Spolupráce Lotusu s Dellem urychluje vývoj vozů

26. 1. 2011. (redaktor: Ondřej Jánoška, zdroj: Dell)
Stáj Lotus v seriálu formule 1 oznámila výsledky své dosavadní spolupráce se společností Dell. Díky kompletnímu IT řešení na míru dosahuje Lotus o 60 procent rychlejšího vývoje automobilů i úprav více než pěti tisíc jednotlivých komponent.

V továrně týmu Lotus zajišťuje Dell výpočetní infrastrukturu mimo jiné také pro systémy návrhu aerodynamiky vozu, které nahrazují finančně náročný aerodynamický tunel. Produkty Dellu také obstarávají přenos dat mezi formulí a týmovým zázemím na závodních okruzích po celém světě.

Speciálně pro potřeby týmu vyvinul Dell výkonné mobilní datové centrum, které v průběhu závodů shromažďuje gigabajty cenných dat při průjezdu jediného kola závodní trati. Více než 150 senzorů v monopostu formule 1 sbírá informace o aktuální teplotě pneumatik, zavěšení, motoru či aerodynamice vozu.

Data jsou skladována pomocí datového úložiště typu SAN (Storage Are Network)EqualLogic PS6000X, odkud okamžitě putují do továrny týmu ve Velké Británii. Týmoví inženýři používají k vyhodnocování dat pracovní stanice Precision T7500 a k administrativním úkolům stolní počítače OptiPlex 780. Výkonné mobilní stanice Precision M6400 umožňují technikům týmu analyzovat data v reálném čase kdekoli na trati, v garáži, na boxové zídce nebo v týmovém zázemí.

Mezi jednotlivými závody pracuje tým stáje Lotus na více než 80 profesionálních noteboocích Dell Latitude. Inženýři a technici mají také přístup k pokročilé sadě cloudového software Software-as-a-Service (SaaS) s neomezeným přístupem k poště a archivovaným souborům. O 60 procent rychlejší vývoj a úpravu komponent obstarává infrastruktura založená na Dell HPC (High Performance Computing), která zahrnuje blade šasi PowerEdge M1000e a servery PowerEdge M610. Spolu s rackovými servery PowerEdge R610 nebo R710 servery poskytují možnost okamžitého rozšíření úložného prostoru při nárůstu množství dat.

Na celé řešení se vztahuje celosvětová záruka ProSupport Enterprise-Wide Contract. Stáj Lotus tak má garanci, že v případě poruchy bude závada odstraněna do čtyř hodin na všech 19 velkých cenách formule 1 po celém světě.

Své místo na startovním poli série formule 1 si stáj Lotus vydobyla teprve tři měsíce před začátkem sezóny 2010, v září 2009. Výstavba celosvětové IT infrastruktury za pouhé tři měsíce se tak stala značnou výzvou. Jediným dodavatelem, který byl schopen v tak krátkém termínu dodat odpovídající datové centrum s klientskou infrastrukturou a technickou podporou 24/7, byla společnost Dell. Ta už v minulosti poskytovala své služby týmům F1 a s motoristickým prostředím má dlouholeté zkušenosti.