Telefónica: Finanční výsledky za leden až červen 2011

28. 7. 2011. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Telefónica Czech Republic)
Za první půl rok 2011 Telefónice Czech Republic klesly výnosy o 6,7 procenta. Počet zákazníků smluvních mobilních služeb se ve druhém čtvrtletí 2011 zvýšil o 57 tisíc, díky novým zákazníkům mobilního internetu.

Telefónica Czech Republic oznámila finanční výsledky za leden až červen 2011, připravené v souladu s Mezinárodními standardy účetního výkaznictví (IFRS). Zahrnuty jsou také výsledky společností Telefónica Slovakia, Telefónica O2 Business Solutions a dalších menších dceřinných společností.

Počet zákazníků vysokorychlostního internetu xDSL dosáhl na konci června 841 tisíc, meziročně vzrostl o 11,1 % více (v prvním pololetí 2011 vzrostl o 35 tisíc, o 11,3 % více ve srovnání s prvním pololetím roku 2010); květnové spuštění služeb VDSL pomohlo snížit tempo odlivu stávajících zákazníků vysokorychlostního internetu a podpořilo průměrný výnos na jednoho zákazníka.

Tempo poklesu počtu pevných linek se nadále snižovalo, v prvním pololetí 2011 na 58 tisíc, o 6,2 % meziročně méně.

Konsolidované výnosy poklesly v prvním pololetí 2011 meziročně o 6,7 %, zejména díky pokračujícím konkurenčním tlakům, snížení mobilních terminačních poplatků, a pozvolnému oživení spotřeby zákazníků v mobilním segmentu.

Konsolidovaný provozní zisk před odpisy a amortizací (OIBDA) očištěný pro účely odhadu klesl v prvním pololetí 2011 meziročně o 6,8 %, zatímco OIBDA marže zůstala na úrovni loňského prvního pololetí a dosáhla solidní úrovně 41,7 %. Došlo k tomu díky pokračujícím aktivitám zaměřeným na efektivní vynakládání provozních nákladů a kladnému provoznímu zisku OIBDA na Slovensku.

Podobně jako v předcházejících čtvrtletích zaznamenala Telefónica Slovakia ve druhém čtvrtletí 2011 další silný nárůst zákazníků (o 55 tisíc). Na konci června dosáhl jejich počet 1 003 tisíc. Telefónica Slovakia také zlepšila své finanční výsledky a v prvním pololetí 2011 vykázala kladný provozní zisk před odpisy a amortizací (OIBDA). Společnost potvrzuje své cíle pro rok 2011na úrovni provozního zisku OIBDA a plánovanou výši investic.

„Jsem rád, že jsme na vysoce konkurenčním mobilním trhu dokázali významně zvýšit počet zákazníků smluvních služeb. Tím potvrzujeme, že se v této oblasti udržujeme na přední pozici. Pokud jde o služby fixního vysokorychlostního internetu, naše nabídka založená na technologii VDSL, kterou jsme uvedli na trh na začátku května, přináší první slibné výsledky. Stávající zákazníci ADSL služeb postupně přecházejí na tuto vylepšenou službu, což nám pomáhá udržet průměrný výnos na jednoho zákazníka a snižuje míru jejich odchodu. Naše kampaň Už vím proč, která zákazníkům ukazuje výhody mobilního internetu, se projevila ve zrychleném nárůstu zákazníků internetu v mobilu. Počet zákazníků dceřiné společnosti Telefónica Slovakia nadále významně roste a na konci června dosáhl již 1 miliónu," řekl finanční výsledky Jesús Pérez de Uriguen, 1. místopředseda představenstva a ředitel pro finance společnosti Telefónica Czech Republic. "Naše výnosy jsou nadále ovlivněny zejména silnou konkurencí v některých zákaznických segmentech, regulatorními opatřeními, a pozvolným oživením spotřeby domácností. V tomto náročném prostředí jsme pokračovali v aktivitách zaměřených na optimalizaci provozních nákladů, což nám spolu se zlepšujícími se finančními výsledky na Slovensku pomohlo udržet OIBDA marži v zásadě na úrovni loňského roku ve výši téměř 42 %," dodal.

Celá zprávu najdete zde.