T-Mobile posiluje v B2B

21. 3. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: T-Mobile a DCD Publishing)
T-Mobile se sloučil s T-Systems, rozšířil nabídku služeb, a stal se tak plnohodnotným integrovaným operátorem schopným konkurovat zaběhlým poskytovatelům. Prozatím jde zejména o služby v oblasti ICT určené pro firmy a veřejnou správu, v dalším průběhu roku se pak společnost zaměří i na (virtuální) datová centra a jejich služby, cloud a pronájem aplikací, systémová integrace nebo monitoring vozidel a další řešení v oblasti M2M.
Miloš Mastník, ředitel marketingu pro firemní segment ve společnosti T-Mobile

V B2B sektoru má T-Mobile v současné době přibližně 200 tisíc firemních zákazníků a 37% podíl na trhu v počtu klientů. Trendem současné doby je rostoucí podíl fixních a ICT služeb. Zatímco ještě v roce 2013 byl podíl ICT služeb 2 %, v letošním roce by se jejich podíl měl vyhoupnout na 10 % a v případě fixních hlasových a datových služeb se očekává nárůst z 9 % v loňském roce na 22 % v roce 2014. Podíl mobilních hovorů a dat oproti tomu klesne z 89 % na 68 %.

Datové centrum v Kongresovém centru v Praze, které doposud bylo využíváno pouze k interním účelům, nově začalo nabízet služby i ostatním zájemcům. Zákazníci mají možnost si pronajmout prostor pro vlastní servery (housing) nebo servery samotné (hosting).

V oblasti cloudu bude operátor i nadále nabízet služby virtuálního datového centra, ve kterém si lze pronajmout určitou výpočetní kapacitu. Novinkou bude řešení typu Software jako služba, kdy zákazník využívá programy a aplikace z cloudu a sám si upravuje počet licencí podle svých momentálních potřeb. Služba bude dostupná od léta 2014 a jako první bude nabízet kancelářský software Microsoft Office 365.

„Mimo jiné se letos chceme zaměřovat na rozvoj ICT služeb a zejména na cloudová řešení,“ řekl Miloš Mastník, ředitel marketingu T-Mobile pro firemní segment, a dodal: „Jsme schopni zákazníkům zajistit vyšší zabezpečení jejich dat včetně přenosu, než kdyby je spravovali sami, využívání cloudu jim navíc přináší vyšší komfort a úspory za provoz vlastního IT.“

Po spuštění řady řešení, ve kterých T-Mobile působil jako partner, bude od 1. dubna 2014 pod vlastní značkou spuštěno M2M řešení T-Mobile Autopark. Služba monitoruje pohyb vozidel v reálném čase, vyhodnocuje průběh jednotlivých jízd a vytváří různé výstupy. Služba používá systém GPS pro určení polohy a rychlosti pohybu vozidla a její součástí je portál, na kterém zákazník vidí přehledně svůj vozový park. Tarify v partnerských řešeních T-Mobile momentálně využívá 270 tisíc SIM karet. Do budoucna se pak počítá např. i s dohledem nad nemovitostmi, zdravím nebo spotřebou energií.

Štítky: 
T-Mobile