Své počítačové dovednosti rozvíjí čtvrtina Čechů

1. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSÚ)
Češi se snaží svoje digitální dovednosti zlepšovat, nejoblíbenějším způsobem je samostudium, naopak vzdělávání prostřednictvím počítačových kurzů příliš časté není. V Evropě se v oblasti ICT nejvíce vzdělávají Finové.

V roce 2018 rozvíjelo své digitální znalosti téměř 28 % obyvatel České republiky starších 16 let. „Počítačové dovednosti si častěji zdokonalují muži než ženy, konkrétně 30 procent mužů a více než čtvrtina žen. Vzdělávání v oblasti ICT však klesá s rostoucím věkem. Nejvyšší zájem o něj mají mladí lidé mezi 16 až 24 lety, kde je to každý druhý. U seniorů se vzdělává pouze sedm procent z nich,“ uvedla k výsledkům analýzy Alena Hykyšová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.

Samostudium představovalo vůbec nejoblíbenější způsob vzdělávání v oblasti digitálních dovedností. Čtení návodu, vyhledávání na internetu či zhlédnutí instruktážního videa tak pomohlo zlepšit znalosti při práci na počítači více než pětině Čechů. Zatímco mezi studenty se tímto způsobem vzdělával každý druhý, u osob starších 65 let nebylo samostudium příliš běžné. Pro rozvoj digitálních dovedností ho použilo pouze sedm procent z nich. Nejméně častou metodou bylo vzdělávání v rámci počítačových kurzů, kterých se zúčastnilo pouze šest procent osob.

Statistikám týkajících se míry vzdělávání v oblasti ICT dominuje Finsko. Za Finskem následují ostatní skandinávské země spolu s Nizozemskem, Lucemburskem a Českem. Největší rezervy mají Češi v účasti na počítačových kurzech poskytovaných zaměstnavatelem. Zatímco u ostatních metod rozvoje digitálních dovedností se nacházíme nad průměrem EU, prostřednictvím kurzů od zaměstnavatele se v roce 2018 v České republice vzdělávalo pouze šest procent zaměstnanců ve věku 16 až 74 let. Průměr za státy EU byl dvojnásobný.

Více informací najdete v analýze Rozvoj digitálních dovedností.

Štítky: 

Podobné články

Fortinet poskytne bezplatné vzdělávací příležitosti v oblasti kyberbezpečnosti

22. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fortinet)
Společnost Fortinet se připojila k iniciativě Evropské komise s názvem „Akademie dovedností v oblasti kybernetické bezpečnosti“. Na základě tohoto kroku se společnost zavázala v průběhu příštích tří let zdarma nabídnout svá odborné školení v oblasti kybernetické bezpečnosti a kurzy zvyšování povědomí o bezpečnosti až 75 000 jednotlivcům v Evropě. Čtěte více

Acronis MSP akademie přidává 19 nových modulů a více než sto videí

12. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Společnost Acronis rozšířila platformu Acronis MSP Academy, jejímž cílem je umožnit poskytovatelům řízených služeb maximálně využívat nových znalostí a dovedností na neustále se vyvíjejícím IT trhu. Nejnovější rozšíření zahrnuje 19 nových modulů a více než 100 videí poskytujících špičková obchodní a technická školení. Čtěte více

Interaktivní displeje pro vzdělávací segment

30. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Podobným tempem jako v řadě dalších oblastí postupuje digitalizace také ve školství. V důsledku toho do škol rychle pronikají nejrůznější moderní technologie včetně velkoformátových interaktivních dotykových panelů. Velkoformátové displeje se tak stávají nejen atraktivní výukovou pomůckou, ale také intenzivně se rozvíjející kategorií signage řešení. Čtěte více

Notebooky do škol

22. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Školství je pro řadu resellerů atraktivním segmentem, do kterého dlouhodobě dodávají nejrůznější produkty a služby. My si proto přiblížíme specifickou nabídku přenosných počítačů určených pro nasazení na (primárně) základních školách, případně v dalších prostředích s výskytem dětských uživatelů. Čtěte více