Novinky

Tablety se těší stále větší oblibě

Podle průzkumu společnosti Lenovo s nimi má osobní zkušenost 27 % lidí. Sledují na nich filmy či seriály při cestování, brouzdají oblíbenými webovými stránkami v kavárnách nebo po nich sáhnou v případě, že v rychlosti potřebují vyhledat dopravní spojení. O koupi tabletu během následujících šesti měsíců uvažuje 18 % respondentů, což je téměř dvakrát více než vloni.

Petra Piscová
Zdroj: Lenovo
  • 4. 4. 2013
  • 1 min
Tablety se těší stále větší oblibě

Větší zkušenosti s tablety mají muži než ženy. Práci si na něm vyzkoušelo již 30 % mladých mužů i přesto, že tablet zatím nevlastní. Naopak nejvíce vlastníků tabletů je mezi ženami ve věku 27 až 39 let. Na druhou stranu 78 % žen starší generace uvedlo, že o tabletu již někdy slyšely, ale zatím neměly možnost si ho vyzkoušet, přičemž 5 % z nich tvrdí, že ho vůbec nezná.

„Jak vyplynulo z průzkumu, více než čtvrtina lidí si již vyzkoušela, jaké možnosti využití tablety nabízí. Zájem o tablety se zvyšuje, což je na jednu stranu dáno tím, že jsou tato zařízení v současné době v módě, na druhou stranu se nabídka na trhu zvyšuje a tablety se stávají cenově dostupnějšími,“ řekl Robert Janásek, marketingový manažer společnosti Lenovo.

Zajímavá zjištění přinesl průzkum, který pro společnost Lenovo zpracovala letos v lednu agentura Perfect Crowd na reprezentativním vzorku 500 obyvatel České republiky ve věku od 15 do 50 let, i z hlediska povědomí o existenci zařízení, jako je tablet. Pouze 2 % respondentů uvedla, že o tabletu nikdy neslyšela, což je dokonce o 12 procentních bodů méně než před rokem a půl.