilního internetu.

Počet zákazníků vysokorychlostního internetu ADSL vzrostl meziročně o 11,5 procent na 829 tisíc; v prvním čtvrtletí 2011 jejich počet vzrostl o 23 tisíc, o 29,2 procenta meziročně více.

Pokles počtu pevných linek se nadále snížil, v prvním čtvrtletí 2011 o 30 tisíc, o 9,7 procenta meziročně méně.

Konsolidované výnosy poklesly v prvním čtvrtletí 2011 meziročně o 6,3 procenta, zejména díky dalšímu snížení mobilních terminačních poplatků, pokračujícím konkurenčním tlakům a pomalému oživení zákaznické spotřeby v mobilním segmentu; výnosy ve fixním segmentu zůstaly nadále pod tlakem díky nižším výnosům z ICT služeb.

Konsolidovaný provozní zisk před odpisy a amortizací (OIBDA) očištěný pro účely odhadu poklesl v prvním čtvrtletí 2011 meziročně o 4,1 procenta. OIBDA marže tak vzrostla o 0,9 procentního bodu na 41,3 procenta díky pokračujícím aktivitám zaměřeným na provozní efektivitu a kladnému provoznímu zisku OIBDA na Slovensku.

Podobně jako v předcházejících čtvrtletích pokračoval na Slovensku v prvním čtvrtletí silný nárůst počtu zákazníků, jejich počet se v průběhu čtvrtletí zvýšil o 67 tisíc na 948 tisíc na konci března 2011. Telefónica O2 Slovakia rovněž dále zlepšila své finanční výsledky, když v prvním čtvrtletí 2011 vykázala potřetí v řadě kladný provozní zisk před odpisy a amortizací (OIBDA).

„Naše výsledky za první čtvrtletí roku 2011 jasně odrážejí náročné prostředí, ve kterém se pohybujeme a jehož svědkem jsme byli již v minulém roce. V našem podnikání nadále čelíme silné konkurenci. Kromě toho regulatorní opatření a pomalé oživení spotřeby našich zákazníků ovlivňují zejména výnosy v mobilním segmentu. Přes tyto faktory nám naše hodnotná nabídka produktů a služeb pomohla udržet růst zákazníků mobilních smluvních služeb a zákazníků služeb založených na vysokorychlostním internetu ve fixním i mobilním segmentu. Na Slovensku jsme opět překonali růst trhu a dále zlepšili finanční výkonnost," komentuje finanční výsledky Jesús Pérez de Uriguen, 1. místopředseda představenstva a ředitel pro finance společnosti Telefónica O2 Czech Republic. "Díky našemu pokračujícímu zaměření na provozní efektivitu a pozitivnímu provoznímu zisku OIBDA na Slovensku naše marže dosáhla vysoké úrovně přes 41 procent," dodal.

Konsolidované finanční výsledky

Celkové konsolidované výnosy z podnikání se v prvním čtvrtletí roku 2011 snížily meziročně o 6,3 procenta na 12 866 mil. Kč. Finanční výsledky skupiny ovlivnilo další snížení mobilních terminačních poplatků, pokračující konkurenční tlaky zejména v mobilním segmentu, pomalé oživení zákaznické spotřeby ve všech segmentech a nižší ICT výnosy. Výnosy z podnikání v segmentu pevných linek klesly v prvním čtvrtletí roku 2011 meziročně o 8,3 procenta (méně než ve čtvrtém čtvrtletí 2010) na 5 643 mil. Kč. Výnosy z podnikání mobilního segmentu v České republice poklesly ve stejném období meziročně o 8,6 procenta na 6 422 mil. Kč (o 5,0 procenta bez zahrnutí vlivu snížení mobilních terminačních poplatků). Naproti tomu výnosy na Slovensku rostly nadále významným tempem a v prvním čtvrtletí roku 2011 se meziročně zvýšily o 53,5 procenta na 34,6 mil. EUR.

Celou zprávu najdete zde.