Strategy Analytics: Prodej tabletů 2. čtvrtletí 2011

8. 8. 2011. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Strategy Analytics)
Podle zprávy Strategy Analytics nadvláda společnosti Apple v případě počítačových tabletů pokračuje. Za uplynulé čtvrtletí se jí podařilo prodat přes 9 milionů iPadů. I přes sílící konkurenci se Applu v tomto segmentu stále daří.

Tržní podíl však poněkud klesl. Loni totiž Applu patřilo 94 procent trhu a nyní je to 61 procent. Je to dáno také konkurencí Před rokem iPad neměl téměř konkurenci, nyní jich je již několik desítek z dílen různých výrobců.

Za druhé čtvrtletí 2011 se prodalo celkem 15,1 milionu počítačových tabletů, přičemž za stejné období loni to bylo pouze 3,5 milionu kusů. iPadů se přitom prodalo přes 9 milionů.

Na druhé příčce je Samsung se svým Galaxy Tabem. Dobře si vede i RIM s Playbookem i Motorole s modelem XOOM. Obě společnosti prodaly statisíce těchto zařízení.

Konkurence Applu většinou sází na mobilní operační systém Google Android. Tabletů s tímto systémem se prodalo 4,6 milionu, což představuje 30procentní podíl na trhu. Zařízení s Windows se prodalo 700 tisíc, což z pohledu tržního podílu stačí na necelých 5 procent.

Celosvětový prodej PC tabletů ve druhém čtvrtletí 2011 dle OS (v milionech kusů)
Operační systém2Q11 počet prodaných kusů2Q11 podíl na trhu (%)2Q10 počet prodaných kusů2Q10 podíl na trhu (%)
iOS9,361,33,394,3
Android4,630,10,12,9
Windows0,74,60,00,0
QNX0,53,30,00,0
Ostatní0,10,70,12,9
Celkem15,11003,5100